مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری:

ایران قادر است ناوهای هواپیمابر آمریکا را ظرف چند ساعت تبدیل به زیردریایی کند

مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری بیان کرد: نیروهای ما در کمال اقتدار آمادگی دفاع کامل از منافعامان را دارند. آمریکایی می‌دانند نیروهایشان در منطقه بسیار آسیب‌پذیر هستند.

ایران قادر است ناوهای هواپیمابر آمریکا را ظرف چند ساعت تبدیل به زیردریایی کند

سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی در برنامه‌ای تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که این یکسال بدون حاج قاسم چگونه گذشت، گفت: شهدا زنده هستند و ما آنها را احساس می کنیم. ما پژوهشگاه دفاع مقدس به نام سردار سلیمانی ایجاد کردیم؛ البته این پژوهشگاه از قبل بو اما از وقتی من مسئولیتش را عهده دار شدم نامش را به نام سردار سلیمانی تغییر دادم. عکس بزرگی از او در دفتر زده ایم و هر روز با او سلام و علیکی می کنیم.

وی افزود: به اعتقاد ما شهیدان زنده اند و ما نمی توانیم آنها را ببینیم. یکسال از شهادت مظلومانه قهرمان سپاه اسلام و امت اسلامی گذشت. این شهادت مظلومانه را به همه ملت های مسلمان منطقه، مقام معظم رهبری، حضرت ولی عصر(عج) و به مردم قدرشناسی که فرزندان و خدمت گذاران خود را به خوبی می شناسند تبریک و تسلیت می گویم.

فرمانده اسبق سپاه درباره آشنایی‌اش با سردار قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: درباره نقطه آشنایی با حاج قاسم باید بگویم او را ۳۹ سال از نزیک می شناختم و با او ارتباطات کاری داشتم. اما نقطه شروع از ماه های اول دفاع مقدس بود که او فرمانده یک واحد از نیروهای بسیجی و پاسدار کرمانی را در سوسنگرد داشت به گلف که ستاد عملیات جنوب بود، آمده بود و شهید بزرگوار حسن باقری که معاون اطلاعاتی من بود ایشان را به من معرفی کرد و با او آشنا شدم. اوج شناسایی و کارکردن با تشکیل تیپ ۴۱ ثارالله در اسفند سال ۶۰ و آغاز عملیات فتح المبین که این تیپ وارد عملیات شد و در فرودین ۶۱ بود و تا پایان جنگ از فرماندهان خط شکن ۸ سال دفاع مقدس بود.

سرلشکر صفوی در پاسخ به این پرسش که نقطه اوج هدایت‌گری و فرماندهی حاج قاسم در دوران دفاع مقدس کجا بود؟ اظهار کرد: در فتح فاو در بیست بهمن ۶۴سال و عبور از رودخانه سرکش و خروشان ارون؛. لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی او عبور از سخت ترین محل از اروند رود که انتهای اروند رود نزدیک دهانه خلیج فارس بود و عرضش بیش از ۱۲۰۰ متر یا شاید ۱۴۰۰ متر بود را عهده دار بود. همان شب اول عبور کرد و یک تیپ از نیروهای عراقی را به محاصره انداخت. شجاعت و تدبیرو حضور او مثال زدنی بود. عملیات فاو ۷۰ شبانه روز بود. او ۷۰ شبانه روز جنگید و پیروزهای بزرگی به دست آورد. نحوه فرماندهی او به این شکل بود که در فاو خود من هم شب اول که عبور کردم یک هفته بعد به خط دفاعی او رفتم تا سربزنم؛ دیدم سه رده دفاعی ایجاد کرده است؛ آرایش نظامی کامل برقرار کرده بود. در خط مقدم دوشکا و خمپاره شصت و در خط دوم خمپاره ۱۲۰ میلیمتری، یعنی اگر خدای نکرده خط اول سقوط کرد خط دوم دفاع کند. اگر خط دوم سقوط کرد خط سوم. یک اوج خلاقیت و یک نبوغ نظامی داشت.

وی گفت: در کربلای پنج ۱۹ دی ماه سال ۶۵ یکی از یگان هایی که از یک آب گرفتگی عبور کرد وشب اول عملیات و از کانال پرورش ماهی هم عبور کرد و عراقی ها را دور زد لشگر ۴۱ثارالله به فرماندهی او بود. عراقی ها برایشان غیرقابل تصور بود. او با نفربرهای آبی خاکی بی ام پی نیروهایش را سوار کرده بود و همان شب اول از کانال پرورش ماهی عبور کرد. او و یکی دو یگان دیگر ما درعملیات کربلای ۵ که بیش از بیست شبانه روز طول کشید و سخت ترین وخونین بارترین عملیات ما بود، او شجاعت، درایت و صبر مثال زدنی خود را به نمایش گذاشت. در کربلای ۵ و قبل از آن کربلای ۴ که چند روز قبل بود و شکست خورده بودیم بیش از ۲۰ نفر از فرمانده گردان هایشان شهید شدند. ظرف کمتر از یک ماه این صبر بر شدائد و فشارهای جنگ شبانه روزی، قدرت ابتکار و فرماندهی او مثال زدنی بود. ایشان وقتی به کرمان رفت آنچنان در مرثیه این شهیدان صحبت می کرد که دل سنگ به گریه می افتاد؛ به تک تک شهدا و فرماندهان اشاره کرد؛ شهید میرحسینی که جانشین ایشان بود و اهل زابل بود و یا فرماندهان گردانی که به تک تک آنها اشاره کرد. هنری که داشت این بود که بسیار خوب، عاطفی و مردمی صحبت می کرد و درباره دوستانش غلو نمی کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: آخر جنگ هم که قطعنامه را پذیرفتیم و عراقی ها مجدد حمله کردند تا خرمشهر را بگیرند و پشت میز مذاکره برگ برنده داشته باشند و منافقین از غرب کشور مشکل ساز شدند، مجدداً ایشان و نیروهایش به عراقی ها حمله کردند و عراقی ها شکست جانانه ای خوردند؛ آنجا جنگ تن با تانک بود. بعد از دفاع مقدس فرمانده قرارگاه قدس در جنوب شهر برای مقابله با اشرار و قاچاقچیان شد. او با تدابیرخود منطقه را مدیریت کرد. او عده ای از قاچاقچیان را منهدم کرد. عده ای را آب و زمین کشاورزی داد و با دولت وقت ایران هماهنگی کرد و واقعا اینها ساکن شدند. قرارگاه قدس در منطقه سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر وسعت دشات ولی او می رفت و با واقعا با اشرارو طوایف مختلف می رفت و صحبت می کرد. آنهارا قانع می کرد که مبادا بازیچه دست دشمنان شوید.

سرلشکر صفوی در ادامه توضیح داد: از زمانی که من در سال ۷۶ فرمانده سپاه شدم. او را که فرمانده قرارگاه قدس و جنوب کرمان بود به عنوان فرمانده نیروی قدس به حضرت آقا پیشنهاد دادم. حضرت آقا سال ۱۳۷۶ او را فرمانده نیروی قدس قراردادند. آن زمان زمان سردار احمد کاظمی که فرمانده قرارگاه حمزه بود را هم به تهران آوردم و فرمانده نیروی زمینی سپاه شد. بسیار با هم رفیق بودند. بعد از سال های دفاع مقدس بعد از شهادت احمدکاظمی، او ماهی یکبار اصفهان می‌آمد و فقط سمت مقبره شهید کاظمی و حسین خرازی می‌رفت و با آنها راز و نیاز می کرد. یک ارتباط قلبی و عاطفی بین حاج قاسم سلیمانی و حاج احمدکاظمی برقرار بود.

آخر جنگ هم که قطعنامه را پذیرفتیم و عراقی ها مجدد حمله کردند تا خرمشهر را بگیرند و پشت میز مذاکره برگ برنده داشته باشند و منافقین از غرب کشور مشکل ساز شدند، مجدداً ایشان و نیروهایش به عراقی ها حمله کردند و عراقی ها شکست جانانه ای خوردند؛ آنجا جنگ تن با تانک بود

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهادت سردار چه تاثیری بر معادلات منطقه و بین المللی گذاشت؟ اظهار کرد: ا او ۲۲ سال فرمانده نیروی قدس سپاه بود در این سال ها جبهه مقاومت اسلامی را از لبنان گرفته تا سوریه و افغانستان و یمن گسترش داد و ساختار سازی کرد. از مردم خود منطقه استفاده کرد و نیروهای جبهه مقاومت را تجهیزکرد و روش جنگیدن با نیروهای اشغالگر را به آنها آموزش دارد. گروه حماس و جهاد اسلامی را در فلسطین تقویت کرد. انصافا او دو گروه مجاهدی را که در فلسطین اشغالی هستند، تقویت کرد. اگر بخواهیم از عملکرد او بگوییم من می توانم بگویم در سه صحنه امریکایی ها را شکست بزرگ داد؛ صحنه ای که امریکایی ها و صهیونیست و برخی کشورهای عربی به دنبال این بودند که با راه اندازی داعش حکومت بشار اسد و عراق را براندازی کنند و برخی کشورهای عربی هم بودند. در مقابل این ائتلاف ایران بود و بعد روسیه و سوریه و عراق اضافه شدند و فرمانده میدانی که تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست های شواری امنیت ملی را در صحنه عملیات در مواجهه با داعشی های برخوردار ازحمایت امریکایی ها انجام می داد، او بود.

فرمانده اسبق سپاه ادامه داد: در صحنه اشغال نظامی افغانستان و اشغال نظامی عراق، امریکایی ها عملا شکست خوردند و به اهداف کلان خود نرسیدند. با اشغال این دو کشور یک فرصت بیست ساله ای را در اختیار رقبای استراتژیک یعنی روسیه و چین گذاشتند. قدرت چین و روسیه افزایش پیدا کرد. در حالی که اینها درگیر افغانستان و عراق بودند، ۷ تریلیون هزینه کردند و نیورهایشان کشته شدند. البته به نفع ایران شد چون امریکایی ها دو دشمن ایران را در افغانستان و عراق از بین بردند. قدرت نفوذ ایران با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی از عراق به سوریه و لبنان و مدیترانه رفت و امریکایی ها شکست راهبردی خوردند. به نظرم شکست بدتر شهادت سردار بود؛ امریکایی ها چهره جنایتکارانه خود را بروز دادند. رژیم تروریستی امریکا مدام دم از دموکراسی و آزادی خواهی می زند. همه مردم جهان یک مرتبه چهره عریان امریکایی ها را شناختند و بازتاب هایی داشت که نه هیچ گاه دستگاه های جاسوسی امریکا و نه فرماندهان عملیات روانی فکرش را نمی کردند که میلیون ها آدم ها از هند و شمال آفریقا تا ایران جوشش عواطف و احساسات خود را نشان بدهد.

او در ادامه افزود: در این شهادت ماهیت تروریستی امریکا و صهیونیست ها و برخی کشورهای عربی که در این شهادت همکار امریکا بودند و عوامل نفوذی بودند و اطلاعات دقیقی به امریکایی ها دادند، رو شد. دست آنها در دست امریکایی ها بود. جانشین ایشان سردار قاآنی زودتر از حاج قاسم سردار شده است و سال ها در جبهه ها جانشین او بوده است. مطمئن هستم هم نیروی قدس سپاه و هم زیرساخت هایی که در سوریه هست همکاری خواهند داشت. حاج قاسم سلیمانی بیش از ۷۰ هزار نیروی مردمی را در کنار ارتش سرویه راه اندازی و ساماندهی کرد. در عراق بیش از ۲۲ تیپ حشدالشعبی را راه اندازی کرد. این زیرساخت ها هستند و البته در اختیار دولت های منطقه هستند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: ابومهدی مهندس از نیروهای لشگر بدر بود؛ لشگر عراقی بود که در ایران ساماندهی کردیم با خود عراقی ها می جنگیدند. ابومهدی المهندس فرمانده مهندسی لشگر بدر بود و به زبان فارسی صحبت می کرد. بزرگان، علمای ایران و مقام معظم رهبری را از زمان ریاست جمهوری می شناخت و رفت و آمد داشت. آخرین اربعینی که با خانواده به کربلا رفتم، او را چند ساعتی زیارت کردم. انسان بسیار فکوری بود و چهره نورانی داشت. سردار حجازی که فرمانده سپاه ما در لبنان بود، وقتی حاج قاسم از لبنان به سوریه آمد و از سوریه به عراق آمد گفت روز آخر چهره او واقعا نورانی شده بود. حاج قاسم و ابومهدی المهندس واقعا نورانی بود؛ این خیالات نبود؛ هر دو از ملاطفت قلبی و انس با قرآنی که داشتند نورانی بودند. مردم مطمئن باشند پس از این شهادت‌ها فرماندهان بزرگی در ایران و در منطقه به خونخواهی این دو بزرگوار قیام خواهند کرد.

دستیار عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی همچنین در پاسخ به این پرسش که تحلیل شما از تحرکات اخیر آمریکایی ها در عراق چیست، بیان کرد: نیروهای نظامی ایران اشراف اطلاعاتی کامل دارند و تمام تحرکات نظامی امریکا را از دریای عمان، اقیانوس هند، دریای عمان، خلیج فارس و حتی پایگاه هایی که در کشورهای همسایه دارند، رصد اطلاعاتی می کنند. نقاط ضعف و اینها را می دهند. نیروهای نظامی ما از اشراف عملیاتی و اشراف اطلاعاتی برخوردار هستند و از آمادگی برخوردار هستند و می دانند رهبر مقتدری داریم که دستور می دهد پایگاه عین الاسد را با موشک بزنیم. هیچ گاه آغازگر جنگ نخواهیم بود اما اگر کسی به ایران حمله کند با اقتدار و آمادگی کامل جواب‌مان به صورت مستحکم داده خواهد شد.

وی افزود: تحلیلم این است که از ضعف‌شان در حال منفعل شدن است. آنها نگران این هستند که در سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی و همچنین شهادت محسن فخری زاده ما عملیات هایی را انجام بدهیم. برآورد من این است که اینها در حالت پدافندی هستند و البته نباید دشمن را حقیر بشماریم. نیروهای ما در کمال اقتدار آمادگی کامل از منافعامان را دارند. آمریکایی می دانند نیروهایشان در منطقه بسیار آسیب پذیر هستند. ایران قادر است ناوهای هماپیمابر امریکایی را ظرف چند ساعت تبدیل به زیردریایی کنند. نظامی های امریکایی بیشتر از سیاسیون نقط ضعف خود را می دانند ولی به هر حال امیدواریم تا زمانی که دولت خبیث ترامپ برود، اتفاقی نیفتد. آنطور که مقام معظم رهبری و فرماندهان ما می دانند انتقام حاج قاسم به قوت خودش باقی می ماند.

سرلشکر صفوی گفت: حاج قاسم یک پاسدار و انسان خودساخته مطلوب اسلام و قرآن بود که تاثیر زیادی از مقام معظم رهبری گرفته بود. بارها در زمان فرماندهی سپاه قدس خدمت آقا مشرف می شد و از تدابیر و معنویت حضرت آقا بهره می برد. حضرت آقا به جانبازان و خانواده شهدا عنایات ویژه ای داشت. حاج قاسم در عین صلابت، قلبش به لطافت گل ‌های بهاری بود. هر ماه و هر زمان خانواده شهدا را می دید. کمتر جایی برای سخنرانی می رفت مگر اینکه درباره شهدا بود. هر زمان می رسید، اول خانواده شهدا را در نظر داشت. زلزله بم که آمد فرمانده سپاه بودم و هرچقدر به دولتی ها گفتیم کسی بیاید برویم، نیامد. حاج قاسم و احمد کاظمی اولین نفرها رسیدند و فرودگاه را عملیاتی کردند و ماندند و مجروح ها را ساماندهی کردند. شاید بیش از دو هفته در هر ۱۳ دقیقه یک هلی کوپتر یا هواپیما از فرودگاه بم مجروحان را می آرود. در مقابل صهیونیست ها و دشمن صلابت داشت اما در مقابل مردم و شیعیان عطوفت قلبی داشت.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی روحیه مردم یاری و مردم داری داشت و خودش را خاک پای مستضعفان می دانست. از خودش گذشته بود، او انسانی بود که ابعاد مختلفی داشت. نمازهای باحالی می خواند و با قرآن انس داشت. فرصت پیدا می کرد کتاب می خواند. سفری با خانواده به سوریه رفته بودیم و در حال برگشت در فرودگاه او را دیدیم. گفت می آیی برویم نجف؛ گفتم نه من دارم به تهران می روم؛ گفت من به نحف می روم می خواهی با هم به نجف برویم و زیارتی بکنیم و بعد برویم. در هواپیما که از دمشق به نجف می رفتیم ۱۵ دقیقه با خانواده من چیزهایی که من هیچ وقت به خانواده نمی گفتم را از زبان خودش گفت. او خانواده دوست بود و بسیار به آن علاقه داشت، اما دو سوم عمرش کنار خانواده نبود. بلکه همواره در بعد از جنگ هم در ماموریت بود.

مشاور ارشد مقام معظم رهبری گفت: سردار سلیمانی بعد از جنگ، ۲۲ سال در سوریه، عراق، لبنان و افغانستان مجاهدت شبانه روزی داشت. او سرداری است که نامش بر قلب ها اثر می گذارد. حضرت آقا چه زیبا فرمودند او قهرمان ملت ایران وقهرمان امت اسلامی بود. کسانی که در تاریخ مبارزات مستکبرین و نیروهای اشغالگر از شمال آفریقا تا مراکش و مصر ایستادند، انسان های بزرگی بودند اما ضمن اینکه انسان های بزرگی بودند سردار سلیمانی چیز دیگری بود. او قهرمان امت اسلامی برای کشورهای مسلمان بود و یک الگوی مبارزه برای نسل امروز وفردای ایران اسلامی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امریکایی ها زمانی که عراق را تصرف کردند، نجف را محاصره کردند. بیش از ۲۰۰ نفر از مجاهدین عراق را در نجف به شهادت رساندند. او بسیار ناراحت بود و ما کمک موثری دادیم و انجام شد و آن محاصره شکست. با امریکایی ها به توافق رسیدند که محاصره شکسته شود. در زمان جنگ ۳۳ روزه که سردار سلیمانی و عماد مغنیه مستقیماً صحنه عملیات را هدایت کردند، در مکانی که یکی از فرماندهان نظامی بودند، رژیم صهیونیستی و صحنه عملیات را از طریق تلویزیون می دیدیم، می دیدم که چگونه رژیم صهیونیست ذلیل و خار شدند و برای اولین بار در جنگ ۳۳ روزه ابهت آنها شکسته شد. او صبور و اگاهانه و شجاعانه می‌جنگید. بارها به او گفتم حاج قاسم آنجا خیلی خطر دارد و می‌گفت من دنبال شهادت می گردم. یکبار در سفری که از عراق به سوریه می رفت دو هواپیمای امریکایی او را اسکورت کردند و روی بال هواپیما آمدند. وقتی نیروی دریایی سپاه سربازان متجاوز را دستگیر کردیم خیلی تحقیرشدند. گفتیم این جوابی است که مثلا می خواهیم خودی نشان بدهید. او بعد از شهادتش هم بزرگ ترین ضربه را زد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 71
  • رضا.
    0

    به طور حتم مامیتوانیم ناو هواپیما بر را منهدم کنیم کاری که تا کنون هیچ کشوری نتوانسته یا جرات آن را نداشته ولی آیا بعد از آن، توانایی محافظت از همه زیر ساخت‌های حیاتی کشور را داریم؟؟ همه پل ها و نیروگاه‌ها و اماکن نظامی و فرودگاه‌ها و سیستم ها و اماکن مخابراتی و تمام تاسیسات مرتبط به نفت و گاز و پتروشیمی و بقیه کارخانه های و صنایع مادر و..... داریم؟

    نظرات شما -
    • آزاد
      0

      قسمت دوم حرفت کاملا درسته ولی به نظرتون ناو که نزدیک به پنج هزار نیرو و صد تا دویست جنگنده روز دنیا رو حمل میکنه بدون تحلیل و دفاع میفرستن تا ما با موشک های کوچکمون بزنیم مطمعن باشید متاسفانه امریکا از مشاورین خوش خیالی مثل ایشون بی بهره اند

    • سجاد
      0

      اولا هیچ جنگی نمیشه اینا همش خط نشون کشیدن دوما یعنی شما واقعا انقدر تحلیلاتون ابکیه موشکهای کوچیک؟؟؟؟لااقل میخوای حرف بزنی بگو میخوام جوک بگم..راجع به موشک های شهاب ها و سجیل و زلزال و ذولفقار و سومار خلیج و نور و اژدرهامون تحقیق کن اگه اونا میدونستن موشکامون کوچیکه تا الان ایرانی نمونده بود که توام بخوای اینجا جوک بگی.. کلاهک 2 تنی برای شماکوچیک محسوب میشه؟ خخخ

    • رضا.
      0

      بزرگترین ریسک یک ناو هواپیما بر تسلیحات و مهمات است که در خود ذخیره کرده است ولی یک ناو هواپیما بر با چندین لایه حفاظتی شامل حفاظت هوایی و و ماهواره ایی و مجمو عه ایی از ادوات پدافندی پیشرفته در خود ناو و همچنین پوشش چند ناو شکن جنگی همراه و همچنین حمایت زیر دریایی ها و.. همگی باعث می‌شود حمله به ناو را خیلی مشکل کند ولی امکان دارد اگر ناو با تعداد زیادی موشک و اژدر و احیانا تسلیحات انتحاری مورد حمله قرار گیرد صدمه جدی ببیند ولی آیا این واقعیت را می‌دانند که حمله به یک ناو هواپیما بر که به لحاظ قوانین بین المللی حمله به خاک کشور محسوب می‌شود تبعات وحشتناکی برای ما خواهد داشت؟ و امکان دارد کشور به 100 قبل برگردد.

    • نظریه پرداز
      0

      ناوهواپیمابر بدلیل حجم زیاد دردریا آسیب پذیری فراوانی دارد هرچند لایه های مدرن ومجهزی را درزیر واطراف وهوا داشته باشد و ازآن محافظت شودقطعا وبلاشک بعد از چهل سال برای ازبین بردن آن چاره اندیشی وساعتهای طولانی دراتاق های فکربرنامه ریزی شده است ولذا هیچ نظامی سرازخود حرفی نمیزند . هیچ کارغیرممکنی وجود ندارد . آتش تهیه چندین ساعته که روی یک نقطه مشخص ریخته بشود تمام مدارها وسیستمهای ناوبری آنان خسارت خواهد دید وشاید هم جنگ های نامتقارن چنین مزیتی داشته باشد که با کمترین هزینه بیشترین فایده وارزش نظامی را بدست آورد وبدنبالش پیروزیهای سیاسی را بدنبال خود خواهد کشاند البته بعید میدانم ایران اقدامی بکند اما اینکه کشورهای ثالث نقش بازی کنند دورازذهن نیست درآنموقع بازیگران اصلی وفرعی باهمدیگر یک آتش منطقه ایی را بپا خواهند کرد وچه بسا منجر به رخدادهای فرامنطقه ایی هم بشود برنامه ریزی اروپا وآمریکا درشرق اروپا برعلیه روسیه وتلاشهای غرب دردریای چین جنوبی همه وهمه عین یک ستاره دنباله داری همه را گوشمالی خواهد داد وترامپ هم در۲۰۲۱ ترور خواهد شد .فقر وقحطی کشورهای متخاصم را فرا میگیرد وغذای انسانها مورد تهدید واقع میگردد وخشکسالی های منطقه ایی درکنار رفتارهای خشن بشری برای بدست آوردن منافع وقاپیدن نان ازیکدیگر فزونی خواهدیافت .

  • هموطن
    0

    کشور به فنا رفته اینا دنبال چی هستن؟ ارزش پول کشورو بالا ببرید اگر هنر دارید،مشکل بیکاریو و فقر و فسادرو حل کنید،ایران شبیه خانواده ای شده که پدر و مادر طلاق گرفتن پچه ها هر کدوم گمراه و سرگردانن،بعد این خانواده از هم پاشیده و داغون از روش زندگی خانواده های دیگران حرف میزنم دخالت میکنه! حرف منطق اول داخل کشور را قوی کنید که یه بچه هم می‌دونه چه مشکلات فراوانی هست بعد ناو آمریکا و تبدیل به زیردریایی کنید

  • سی
    0

    اینگونه مشاورید؟ امریکا ما را تماشا خواهد کرد؟ فقط حرف های بی ارزش می زنید

    نظرات شما -
    • اریا
      0

      توی خیالات سیر میکنن بذار راحت باشند تو وهم و خیال هم عالمی داره

  • .
    0

    عجب مشاوری!!!! انها هم دست روی دست میذارند تا توی تور ماهیگیری شما بیفتند!!!

  • کاربر
    0

    دلم میسوزد و کاری زدستم بر نمیآید. برادر بسیجی سردار سرلشکر. ماست شده 31 هزار تومن. پدران شرمنده فرزندان. جوانها شرمنده خانواده ها. همه مجرد. حالا شما برو گردن ترامپ خرد کن.

    نظرات شما -
    • اا
      0

      اگه ماست شده 31 تومن دلیلش همین آمریکا و اسراییل هستن که ما رو کردن توی قوطی، چرا متوجه نیستی؟؟

  • توکل
    0

    دم شیر دست کم گرفتن آمریکا اشتباه است ژاپن همین خطا را مرتکب شد بعد چی شد آزمودن ارتش آمریکا....ممکن است برای ماجبران ناپذیرباشدچین با اون ارتشی که دارد هنوزخودرا عقبت ترازآمریکا می داندارتشی با بودجه یک ترلیون دلاری با سلاح های بسیارپیشرفته، پرهیزازبرخوردنظامی ورعایت احتیاط عاقلانه تراست به خصوص اینکه بهانه ای برای اسرائیل ودیگردشمنان منطقه ای نباید داده شود.

  • علی علی پور
    0

    الان دیگه همه با سردار دلها با عکسش عکی یادگاری میگیرند.

  • محمد
    0

    متاسفم برای همهتون . ما که نمی خوایم جنگ رو شروع کنیم . حالا اگه آمریکا جنگ رو شروع کنه اون موقع تازه میفهمه ایرانی چه قدرتی داره.

  • پیمان
    0

    ایران به "بله قربان " نیز نیاز دارد .

  • مطیع امام زمان عج
    0

    فعلا بورس رو جمع کنید. پول بدبخت بیچاره رو زدید.دزدان بزرگ

    نظرات شما -
    • پزشک سهمیه ای
      0

      قبول ندارم این حرفتو خودتون نباید میرفتین بورس

    • دادفر فتاحی
      0

      تهمت به این آدما نمی چسبه. اونا رو من و تو باید بشناسیم و انتخابشون نکنیم.

  • حبیب
    0

    اونوقت زیر دریایی های اتمی آمریکا و اسرائیل بیکار می نشینند. البته اگر شما د ر دار دنیا باقی مانده باشید

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      تو عین الاسد مگه تونستن جواب ایران رو بدن؟

  • کوروش
    0

    جناب صفوی می شود کمی درموردفناوری پیچیده تبدیل ناوجنگی به زیردریایی توضیح مختصری بفرمایید؟!

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      منظور از زیر دریایی یعنی غرق کردن ناوهواپیما بر است نه ساختن زیر دریایی ایکیوسان

    • نادر
      0

      آقا رضا ایکیوسان خودتی، کوروش خوب گفته ، سردار باید درباره این تبدیل توضیح بده.

    • امربمعروف
      0

      مثل اینکه نگرفتی داعش هم متاسفانه با یک قاشق آرزو داشت نهار ظهر را به اتفاق پیامبر دربهشت صرف کند وآنقدر برافکاراو کار کرده بودند که راستی راستی عملیات انتحاری را عملیات استشهادی میدانست .بله اینطور افراد که دیر فهم ویا بد فهم هستند درسطح جوامع مختلف دیده میشوند

  • مهدی
    0

    کیفت کوکه اقای صفوی ! سقوط یوگسلاوی و عراق را بنگر ! رقیب بسیار قوی است بهتره فیتیله را پایین بیارید و مردم نیز توان جنگ ندارند و جنگ سوریه نخواهد شد بگید از مرزها دور است یک بمباران و موشک باران همه چیز را بباد می دهد اگر قدرت دارید نگهدارید برای بعد که قوی تر شدید لطفا اب بیار معرکه اعراب و اسراییل نشو که امریکا را تحریک کنید !

    نظرات شما -
    • قلندر واقعی عاشق مهری
      0

      نمیبینی اونا میخوان حمله کنند ما دفاعی هستیم

  • شهروند
    0

    سزدار، به فرض که این کار رو هم کردید، آیا میتوانید کاری کنید که آمریکا ما رو زیر خاکی نکنه شما فکر کردید این موضوع مثل دعوای سر چهار راه است که مشت بزنی و بیان سواتون کنن، کمی فکر، کمی مطالعه کنید لطفأ

  • رضا
    0

    همه اظهارنظرکنندگان گرامی به این نکته توجه کنند هرفرد ایرانی که علاقمند به ملیت و هویت کشور هست هیچگاه از موضع ضعف به دشمنانش نگاه نمیکند حتی شما دوست عزیز ؛درجای او نشسته بودی؛ مخاطبینی که بنا بود به سخنان شما گوش کنند اگر با این اظهارنظرها نگاه میکردند به چند روز طول نمیکشید که به اتهام توهین وکوچک شمردن ایرانی شما را ساقط میکردند .بدانید که هرجنگی رخ دهد نه اینکه طرف مقابل خسارت نمی بیند بلکه هردوطرف وحتی طرفهای ثالث هم آسیب جدی می بینندآنهایی که بفکر اینطور آتش افروزیها هستندحتمی سود وزیان سیاسی آن را درنظر میگیرند وکشورهای موجود که درپشت پرچم آمریکا مخفی میشوند هم میدانند چقدرخسارت می بینندکه گاهی خسارتهایش با بودجه های چندین سال ویا دهه های آن برابری میکند . بله هم خسارت هست وهم پیروزی ولذا آنها که دانش نظامی دارند فقط به واردکردن خسارت بدشمن می اندیشند وسود وزیان سیاسی را به اهل سیاست می سپارند .وآنچه مهم هست تکلیف بشود برهمه آن مطالب چیره میشود

  • Mohsen
    0

    فقط حواستون به هواپیما های مسافربری هم باشه

  • عبد القادر
    0

    ایران قادر است اسرائیل در عرض چند ساعت نابود کنه ، ایران قادر است در عرض چند روز کل جهان فتح کنه ولی ایران قادر نیست قیمت تخم مرغ چند ساعت ثابت نگهداره

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      چقدر جالب گفتید

    • دارا
      0

      ایران قادر نیست ایران اسم زنه قادر اسم مرد ایران ایرانه قادر هم که قادره

    • محمد
      0

      نه آمریکا میتونه قیمت تخم مرغ رو ثابت نگهداره! نمیبینی صف کشیدن برای غذا که از گشنگی نمیرن؟!

  • شهروند
    0

    سردار شما همه رو زدید . مساوی ندارید . اون ناو و پرسنلش چلاق هستند ؟ احتمالا با کلاشینکوف روسی می خوای بجنگی . تو فضا سیر می کنی ؟ یا مردم رو بی سواد و نادان فرض کرده ای .

    نظرات شما -
    • ااا
      0

      ایران زمان جنگ هم با قایق موتوری و آرپی جی، دمار از روزگار نفتکشهایی که با ناوهای جنگی آمریکا اسکورت شده بودن در آورد.

    • پزشک سعمیه ای
      0

      جنگ تمام عیار با اون جنگ ارپی جی و قایق موتوری فرق میکنه

  • پدر بیکار
    0

    لیسانس هستم با دوتا بچه مسکن مهر زندگی میکنم خانمم میگه بچه ها بزرگ شدن منزلو عوض کنیم خبرنداره کار بخور نمیر قراردادی شرکت را هم از دست دادم ؛حرفم اینه آیا آمریکا و اسرائیل نابودبشن مشکل امثال ماها حل میشه ،استرس داریم زندگی ما سردار با ناو زدن و جنگ تغییری نمیکنه

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      مسکن مهر مگه بده ؟؟؟الکی الکی خانه دار شدی نا شکری هم میکنی ؟

    • ناشناس
      0

      لیلا اگه خیلی به مسکن مهر علاقه داری ویلاتو بفروش و برو مسکن مهر زندگی کن

    • سجاد
      0

      پدر جان اینو موقع رای دادنت دقت میکردی اینا وظایف دولته نه ارگان نظامی

    • ناشناس
      0

      کدوم دولت و حکومتی به فکر اقشار ضعیف است همه این سران به فکر دزدی و اختلاس و کاسبی تحریم هستند تمام این شعار ها و چرت و پرتا مال مردمه ولی مال و پول و خارج رفتن مال این دولتی ها و اونایی که در راس هستن و دارن برای هفت پشتشون می دزدن

  • لیلا
    0

    اصلا باورم نمیشه ما آنقدر در ساخت زیر دریایی پیشرفت کرده باشیم

    نظرات شما -
    • قلندر
      0

      خخخخخخ مسخره نکن .

    • قلندر
      0

      لیلای من کجایی ؟لیلا چه بیقراری .همین الان برات سرودم

    • جانباز آتش به اختیار
      0

      قلندر شیطون شدی ؟برادر اینجا جای اینکارها نیست

  • حمید
    0

    درود خدا بر سردار بزرگ ایران،،، بهتره ترسوها و بزدلها اظهار نظر نکنن ترس برادر مرگه، آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

    نظرات شما -
    • کابوی
      0

      بچه جون حرف از جنگ و ویرانی تخریب کشته شدن غیر نظامی هست فردا کنتور آب و برق و گاز خونتو تو قطع کن ببین چند ساعت دوام میاوریی یک بمب اتم هست و هیروشیما تفگ بادی نیست دست گرفتی اگر ترس ندارین بسم‌الله چرا رجز میخونین وقتی سید حسن نصرالله می‌گوید به این دیوانه هار بهانه ندهید شما از آن بیشتر شجاع هستی هیچ کس در ایران بی غیرت نیست و ترسو نیست که شما فتوا می‌دهی شما ترسوها ساکت چند جمله تایپ کردن در رسانه کاری ندارد عاقل باش فکر کردی جنگ و خون ریزی هنر هست

  • مجید توکلی
    0

    آمریکا و اسرائیل و گاوهای شیر ده منطقه به هوش باشید که این باراگر غلطی از شما سربزند ، نیازی به بررسی برای تلافی و انتقام نیست . در سیبل قراردارید و انگشتانمان روی ماشه !!!!

    نظرات شما -
    • ازاد
      0

      برای سردار اینو گفتین بعد شهید فخری زاده رو زدن هنوز رو ماشه س

    • حسین
      0

      ببین انگشتتو از روی ماشه بردار خسته نشی من بهشون میگم کاری باهات نداشته باشن

  • حسین گلشن
    0

    باجناق دارم اسمش رضا است و معروف به رضا تخریب چی من دیواری را ده روز بنایی کردم ولی نقشه اشتباه بود ایشان تو چهار ساعت خرابش کرد سردار تخریب آسان است ساختن سخت و هزینه بر است به فکر ساختن باشید نه انهدام و تخریب آنهم با مواد منفجره خیلی راحت تر است

    نظرات شما -
    • دادفر فتاحی
      0

      نترس برادرای جنگ تحمیلی هنوز هستین

  • Ali
    0

    درست مثل ماکت ناو هواپیمابر که در مانور تبدیل به زیر دریایی شد!

  • حمیدی
    0

    خداییش این صفوی که اینقدر هارتو پورت می کنه اگه جنگی پیش بیاد خودش اولین نفریه که فلنگ میبنده و غیب میشه ساده نباشین

    نظرات شما -
    • اریا
      0

      در عالم تخیلات سیر میکنن ایشون

    • باغیرت
      0

      آن زمان که صفوی با46کشوربه ما حمله کرده بودن میجنگیدتوتوی سیب زمینی بودی بابات هنوزتونخورده بود

  • بهروزجعفری
    0

    اگه کل کره زمین ایران بشه بالاخره این سیاسیون یه برنامه ای درست میکنن مثلا جنگ با مریخیها جنگ بامنظومه ی دیگه

  • متین
    0

    یه کارشناس هوابرد کشورمون که خیلی هم معروفه توی یه جمع دوستانه گفتن ایران فقط 12 ساعت میتونه در مقابل این ناو (فقط این ناو نه خود کشور امریکا) دوام بیاره ..خدا خیرتون بده کل هواپیما های شکاری ما به 600 تا هم نمیرسه تازه اگر قابل استفاده باشن و مشوکی برای نصب بهشون داشته باشیم .ما برای بنزین همین هخواپیماها مشکل داریم الکی هی نگین له میکنیم خورد می کنیم سیبل درست می کنیم .ما وطن فروش نیستیم شما هم یخورده واقع گرا باشین

    نظرات شما -
    • باغیرت
      0

      کارشناس هوا برد چه ربطی به نیروی دریایی داره

  • کاربر ناشناس
    0

    این دنیا بخوای نخوای فانی است به اندازه اب بینی بز نمی ارزد به پشتوانه خدا میزنیم کاربرعزیز برای دوروز زندگی از ترس میخوای توسوراخ موش بری نوکری امریکا را بکنی مرد میدان مایم اگر جرات داری بیا

  • ستم ديده
    0

    اينها چي ميزنند اسراييل كه داره هر روز شل و پتتون ميكند چرا جرات نداريد جواب نتان را بديد

    نظرات شما -
    • الن
      0

      منتظر انتقام سخت هستیم!!! یه عده از سیاسیون ما از زیر لحاف نظر میدن

  • الن
    0

    توهم ، توهم ، توهم

    نظرات شما -
    • به الن
      0

      از جلوی ماهواره بلند شید . اجازه ندید ذهن تون شستشو داده شه . منفعل نباشید ! فعلانه به موضوعات نگاه کنید تا قدرت ایران را ببینید و مسحور پوشالی بودن قدرت سایرین نشید

  • الن
    0

    می تونیم کل دنیا رو نابود کنیم ولی فرودین ماه خرج خوراک خانواده من 1.5 میلیون بوده ولی حالا شده حداقل سه میلیون و من هنوز حقوق وزارت کاری میگرم و مجبورم دو جا کار کنم. شما اگر مدیر ، مدبر و توانمند هستید این مشکل رو حل کنید ، ترقه بازیتون باشه واسه بعد.

    نظرات شما -
    • به الن
      0

      از وزیر اقتصاد و وزیر صمت و سایرین باید مطالبه گری کنید درباره معیشت تون !!!

  • علی
    0

    با خروج ناو هواپیما بر امریکا از منطقه احتمال جنگ بیشتره..هدف انها جلوگیری از صدمه دیدن ناو توسط نیروهای مسلح وسامانه موشکی ایران میباشد

  • استاد اسناد
    0

    نه از جنگ میترسیم و نه از هیچ چیز دیگر ! از منافق و خائنین داخلی بیشتر ضربه خوردیم تا دشمن روبرو !!! پس ایران و ایرانی رو از هیچ چیز نترسانید که روحیه اش و مقاومت ش و غیرت ش بالاست و آماده تار و مار کردن کافر و اجنبی

  • کاربر ناشناس
    0

    اسرائیلی ها و هم پیمانان شان تابوت هایشان را آماده کنند ... ایرانی ها آنقدر بغض و کینه از شما به دل دارند که مجال تان ندهند

  • ح
    0

    خدا رحم به آدمهای ضعیف بکنه اگه اتفاقی بیافته چه بلای سر مردم میاد ....کسی که تجربه دست تنگی رو داشته باشه متوجه میشه...

  • بردیا
    0

    این نشان‌دهنده شکوفایی تکنولوژی‌ است احسنت باریکالا ،،،، تبدیل کشتی به زیردریایی ،،،!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها