رسانه‌های صهیونیستی:

توافق قطر و عربستان می‌تواند به عادی‌سازی روابط دوحه و تل‌آویو کمک کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، توافق قطر و عربستان راه را برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و قطر هموار می‌کند.

توافق قطر و عربستان می‌تواند به عادی‌سازی روابط دوحه و تل‌آویو کمک کند

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع عالی‌رتبه اسرائیلی نوشت که توافق میان قطر و عربستان، می‌تواند به عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و قطر منجر شود.

این منابع اعلام کردند، دو فرستاده اسرائیلی بارها به قطر سفر کرده‌اند اما این سفرها به صورت غیرمستقیم انجام شد تا خشم عربستان، بحرین، امارات و مصر برانگیخته نشود.

به گفته این منابع به رغم اینکه قطر روابط خوبی با حماس و ایران دارد اما تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر هیچ مشکلی در روابط با اسرائیلی‌ها نمی‌بیند.

این منابع تأکید کردند، نمایندگان رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر روابط مستحکمی با محمد العمادی، فرستاده قطر به غزه داشتند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، توافق میان قطر و عربستان شامل بازگشایی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی میان دو کشور است و خبر خوب برای اسرائیلی‌ها این است که هر کسی که به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سفر می‌کند می‌تواند به قطر نیز سفر کند.

اما ۱۶ سپتامبر وزارت خارجه قطر اعلام کرد، این کشور تا زمان حل مسئله فلسطین با رژیم صهیونیستی صلح نمی‌کند.

رسانه‌ها اعلام کردند امیر قطر در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض که امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

عربستان، بحرین، مصر و امارات ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر قطع کردند. این کشورها دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها