«شی جین پینگ» خطاب به ارتش چین: هر لحظه آماده جنگ باشید

رئیس جمهور چین در جریان بازدید از یک مراسم نظامی به نیروهای مسلح این کشور دستور داد هر لحظه آماده نبرد باشند

«شی جین پینگ» خطاب به ارتش چین: هر لحظه آماده جنگ باشید

به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست» «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین روز سه شنبه در آغاز یک رزمایش در چین خطاب به نیروهای مسلح این کشور گفت که هر لحظه آماده نبرد باشند. وی به نیروهای مسلح چین دستور داد استفاده از فناوری نوین را افزایش داده و در پی توسعه دانش نظامی با فناروی پیشرفته باشند.

رئیس جمهور چین گفت:«ارتش جمهوری خلق چین باید ترکیب تجهیزات جدید با نیروهای جدید و قلمروهای جدید جنگی در سیستم‌های آموزشی و رزمی را افزایش دهد.»

رئیس جمهور چین چندی قبل نیز در جریان یک نشست نظامی به نیروهای مسلح این کشور دستور داد برای تقویت توان نظامی و بر اساس برنامه تدوین شده تا سال ۲۰۲۷ و در تقابل با ارتش آمریکا، تحت شرایط واقعی میدان رزم تمرین کنند.

چین با ساخت موشک‌های پیشرفته از نوع «دانگ‌فنگ» ارتش آمریکا به ویژه نیروی دریایی این کشور را به چالش کشیده است. برخی منابع دیگر نیز بتازگی از استقرار موشک‌های پیشرفته «دانگ‌فنگ-۱۷» ارتش چین در یکی از سواحل این کشور نزدیک جزیره تایوان خبر دادند. گفته می‌شود ارتش چین شماری موشک دانگ فنگ-۱۷ را نزدیک جزیره تایوان مستقر کرده است. به گفته تحلیلگران، این موشک‌های جدید غیرقابل رهگیری هستند و هرگونه حمله محتمل از جانب تایوان را دفع می‌کنند.

ارتش چین در ماه آگوست (شهریور) دو موشک «دانگ فنگ ۲۶» و «دانگ فنگ ۲۱» را از«جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده که چند هزار کیلومتر دورتر قرار داشتند، با موفقیت شلیک کرد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها