در گفتگو با خبر فوری مطرح شد

با آدم‌های حسود چه کنیم؟

یک مشاور خانواده می‌گوید: از دست کسی که به شما حسادت می‌کند، نرنجید. او با این رفتار می‌خواهد نشان دهد شما چیزی دارید که او ندارد.

با آدم‌های حسود چه کنیم؟

علی‌اصغر کیهان‌نیا در گفتگو با خبر فوری گفت: افرادی که به ما حسادت می‌کنند کمبودهایی دارند و ارزش‌ها و توانمندی‌هایی که ما داریم را ندارند. در نتیجه از دست کسی که به شما حسادت می‌کند نرنجید چرا که او با این رفتار می‌خواهد نشان دهد شما چیزی دارید که او ندارد.

این مشاور خانواده معتقد است که ریشه حسادت در کودکی است. اگر والدین فرزندانشان را با سایر بچه های فامیل و یا خواهر و برادرشان مقایسه کنند، حسادت در وجود او نهادینه می‌شود.

کیهان‌نیا برای رفع حسادت پیشنهاد می‌دهد که با نوشتن ارزش‌ها و توانایی‌های خود به تقویت اعتماد به نفس خود کمک کنیم و به خود تلقین کنیم و باور داشته باشیم در برخی موارد توانمند هستیم.

24

حجم ویدیو: 4.80M | مدت زمان ویدیو: 00:03:52 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین
    0

    روانشناسی چیه. چندتا بچه بزرگ کن تا متوجه بشی. بعضی بچه ها ازهمون زمان تاتی کردن که هنوز مقایسه نمیفهمن بازهم حسودن. قدیمیا درست میگفتن که حسادت رگ و خونی است؛ به کی رفته؟ البته بزرگسالان شاید مقایسه کنند و کمی حسادت ببرند. اما حسادت و بخل مثل مهربانی و نفرت و عشق و ... در نفس بعضیهاست و به فرزندان و نوادگانشان هم میرسه. من بچه بزرگترم به طایفه خودمون رفته عصبی و حسوده. بچه کوچک به فامیلای خانم رفته ادم خوش قلبی هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها