مشاور سیاسی پیشین رییس‌جمهوری:

 مجلس باید مسئولیت آنچه در عرصه دیپلماسی رخ می دهد، بپذیرد

مشاور سیاسی پیشین رییس‌جمهوری، جمع انقلابی‌گری و دیپلماسی را غیرممکن دانست و مسوولیت آنچه در آینده رخ می‌دهد را متوجه مجلس کرد و پرسید آنانکه نگران معیشت مردم‌اند چرا آنرا در محاصره‌ای سهمگین‌تر از تحریم قرار می دهند؟

 مجلس باید مسئولیت آنچه در عرصه دیپلماسی رخ می دهد، بپذیرد

حمید ابوطالبی روز سه شنبه در رشته توییتی آورده است: ارتباط تنگاتنگِ قدرت و مسوولیت در امرحکومت چندان پیچیده نیست؛ آنچه این پیچیدگی را بیشتر می‌کند عدم شفافیت آن است. مجلس انقلابی دو طرح خروج ایران ازبرجام با جرم‌انگاری عدم اجرای آن و همچنین مقابله باآمریکا و تعیین تکلیف برای دولت درخصوص منطقه تا سال ۱۴۲۰ را به ملت ارائه کرده است:

مشاور سیاسی پیشین رییس جمهوری ادامه داد: اینکه این طرح‌ها با سیاستِ ما چه می‌کند مهم است، ولی مهمتر از آن شفاف‌سازی مسوولیت کسانی است که قدرت خود را در جهت انقلابی‌گری در سیاست خارجی به‌کار گرفته‌اند؛ بی آنکه بدانند در سیاست خارجی و دیپلماسی انقلابی‌گری ممکن نیست، مگر بیرون آوردن کفش چون خروشچف و کوبیدن آن برروی میز در سازمان ملل متحد.

ابوطالبی در ادامه نوشت: آنان که نگران معیشت مردم‌اند چرا می خواهند آنرا در محاصره‌ای سهمگین‌تر از تحریم قرار دهند؟ آنان که دغدغه‌ زندگی مردم دارند چرا اصلی‌ترین عرصه معیشت و اقتصاد را به بحران‌های پیچیده گره می‌زنند؟ ‌آنان که دغدغه‌ کشور دارند چگونه مسوولیت ناامنی در عرصه‌ سیاست خارجی را پذیرا می‌شوند؟

وی افزود: روشن است هرچه در آینده اتفاق بیفتد مسوولیت آن با مجلس انقلابی است و تنها مساله، شفاف کردنِ رابطه‌ قدرت ومسوولیت و پذیرشِ مسوولیت تبعات آنها از سوی مجلس است؛ دولت که با مخالفت خود تاکنون سلب مسوولیت کرده و خود را کنار کشیده است. نامه شهید رجایی به رییس‌جمهوری فرانسه را هرگز فراموش‌ نکنیم!

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • نوید
    0

    آقایان......... مجلس انقلابی .ایران را مثل احمدی نژاد ..به لبه پرتگاه می برند .احتیاط کنید اینان نمایندگان مردم ایران نیستند .قانون آنها هم قانون نیستند

  • علی
    0

    بنظرم این دو طرح مجلس ( غنی سازی ۲۰درصد - اقدام ۱۴۲۰) خارج از دو نتیجه نخواهد داشت : کشورهای دوست و دشمن و ممتنع ٬ جایگاهی که ایران شایسته آن است ٬ در رتبه متوسط و بالاتر از رتبه متوسط در تعاملات بین المللی خواهند دانست و ارج خواهند نهاد و یا اینکه حلقه محاصره از طرف کشورهای دشمن و ممتنع و حتی دوست چنان شدید خواهد شد که مسببین براحتی از قدرت کنار کشیده و به کشورهای خارجی خواهند رفت و یا با دلارها و طلاهای ذخیره و پنهان کرده در سوراخ خانه و مزرعه های خودشان زندگی گمنامی خواهند داشت . پیشنهاد می کنم تمامی مسولان و نمایندگان مجلس از همین حالا توسط نهادهای امنیتی تا ۱۴۲۰ ممنوع الخروج اعلام شوند .

  • رضا
    0

    بنظر منطقی است با توجه باینکه مجلس ورود به مسایل سیاست خارجی نموده منجمله غنی سازی اورانیوم و ...... و و رئیس جمهور انرابا اکراه پذیرفته و چون به دولت تکلیف شده تا چند ماه دیگر نیز بیشتر از عمر این دولت باقی نمانده لذا مجلس خود فکر و چاره اندیشی نسبت به سیاست خارجی و نیز سرانجام تحریم ها بنماید

  • ایرانی
    0

    نمایندگان آداب نخستین قانون گذاری را نمی دانند چه رسد به مفهوم دیپلماسی.

  • ممد
    0

    از ماست که بر ماست . ببین کی داره واسه کی نسخه میپیچه . و آب همچنان سربالا میرود و قورباغه ها یکی پس از دیگری آواز ابو عطا سر میدهند . یکی نیست بگه جناب فشل خان آخه کجای این مجلس فشل انقلابیه . اینا رو که کنار شما زیاد دیدیم و مثل شما خوب میشناسیم .

  • مسئول تمام اتفاقات بد
    0

    خوب الحمدلله مسئولیت برجام و اینکه ایران توش هیچی کاسب نشد بالاخره افتاد به دوش مجلس این آقایون اول که ترامپ از برجام زد بیرون در دفاع از خودشون می گفتند برجام تصمیم نظامه حالا هم که باز چیزی گیرشون نیومد از خدا خواسته می گن مجلس پس تو این هشت سال چی مسئولیتش با شما است؟؟؟؟ رفتن ایران به جام جهانی !! فینالیست شدن پرسپولیس تو آسیا!!! سنگ پای قزوین جلوی شما کم می آره به خدا این از قیمت دلار و سکه و پراید تخم مرغ و گوشت و مسکن و.... آقا اصلا اینا همه اش مسئولیتش من قبول می کنم شما به خودتون فشار نیارید لطفا این چند ماه هم بره شرتون از سرمون کم بشه

  • علي
    0

    تمامي فعاليت هاي مجلس باصطلاح انقلابي و إيجاد تنش در حوزه بين الملل متمركز در شش ماه اينده خواهد بود.ماموريت اصلي بر هم زدن هر نوع ديپلماسي با جهان غرب و رييس جمهور جديد امريكا در انتها ي دولت روحاني است.برجام نبايستي در اين دولت احيا شود دلار نبايستي پايين بيايد گشايش اقتصادي نسبي نبايستي إيجاد شود تا مبادا مردم طبقه متوسط در انتخابات اتي شركت كرده و به عقلانيت راي دهند.

  • قلندر
    0

    امان از سواستفاده امان از بیسوادی ها.امان راه بی راهه امان از کج اندیشیها امان از این همه رهزن امان از این همه ساندیس خور امان از این همه نادان دلواپس.مجلس انقلابی ننگت باد گروه متحجر اقلیت طالبان ننگت باد

    نظرات شما -
    • دادفر فتاحی
      0

      سرتون رو از زیر برف بیارید بیرون.

  • بدهکار ،طلبکار شده
    0

    ۸سال کشور رو معطل ناز و کرشمه غربیها کردن ، الان مجلس رو میکوبند ، کاری که مجلس کرد طبق قانون بوده شما برید ارز ۴۲۰۰ رو درست کنید که ملت رو بیچاره کردید

  • گروگان
    0

    آقا برو کشکتو بساب. یه بار میگین دین از سیاست جدا است. یه بار میگین انقلابی بودن با سیاست فرق داره. بعد بوق میزنن که مجلس توی این هفت ماه چه کرده. کدام مجلس توی هفت ماه اولش چکار کرده؟؟ مجلس های قبلی و قبلیش که تو بیست دقیقه برجام تصویب کردند خوب بود؟؟ اگر میخاستین خجالت بکشینتا حالا کشیده بودین.

  • دادفر فتاحی
    0

    سلام سیاستمدار نیستم ولی میدونم اگر کنار بشینی و عقب نشینی کنی گرگها می خورندت.

    نظرات شما -
    • از من به دادا فتاحی
      0

      تو که سیاستمدار نیسسی بیخود در کار بزرگان دخالت میکنی برو بچه جون به بستنی خورد نت برس یالا برو نبینم تو رو

  • مهدی
    0

    جز احمدی نژاد هیچ دولتی تو ایران به نفع مردم کار نکرده همه دارن با اسرائیل صلح می‌کنند .اینا بیانیه میدن تا فلان سال باید نابود گردد .شما اگه راست میگی توان کاری داری همین یک قلم جنس روغن خوراکی مردم فراهم کن بقیه پیش کش.بس دیگه مردم یکی که من خودم باشم گوشامون که دراز نیست.

  • الخلجی
    0

    یک نماینده در مجلس به این مسائل فکر کرده بود و به آقای قالیباف تذکر هم داد که کار شما قانونی نیست آنهم اقای نوری نماینده بستان آباد

  • ایرانی
    0

    این دولتیان نجومی بگیر وآقازاده پرورهای اطرافشان چرایک کلمه ازبی عرضگی دولت درکنترل بازار وسخت کردن زندگی مردم براثررانت خوارها ودلال های وابسته به آنان حرفی نمیزنند

  • گروگان
    0

    مگر جناح لیبرال طلب تا این لحظه بجز مسئولیت دریافت حقوق نجومی و مزایای جانبی، مسئولیت دیگری رو پذیرفته؟؟ حالا چی شده یهویی همگی حمله ور شدین؟؟ مجلس قبلی ها خوب بودند . نه؟ آقای صالحی و آقای مطهری و سایر دوستان. عکس سلفی دست جمعیشون یادته؟؟ مایه خنده مردم دنیا و مایه خجالت مردم ایران.

    نظرات شما -
    • از رحیم آب منگول ب گروگان
      0

      آخه ناحق چرا چرت و پرت میگی مگر ماست خوردی همیشه به جای نظر درست حسابی دهاندره میکنی به جای ماست فلفل بخوری بهتره چاپ.لو.س..

  • رحیم اب منگل
    0

    این یارو در عرصه دیپلماسی چکار کرده بود به سازمان ملل راهش ندادن عقدها ی شده

  • مریم
    0

    جناب ابوطالبی؛ وافعا روتون میشه این حرفو بزنید. تو این هفت سال و نیم که دولت روحانی بر مسند بود و جهانگیری ملتمسانه از مردم میخواست که به رئیسی و قالیباف رای ندن، چه کار مهمی واسه مزدم کردید؟؟ تو این مدت ، سفره ی مردم رو بخاطر سیاست هاتون کوچک و کوچک تر کردید، انرژی هسته ای و پژوهش های مرتبط رو تعلیق کردید، قلب رآکتور رو سیمان ریختید، تازه بدتر از اون مضحکه ی آمریکای جانی و اروپای خائن شدیم. چه کاری کردید واسه مردم؟؟؟؟؟ حالا اگه گرسنه ایم و شاید گرسنه تر بشیم حداقل به تحقیقاتمون ادامه میدیم، انرژی هسته ای رو به کار میندازیم. از موضع قدرت جلو میریم. مگه بدتر از الانم میشه؟؟؟؟ شما باید بدونید که یک کشور توسعه یافته حداقل از نظر نظامی قویه. ما هم باید بازدارندگیمون رو بالا ببریم. یا رومی روم یا زنگی زنگ. والسلام.

    نظرات شما -
    • ب مریم
      0

      واس شما احمدی نژاد هاله نور خوب بود که تمام ایل وتبارش را به اجلاس نیویورک سازمان ملل ببرد تا با پول ملت حال کنند و تمام نماینده های کشورهای جهان با شروع سخنرانی احمدی نژاد سالن را ترک کنند بشین بابا حال نداری...

  • رحیم آب منگول
    0

    چی بگم والله استصوابی یعنی همین دیگر یه مجلس مثلا انقلابی که بویی از انقلاب نبرده و نه سواد سیاسی علمی و اقتصادی خارجه داخله ندارد میشود راس امور به قول احمدی نژاد مجلس در راس امور نیست در ژیل امور است آنهم این مجلس. 5درصدی جمع کنید آقایان نو کیسه تشت رسوایی شما عالم گیر شده در خط اسرائیل چرا حرکت میکنید?

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها