آغاز مبارزه با علف‌های هرز در 500 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه با علف‌های هرز در سطح 500 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان خبر داد.

آغاز مبارزه با علف‌های هرز در 500 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه

فرهاد شریفی اظهار کرد: کار مبارزه با علف‌های هرز از مزارع گندم و جو منطقه سومار به عنوان گرمسیری ترین نقطه استان از چند روز گذشته آغاز شده و احتمالا تا اواخر فروردین ماه در مناطق سردسیر استان ادامه پیدا کند.

شریفی با بیان اینکه کار مبارزه با علفهای هرز تقریبا در تمامی مزارع گندم و جو استان انجام می‌شود، گفت: امسال برآورد می شود میزان مبارزه با علفهای هرز در استان به 500 هزار هکتار از مزارع گندم و جو برسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته 485 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان علیه علف‌های هرز سمپاشی شد.

وی اشاره‌ای هم به نحوه مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو داشت و گفت: مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در مزارع در شرایطی انجام می شود که 48 ساعت قبل از آغاز مبارزه هیچ بارندگی رخ نداده باشد و اراضی مرطوب هم نباشند، ضمنا دمای هوا باید بالاتر از پنج درجه سانتیگراد باشد.

شریفی اضافه کرد: عدم وزش باد، استفاده از دوز کافی از سموم در کنار استفاده از میزان کافی آب در مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز از مواردی است که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.

شریفی همچنین از کشاورزان خواست حتما برای انتخاب نوع سم با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت کنند.

وی سپس با اشاره به تدارک سم برای مقابله با علفهای در مزارع گندم و جو استان، گفت: گرچه مشکلی برای تامین سم مورد نیاز کشاورزان نداریم، اما به دلیل افزایش حداقل دو برابری قیمت سموم در پی برداشته شدن ارز 4200 تومانی و تامین سموم مورد نیاز کشاورزان با استفاده از ارز نیمایی، ممکن است کشاورزان با کمبود نقدینگی برای تامین سم مواجه شوند.

وی در پایان با بیان اینکه بی‌توجهی به مبارزه با علفهای هرز کیفیت و کمیت محصول را به میزان چشمگیری با افت مواجه خواهد کرد، ادامه داد: مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات استراتژیک هستند اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل 30 درصد خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها