مهمترین رویدادهای ورزشی سال ۲۰۲۱ در کجا و چه تاریخی برگزار می‌شود؟

همه گیری کرونا در سطح جهان منجر به لغو بسیاری از رویدادهای ورزشی سال ۲۰۲۰ یا برگزاری با تأخیر آنها شد. تعویق رخدادهای مهم ورزشی حالا باعث شده است که جدول زمانی این رویدادها در سال ۲۰۲۱ غنی تر از معمول باشد.

مهمترین رویدادهای ورزشی سال ۲۰۲۱ در کجا و چه تاریخی برگزار می‌شود؟

بازی های المپیک توکیو و مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا مهمترین رخدادهای ورزشی بودند که برگزاری آنها به سال ۲۰۲۱ موکول شد. هرچند با ادامه همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان همچنان احتمال تعویق رویدادهای ورزشی در سال ۲۰۲۱ نیز وجود دارد اما بنا به آخرین جدول زمانی اعلام شده تعدادی از رقابت های مهم ورزشی در سال نوی میلادی را بررسی کرده ایم.

AP Photo مسابقات تنیس آزاد استرالیا AP Photo

رقابت های تنیس آزاد استرالیا از روز هشت تا ۲۱ فوریه (۲۰ بهمن تا سوم اسفند) در شهر ملبورن برگزار می شود. تنیس بازان مطرح جهان از روز ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) وارد استرالیا خواهند شد تا دوره قرنطینه ۱۴ روزه و اجباری خود را پیش از آغاز مسابقات آغاز کنند.

مسئولان برگزاری این رقابت ها همچنین اعلام کرده اند که فروش بلیت برای سه ورزشگاه اصلی این مسابقات فقط برای ۲۵ درصد ظرفیت آنها صورت خواهد گرفت.

بلیت ها فقط به صورت دیجیتالی خواهند بود تا خطر انتقال ویروس کرونا از طریق تماس با کاغذ بلیت ها وجود نداشته باشد.

مسابقه فینال لیگ فوتبال اروپا

بازی نهایی دومین رقابت های معتبر فوتبال باشگاهی در سطح قاره اروپا روز ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) در ورزشگاه شهر گدانسک در لهستان برگزار خواهد شد.

لیگ فوتبال اروپا در ماه مارس سال ۲۰۲۰ به دلیل موج اول شیوع ویروس کرونا در سطح قاره اروپا متوقف شد و در نهایت تابستان گذشته به صورت تک بازی (بدون رفت و برگشت) در آلمان به پایان رسید.

مسابقه فینال زنان لیگ فوتبال قهرمانان اروپا

AP Photo قهرمانی تیم المپیک لیون در رقابت‌های سال گذشته AP Photo

رقابت نهایی فوتبال زنان لیگ قهرمانان اروپا نیز روز ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. دو تیم راه یافته به فینال قرار است در شهر گوتنبرگ در جنوب سوئد به مصاف یکدیگر بروند.

تیم زنان المپیک لیون در سال ۲۰۲۰ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه

مسابقات تنیس آزاد فرانسه سال گذشته برخلاف هر سال که در هوای بهاری پاریس برگزار می شد به اواخر ماه سپتامبر تا اواسط اکتبر (مهر ماه) موکول شد. این رقابت ها در سال ۲۰۲۱ قرار است بار دیگر بنا به سنت همیشگی از روز ۲۳ مه تا ششم ژوئن (دوم تا ۱۶ خرداد) در پاریس برگزار شود.

رافائل نادال و ایگا اشویاتک در مسابقات سال ۲۰۲۰ جام قهرمانی را بالای سر بردند.

مسابقه فینال لیگ فوتبال قهرمانان اروپا

AP Photo ورزشگاه المپیک آتاتورک در استانبول AP Photo

بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز ۲۹ مه (هشتم خرداد) در شهر استانبول برگزار خواهد شد.

رقابت های سال ۲۰۲۰ پس از موج اول شیوع بیماری «کووید ۱۹» در قاره اروپا متوقف شد و در نهایت در ماه اوت پایان یافت.

تیم بایرن مونیخ در سال ۲۰۲۰ با غلبه بر پاری سن ژرمن جام لیگ قهرمانان اروپا را به خانه برد.

رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا

AP Photo جام رقابت‌های «یورو ۲۰۲۰» AP Photo

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا از روز ۱۱ ژوئن تا ۱۱ ژوئیه (۲۱ خرداد تا ۲۰ تیر) در ۱۲ کشور مختلف قاره اروپا برگزار می شود. این مسابقات که به «یورو ۲۰۲۰» معروف شده بود سال گذشته به دنبال موج اول شیوع کرونا در اروپا به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

علاقمندان به فوتبال همزمان با مسابقات جام ملت های اروپا می توانند رقابت های «کوپا آمریکا» (Copa América) در آمریکای جنوبی را که در همین بازه زمانی برگزار می شود دنبال کنند.

مسابقات دوچرخه‌سواری «تور دو فرانس»

AP Photo مسابقات دوچرخه‌سواری «تور دو فرانس» AP Photo

رقابت های دوچرخه سواری «تور دو فرانس» در سال ۲۰۲۱ قرار است بین روزهای ۲۶ ژوئن تا ۱۸ ژوئیه (پنجم تا ۲۷ تیر) برگزار شود. این رقابت ها در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا با حدود دو ماه تاخیر در هفته های پایانی تابستان برگزار شد.

صد و هشتمین دوره مسابقات دوچرخه سواری فرانسه قرار بود از کپنهاگ، پایتخت دانمارک آغاز شود اما برگزاری چهار بازی رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا در کپنهاگ باعث شد تا آغاز رقابت های «تور دو فرانس» از پایتخت دانمارک به سال ۲۰۲۲ موکول شود.

به این ترتیب این رقابت ها در سال ۲۰۲۱ از بندر برست در غرب فرانسه آغاز خواهد شد.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰

AP Photo نشان بازی‌های المپیک AP Photo

مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو که مهمترین رویداد ورزشی سال ۲۰۲۰ محسوب می شد به دلیل همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان به تابستان ۲۰۲۱ موکول شده است.

رقابت‌های المپیک از روز ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت (اول تا ۱۷ مرداد) و بازی های پاراالمپیک از ۲۴ اوت تا پنجم سپتامبر (دوم تا ۱۴ شهریور) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

منبع: یورونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها