نایب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب:

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می‌شود

نایب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه با دقت و جدیت برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ آماده می‌شویم، گفت: کار را بر اساس تجربیات برای انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم شکل گرفته بود، دنبال می‌کنیم.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می‌شود

مهدی چمران با اشاره به آخرین اقدامات شورای ائتلاف جریان اصولگرایی اظهار داشت: شورای ائتلاف اصولگرایی فعال شده است و برنامه‌های خود برای شرکت در انتخابات ١٤٠٠ را با دقت و جدیت دنبال می‌کند. تعدادی از دفاتر استانی، مجامع استانی خود را برگزار کرده‌اند و بعد مجامع شهرستانی‌شان را برگزار می‌کنند تا اسامی نیروهای مورد نظر خود را برای انتخابات شوراها سریعتر اعلام کنند.

چمران با بیان اینکه اصراری نداریم کارهای انتخاباتی در دست انجام را اعلام خبری ‌کنیم، گفت: آمادگی و انجام فعالیت‌های مربوط به انتخابات هم بخشی از کار تشکیلاتی است.

وی افزود: کار را با سرعت، دقت، برنامه ریزی و بر اساس تجربیات جمنا و شورای ائتلافی که برای انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم شکل گرفته بود،دنبال می‌کنیم. تعویض نام هم نداریم.

نایب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: از همه احزاب دعوت کردیم تا در شورای ائتلاف حاضر شوند، همه آن‌هایی که در شورای ائتلاف قبلی برای انتخابات مجلس بوده اند و چه احزاب اصولگرایی که در این ائتلاف حضور نداشتند تا بیایند و کار موازی که نتیجه مثبتی هم نخواهد داشت، شکل نگیرد.

در مورد رئیس‌جمهور آینده علم غیب نداریم!

حجت الاسلام و المسلمین «محمدتقی رهبر»، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره برنامه‌های انتخاباتی اصولگرایان برای 1400 گفت: طبیعتا جامعه روحانیت نسبت به یک امر مهم سیاسی کشور که انتخاب ریاست جمهوری یکی از آنهاست، نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد از این رو باید بهترین‌ها را انتخاب کند.

همچنین برنا نوشت، او با اشاره به ویژگی‌هایی که یک کاندیدا ریاست جمهوری باید داشته باشد، افزود: فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید شایستگی مدیریت داشته باشد، سابقه کار پسندیده و مطلوب داشته باشد، ولایتمدار باشد و به معنای واقعی مردمی باشد. به هر حال کلیاتی درباره مشخصات رئیس جمهور در قانون اساسی آمده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت مبارز به این گونه مسائل بی تفاوت نیست، ادامه داد: جلساتی در این باره تشکیل شده البته به دلیل بیماری کرونا، بنده از تصمیمات جدید اعضا خبری ندارم اما یقینا جامعه روحانیت مبارز بی تفاوت نخواهد بود. همچنین در این باره که گزینه‌های احتمالی چه کسانی هستند، اظهارنظر نمی‌کنم تا ببینیم چه می‌شود.

رهبر در پاسخ به این سوال که ویژگی شاخصی که رئیس جمهور آینده باید داشته باشد تا بتواند مشکلات کشور را حل کند چیست؟ تصریح کرد: نوع مدیریت کشور بسیار مهم است همچنین به فکر توده مردم و اقشار عامه بودن از مهمترین شاخصه‌های یک رئیس جمهور است. حضرت علی(ع) همه چیز را در این باره برای ما روشن کرده است در نهج البلاغه به نامه مشهور مالک اشتر اشاره شده است امیرالمومنین فرموده‌اند: «کسی را انتخاب کن که به فکر ایتام و مستضعفان باشد.» همچنین ایشان خطاب به مالک اشتر فرموده‌اند که اطرافیانت را از خود دور کن تا مردم به سمتت بیایند و آزادنه با تو سخن بگویند.»

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می‌شود

او اضافه کرد: بنابراین پرسش این است که کدام مسئولی را داریم که به این دستور حضرت علی عمل کرده باشد. به عنوان مثال بسیاری از مردم برای دیدار با یک مسئول باید از چند سیم خاردار عبور کنند حال آیا بتوانند او را ببینند یا نبینند! امیرالمومنین روش سیاسی و سیاست را به ما نشان داده است ما هم مدعی هستیم و قانون هم گفته است.

این چهره سیاسی اصولگرا با بیان اینکه رهبری همواره به مسئولان درباره مردم و نظام توصیه می‌کنند، عنوان کرد: باید حافظ خون‌های ریخته شده به پای درخت انقلاب باشیم نباید به خط و خط‌ بازی بیفتیم بلکه باید شایستگی‌ها را ببینیم. باید از حصار خط و خط گرایی خارج شویم چراکه خط ما خط اسلام، انقلاب و ولایت فقیه است بنابراین لازم است، آن فردی که شایستگی دارد وارد میدان شود و در جایگاه رییس جمهور قرار گیرد و عملا شایستگی‌اش را نشان دهد نه اینکه صرفا، حرف بزند چراکه زبان عمل از هر زبانی رساتر است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند به شعارها و سخنان کاندیداها اعتماد کنند و تشخیص دهند که پوپولیستی نیست، اظهار کرد: به هر حال ما درباره آینده افراد، علم غیب نداریم اما سابقه کار مدیریتی کاندیداها در یک پُست و جایگاهی می‌تواند تا حدودی کمک کننده باشد چراکه به هر حال این سوابق محفوظ بوده و روبروی چشم مردم قرار دارد در عین حال پرونده‌های این افراد، موجود است.

محمد تقی رهبر بیان کرد: بنابراین آن وعده‌های شعاری و پوپولیستی باید قابل عمل و قابل پذیرش باشد. درباره وعده‌هایی که نمی‌توان به آنها عمل کرد باید صادقانه سخن گفت بنابراین شعار قابل قبول نیست بلکه کاندیداها باید بگویند که در حد امکانات و داشته‌ها، تلاشمان را می‌کنیم که به اقشار محروم بیشتر توجه شود. معمولا هر کسی می‌گوید می‌خواهم خدمت کنم و هیچ گاه نمی‌گوید می‌خواهم خیانت کنم. اما تجربه عملی گذشته افراد می‌تواند، شاهدی باشد بر اینکه توانمندی و توانایی چه میزان است نکته مهم اینکه نباید شعارهای غیرقابل عملی شدن سر داد بلکه آنچه وعده داده می‌شود، معقول، منطقی و قابلیت عملی شدن داشته باشد. ابتدا باید ببینیم چه کسانی به عنوان کاندیدا مطرح می‌شوند.

منبع: میزان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها