هنری به نام "خوردن موادغذایی سالم" در بحران کرونا

تغذیه یکی از عوامل موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌ها بویژه بیماری‌های ویروسی است.

هنری به نام "خوردن موادغذایی سالم" در بحران کرونا

غذا خوردن یک نیاز حیاتی است، ولی خوردن مواد غذایی سالم یک هنر است تا بتوانیم از بدنمان در مقابل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر محافظت کنیم.

اگرچه رعایت الگوی غذایی سالم در شرایط عادی لازمه برخورداری از سلامت است، ولی در بحران هایی مانند کرونا، تبعیت از یک الگوی تغذیه ای سالم یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت محسوب می شود. افراد مبتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله بیمارهای قلبی- عروقی، کبدی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی، بیماران سرطانی و مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند.

خانه نشینی اجباری این روزهای کرونایی، خود یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست فودها را افزایش داده است. مواد غذایی که پرنمک، شیرین و پر چرب هستند، زمینه ساز اضافه وزن و چاقی هستند و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پرفشاری خون، چربی خون بالا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد. بنابراین؛ در این دوران باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم. به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می‌کنیم توجه بیشتری داشته باشیم تا این دوران همه گیری را با سلامتی پشت سر بگذاریم.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، لازم است در شرایط فعلی همه گیری کرونا ، به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ توجه ویژه‌ای به مواد غذایی مصرفی‌ خود داشته باشیم. در همین راستا یازدهمین بسیج ملی تغذیه، امسال از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه با شعار «تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا» در سراسر کشور برگزار می‌شود تا با اطلاع رسانی درست دانش تغذیه‌ای مردم ارتقا یابد و با بکارگیری توصیه‌های علمی با استفاده از مواد غذایی ارزان بتوانند در کنار رعایت بهداشت فردی و ماسک زدن، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند تا از این بحران کرونا رد شویم.

فراموش نکنیم غذا خوردن یک نیاز حیاتی است، ولی خوردن مواد غذایی سالم یک هنر است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها