تاکتیک ترور به نام مذاکره / ترامپ چطور به بهانه گفتگو، مقامات دیگر کشورها را ترور می کرد؟

افشای جزئیات تازه ای از عملیات ترور سردار سلیمانی نشان می دهد تلاش دونالد ترامپ برای مذاکره با مقامات کشورمان، چیزی جز پوششی برای ترور نبوده است.

تاکتیک ترور به نام مذاکره / ترامپ چطور به بهانه گفتگو، مقامات دیگر کشورها را ترور می کرد؟

به گزارش خبر فوری ، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق امروز در گفتگویی، افشا کرده که سردار سلیمانی در جریان آخرین سفر به بغداد، به درخواست شخص رئیس جمهور آمریکا راهی عراق شده و تلاش داشته تا تنش با آمریکا که از حمله به سفارت این کشور آغاز شده بود را کاهش دهد.

افشای نقش مستقیم دونالد ترامپ در برنامه ریزی سفر سردار سلیمانی به بغداد و ترور او پیش از برگزاری جلسه ای در رابطه با کاهش سطح تنش در عراق، به خوبی نشان می دهد علاقه ترامپ برای گفتگو با مقامات ایرانی، در واقع عملیات فریب او برای کشاندن چهره های برجسته ایرانی به قتلگاه بوده و هدف اصلی وی، نه گفتگو و مذاکره برای کاهش تنش، که ترور آنها بوده است.

پاسخ معناداری که سردار سلیمانی به ترامپ داده بود: من حریف تو هستم

دونالد ترامپ در تمام چهار سالی که در کاخ سفید حضور داشت، کوشید تا از خود چهره ای علاقه مند به گفتگو نشان دهد اما حتی آن زمان که او خود با رهبر کره شمالی گفتگو کرد و امیدوار بود به خاطر این گفتگو جایزه صلح نوبل بگیرد، به ترور کیم جونگ اون اندیشیده و بعدها روشن شد که دستگاه های امنیتی آمریکا نیز برای این ترور برنامه ریزی می کرده اند.

این تاکتیک البته تنها محدود به ترامپ نیست. در سال 1963 نیز مذاکره کننده ارشد آمریکایی با فیدل کاسترو در واقع می خواست به نام مذاکره رهبر فقید انقلاب کوبا را ترور کند که ناکام ماند.

چه تضمینی بود اگر دیگر مقامات کشورمان هنگامی که راهی کشوری ثالث برای گفتگویی مستقیم یا غیرمستقیم با طرف آمریکایی می شدند، هدف ترور پهپادها قرار نگیرند؟

افشای اسناد مرتبط با تلاش ترامپ برای استفاده از اهرم مذاکره برای ترور مقامات رسمی دیگر کشورها، پرده ای دیگر از سناریوی تروریسم دولتی ایالات متحده است که هرچند در ظاهر خود را علاقه مند به مذاکره نشان می دهد اما در واقع به دنبال ترور و تحریم و جنگ است.

آنها که در تمام این چهار سال علاقه مند به گفتگو با آمریکا بوده و استراتژی مقاومت در برابر درخواست گفتگو را مورد انتقاد قرار می دادند، حالا باید پاسخ دهند که چه تضمینی بود اگر دیگر مقامات کشورمان هنگامی که راهی کشوری ثالث برای گفتگویی مستقیم یا غیرمستقیم با طرف آمریکایی می شدند، هدف ترور پهپادها قرار نگیرند؟

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • استاد اسناد
    0

    این نظر خبر فوری شبیه جوک هستش ترور شهید سلیمانی به دست آمریکا اما خودفروشان عراقی و مزدور عربستان و اسرائیل انجام شد و عربستان میلیاردها دلار هزینه کرده و حتی به صراحت به آمریکا گفته بود حاضر است دوبرابر هزینه جنگ با ایران را به آمریکا پرداخت کند که با جواب منفی اوباما مواجه شد.

    نظرات شما -
    • طاها
      0

      بله کاملا صحیح میفرمایید ما یک دشمن نداریم دشمن اصلی ما ال سعود جنایتکار و اسرائیل ملعون و اروپایی های هزار چهره هستند

    • آسمان
      0

      اوباما هم قبول نکرد چون نمیخاست کشورشو به جنگ بکشونه وگرنه دلش برای ما نسوخته بود اینا همشون یه مشت عوضین

  • ترامپ
    0

    این چرت و پرتها چیه این عراقی گفته وشما هم دارید اطلاع رسانی میکنید ؟ هرکشوری برای خودش رئیس دیپلماسی داره ، گیریم ترامپ میخواست فریب بده چرا جناب سلیمانی با این همه تجارب نظامی سیاسی فریب را نفهمید ؟!!

    نظرات شما -
    • محمد ش
      0

      ترامپ ملعون،.... سردار دلها فریب نخورد ، بهشتی شد و به آرزوی قلبی شان که شهادت بود رسید و در ضمن با خون پاکشون کاخ یزیدیان زمان را زیرو رو خواهد کرد ، انشاءالله

    • ی ط
      0

      ترامپ رسما اعلام کرد به دستور من سردار سلیمانی ترور شد دنبال چی میگردی من مطمئن هستم ایرانی نیستی که اسم تو نوشتی ترامپ حداقل می گذاشتی مورچه ، مورچه چندبرابر وزنش را بلند میکنه ترامپ چی یه هرزه قمارباز قاتل.خاک توی س..........

  • ح
    0

    تاکتیک تروریست ترور هست این خیلی سخت نیست ک انقدر مطلب مینویسید امروز همه میدانن ک ترامپ بزرگترین تروریست و بزرگترین تهدید برای بشر هست این دراز گوش دنیا را سرد کرد و ناامن کرد واسه ساکنان از تهدید از ترور از ب رخ کشیدن قدرت نظامی از کودتا و... خود فروخته ها نمیتوانند درباره ایران عزیز صحبت کنن

  • ایرانی
    0

    مثل دیگر موارد که بعنوان نماد یک سال در نظر می گیرند مانند رنگ سال این خبر هم را می تواند بعنوان جوک سال انتخاب شود !!!! پیشنهاد شود رای می آورد.

  • عمو یادگار
    0

    چرااین غربگداها که همیشه در سفر به اروپا آمریکابرای مذاکر برجامی هستن ترور نمیشوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها