ابراز نگرانی مسلمانان نسبت به افزایش اسلام‌هراسی در آلمان

چهره‌های سرشناس به خبرگزاری آناتولی گفتند، جامعه مسلمانان ترکیه در آلمان نسبت به افزایش اسلام‌هراسی و جرائم از روی نفرت و انزجار، نگران است.

ابراز نگرانی مسلمانان نسبت به افزایش اسلام‌هراسی در آلمان

"کمال ارگون"، رئیس انجمن‌ اسلامی-ترکیه‌ای "جامعه اسلامی دیدگاه ملی" گفت: در ماه‌های اخیر مساجد بیشتری هدف تهدیدات، خرابکاری‌ها یا آتش‌زنی‌ها قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سال گذشته دست‌کم ۱۲۲ مسجد هدف چنین حملاتی قرار گرفتند. چندین مسجد توسط گروه‌های نئونازی یا دیگر گروه‌های افراط‌گرا تهدیداتی درباره بمب‌گذاری دریافت کردند و همین مسائل باعث نگرانی در بین اعضای این جامعه شده است.

کمال ارگون گفت: ما از مقامات پلیس می‌خواهیم تا تحقیقات موثرتری انجام دهند و عاملین و مرتکبان این حملات را دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: به خاطر افزایش تعصب‌های ضد اسلامی، مسلمانان در زندگی روزمره‌شان خصومت‌ها و تبعیض‌های بیشتری را تجربه می‌کنند. به طور ویژه زنان مسلمان که حجاب دارند مرتبا در خیابان‌ها مورد توهین و آزار و اذیت‌های زبانی قرار گرفته‌اند و طبق گزارشات تعداد حملات فیزیکی نیز افزایش یافته است.

براساس آمار رسمی، از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰ پلیس آلمان ۶۳۲ مورد جرائم مربوط به اسلام هراسی را ثبت کرد.

این جرائم شامل توهین، نامه‌های تهدیدآمیز، مختل کردن برنامه‌های مذهبی، حملات فیزیکی و خسارت به اموال می‌باشد.

گمان می‌رود آمار واقعی بسیار بیشتر است چرا که بسیاری از قربانیان عمدتا به خاطر بی‌اعتمادی‌شان به نیروهای مجری قانون در آلمان شکایت‌های کیفری را در ادارات پلیس تنظیم نمی‌کنند.

دورموش ییلدیریم، رئیس اتحادیه ATİB که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های فرهنگی اسلامی-ترکیه‌ای در آلمان است، از سیاست‌های پوپولیستی جناح راست برای تحریک نفرت و تبعیض علیه مهاجران و مسلمانان انتقاد کرد.

وی به خبرگزاری آناتولی گفت: ما خواستار پایان این نژادپرستی و لفاظی‌های پوپولیستی هستیم و تلاش‌هایی باید برای همزیستی صلح‌آمیز صورت گیرد.

ییلدیریم همچنین خواستار یک موضع جدی‌تر در برابر نفرت و انزجار ضد مسلمانان و ضد ترک‌ها شد.

وی گفت: جامعه ترکیه‌ای‌های سه میلیون نفری آلمان در برابر تهدیدات احزاب و گروه‌های راست افراطی تسلیم نمی‌شوند.

ییلدیریم افزود: ما بخشی از اروپا هستیم و در اینجا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم. نسل‌های سوم و چهارم ما در آلمان متولد شده و بزرگ شده‌اند. آلمان نیز به سرزمین ما تبدیل شده است.

آلمان با یک جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفر، دومین جمعیت بزرگ مسلمانان در غرب اروپا پس از فرانسه را دارد. در بین جمعیت ۴.۷ میلیون نفری مسلمانان آلمان حدود سه میلیون نفر ترکیه‌ای هستند.

آلمان در سال‌های اخیر شاهد افزایش نژادپرستی و اسلام‌هراسی بوده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زهرا
    0

    افرادهای که ایرانی مرتد هستن وبه کشور المان پناهنده شدن اینها مسبب اصلی که مساجد اونجا رو اتش میزنن نه المانیهای تند رو گناه المانیها رو نشورید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها