معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز:

روزانه ۵ میلیون ماسک در البرز تولید می‌شود

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر ۳۳ واحد تولیدی ماسک در البرز، روزانه در حدود ۵ میلیون عدد ماسک استاندارد تولید می‌کنند.

روزانه ۵ میلیون ماسک در البرز تولید می‌شود

نفیسه خسروی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری البرز برگزار شد، در توضیح کشفیات محصولات بهداشتی قاچاق، گفت: از اسفند ماه سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی حداقل ۷۰ واحد تولیدی محصولات بهداشتی در البرز را با صدور ۱۳۸ پروانه ساخت موقت، ملزم به تولید محصولات مورد نیاز برای مبارزه با کرونا کرد. نظارت بر تولید و نمونه‌برداری از محصولات نیز به صورت مستمر توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گرفت.

خسروی ادامه داد: همچنین ۲۶۵ داروخانه نیز در سطح کرج مورد پایش و نظارت قرار گرفتند تا محصولات بهداشتی مورد نیاز برای مبارزه با کرونا، به صورت عادلانه بین شهروندان توزیع شود و همچنین از هرگونه احتکار و قاچاق، ممانعت به عمل آید. با همکاری اداره کل اطلاعات استان البرز، حفاظت اطلاعات سپاه پاسدارن و فرماندهی نیروی انتظامی، بالغ بر ۳۰۰ پرونده قاچاق مواد ضدعفونی کننده به دانشگاه علوم پزشکی البرز ابلاغ شد که بر اساس آن ارزش ریالی کل مکشوفات در این حوزه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین افزود: پس از مواجه با موج دوم شیوع کرونا در البرز، تعداد واحدهای تولید کننده ماسک در استان را افزایش دادیم به‌طوری که در حال حاضر ۳۳ واحد تولیدی ماسک در البرز، روزانه در حدود ۵ میلیون عدد ماسک استاندارد تولید می‌کنند. با ادامه روند بیماری به منظور این‌که با مشکل خاصی در تامین نیاز بیمارستان‌ها برای ضدعفونی و پیشگیری برنخوریم، اقلام مورد نیاز سه ماه بیمارستان‌های البرز را در انبارهای استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی ذخیره کرده‌ایم.

افزایش ۸۹ درصدی کشفیات قاچاق

در ادامه این جلسه یاسر نژادفلاح دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز هم عنوان کرد: کشفیات قاچاق توسط ناجا نسبت به سال گذشته ۸۹ درصد افزایش داشته‌ که در سطح کشور بی‌ سابقه بوده است. در بحث کشف خودرو قاچاق نیز استان البرز ۲۲۴ درصد رشد داشته است. کشف تجهیزات رایانه‌ای و مواد خوراکی قاچاق نیز به ترتیب ۴۳۸ و ۳۲۸ درصد در استان افزایش پیدا کرده است که نشان از فعالیت قابل قبول این کمیسیون دارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: برای بهبود عملکرد کمیسیون و افزایش کشف محصولات قاچاق، با اتاق اصناف، سپاه امام حسن مجتبی، شهرداری کرج، حوزه هنری و خانه مطبوعات به توافقات خوبی رسیده‌ایم و قراردهایی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با این دستگاه‌ها منعقد شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها