رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس در گفتگو با خبرفوری:

سردار سلیمانی توانست فقط در یک جلسه پوتین را برای مقابله با داعش مجاب کند/ در مکتب حاج قاسم سازش و تسلیم معنا ندارد/ سلاح مقاومت از "سنگ" به "موشک" تغییر کرده است/ حاج قاسم نظریه "پایان تاریخ" را باطل کرد

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس می‌گوید: سردار سلیمانی چنان سران کشورها را تحت تاثیر خود قرار می داد که در یک جلسه توانست با فن بالای دیپلماسی پوتین را برای اعزام نیرو برای مقابله با داعش در سوریه مجاب کند.

سردار سلیمانی توانست فقط در یک جلسه پوتین را برای مقابله با داعش مجاب کند/ در مکتب حاج قاسم سازش و تسلیم معنا ندارد/ سلاح مقاومت از "سنگ" به "موشک" تغییر کرده است/ حاج قاسم نظریه "پایان تاریخ" را باطل کرد

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبر فوری با اشاره به اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران و نقش وی در تحولات منطقه اظهارداشت: با آنکه حاج قاسم در عرصه های دفاعی و نظامی و در طرح ریزی عملیات و تدوین راهبرد و تاکتیک بی نظیر بود ولی در عرصه های دیگر نیز موفق بود به طوری که به عنوان مثال ایشان در عرصه دیپلماسی در حقیقت بسیاری از سران کشورهای دیگر که جایگاه مهمی در عرصه بین المللی دارند را با خود همراه کرد و آنان را چنان مجذوب مکتب خویش ساخت که می بینیم پوتین رییس جمهور روسیه را تنها در یک جلسه مجاب می کند در مقابله با تروریست ها در سوریه او را همراهی کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: سردار سلیمانی در جنگ ۳۳روزه لبنان نیز نقش بی بدیلی ایفا کرد و توانست رژیم صهیونیستی که در سال ۱۳۶۱ همزمان با فتح خرمشهر طی ۳ روز تا بیروت پیش آمد و ۳ هزارنفر را قتل عام کرد در سال ۲۰۰۶ به شکست کشاند.

وی افزود: نقش حاج قاسم در جنگ ۲۲ روزه غزه نیز مشهود است یه طوری که رژیم صهیونیستی نتوانست حتی یک سوم عرض جغرافیایی غزه را که نزدیک ۶ کیلومتر است اشغال کند و سربازان اسرائیلی در آنجا اعلام می کردند در این جنگ ما با اشباح می جنگیدیم و این در حالی است که امروز در سایه سار ایثار، تلاش و فداکاری سردار سلیمانی و همرزمانش شاهد آن هستیم که سلاح مقاومت از سنگ به موشک ارتقا پیدا کرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس در پاسخ به سوالی درباره نقش سردار سلیمانی در شکست نقشه خاورمیانه بزرگ امریکا گفت: در حقیقت می توان گفت مدال افتخار دیگر حاج قاسم شکست مفتضحانه آمریکا در سطح منطقه بود چراکه در دو دهه گذشته با نابودی شوروی و رقبای آمریکا،آنها به زعم خودشان نظام تک قطبی در سطح بین الملل ایجاد کردند و با ایجاد هژمونی و هزینه کرد ۷ هزار میلیارد دلار در غرب آسیا نه تنها هیچ چیزی به دست نیاوردند بلکه از دست هم دادند اما آنچه که به دست آمد اقتدار نظام و انقلاب اسلامی بود و این عظمت را سردار سلیمانی برای ما به ارمغان آورد چراکه دشمن از ناحیه سردار سلیمانی سیلی خورد و در حقیقت می توانیم بگوییم حاج قاسم در این سال ها نظریه "پایان تاریخ" را مردود اعلام کرد.

جوکار مکتب حاج قاسم را عزت بخش و چراغ راه آینده مردم منطقه غرب آسیا عنوان کرد و گفت: در مکتب او مقاومت سرلوحه کار ملت ها قرار می گیرد و این مکتب برگرفته از مکتب عاشورا بوده و در آن سازش و تسلیم در مقابل دشمن معنی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم توانست جوانان دهه شصت و هفتادی را به عارفان شب و مجاهدان روز بدل کند و بسیج جهانی اسلام متشکل از مجاهدان کشورهای اسلامی همچون زینبیون، فاطمیون،حیدریون،حزب الله، انصارالله و حشدالشعبی را رقم بزند به طوری که آنها امروز برای خدمت به محرومان و مظلومان و مبارزه با استکبار و صهیونسیت ها سر از پا انسان ها نمی شناسند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مکتب حاج قاسم وعده الهی در سایه اراده، ایمان و اخلاص تحقق مییابد به طوری که وقتی آن شهید عزیز وعده میدهد ۳ ماه دیگر اثری از داعش و حکومتش بر روی زمین نخواهد بود آن را محقق می سازد و در فداکاری، نوع دوستی، تیزهوشی و اخلاص تبدیل به الگو و قهرمان امت اسلامی میشود.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی با شهادت خود اسم رمز مقاومت شد و درس مبارزه را به تمام فرزندان اسلام که می خواهند مستقل و آزادانه زندگی کنند و زیر بار زورگویی و سلطه دشمن نروند، آموخت.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • جحخه
    0

    سوال ؟ اگر پوتین مجاب نمیشد شکست میخورد ؟ نمیشد ؟

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      جغجغه چی میگی؟؟

  • ابوذر
    0

    و خدا حاج قاسم را دوست. دارد

  • ایران مظلوم
    0

    آه حاج قاسم سردارمن دلدارمن کجای ؟؟ انقدرمابدبودیم که هر دم طلب شهادت می کردی ؟جایت خوب است ؟ معلوم است که خوبه مگردکنارحسین ‹ع› هم بدمی شودپس ماچی توکه همش به فکر مابودنگفتی بروم ایران چه می شودگله دارم درمکتب توکه نبودبی وفای آه ازغم جدای

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      مابد نبودیم که بخواد ازماجداشود برود بلکه دیگه تواین دنیای کوچیک برای یک همچین مرد بزرگی جانبود

  • نگار
    0

    سردار دلها تو معنای واژه غیرت و الگویی شایسته و به حق برای مردانگی بودی روحت شاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها