رئیس جمهوری عراق:

سردار سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد

رئیس جمهوری عراق امروز با ستایش از فرماندهان شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «حاج ابومهدی المهندس» عراق گفت که سردار سلیمانی در شرایط و دوران سختی و مشقت در کنار ملت عراق ایستاد.

سردار سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز ( سه شنبه ) در مراسم گرامیداشت رسمی فرماندهان شهید در شهر بغداد که با حضور شماری از مسئولان ارشد کشوری و لشکری عراق از جمله «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق و «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع و «عثمان الغانمی» وزیر کشور برگزار شد، گفت که سردار سلیمانی فرمانده بزرگ ایرانی در سختی و مشقت ها در کنار ملت ایران ایستاد.
وی در این مراسم که «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، افزود که ما امروز یادبود دو شخصیت بارز را که تاریخ طولانی در مبارزه با تروریسم و دیکتاتوری داشتند، برگزار می کنیم.
رئیس جمهور عراق همچنین از نقش معنوی مرجعیت دینی این کشور در بسیج مردم و تحقق پیروزی تقدیر کرد.
برهم صالح همچنین در سالگرد شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به ملت های عراق و ایران و خانواده این شهیدان عزیز تسلیت گفت.
شهرها و مناطق مختلف عراق از دو هفته پیش شاهد ویژه برنامه های گرامیداشت سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن بوده است.
مجالس ترحیم مردمی و پخش پویا نماها و ویژه برنامه های مستند، تحلیلی و خبری از رسانه های مختلف عراق نیز همچنان ادامه دارد و زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و تجدید بیعت با فرماندهان شهید از دیگر آیین های امسال بوده است.
در همین پیوند، میدان التحریر در قلب بغداد و خیابانهای اطراف آن روز یکشنبه شاهد حماسه سازی اقشار مختلف مردم عراق در اولین سالروز گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق برای تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی بود.
شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.
در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.
در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Keen shin
    0

    اره با اون رای ممتنه که دادین به جایه اینکه پشنت ایران دراید ممتنه چه رویی دارین ...مرگ بر هرچی عرب دورو....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها