نوبخت مطرح کرد:

اتمام مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

اتمام مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت

محمدباقر نوبخت ظهر جمعه در حاشیه بازدید از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال که با حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفت، اظهار کرد: با بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران - شمال توانستیم چیزی در حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر تهران به شمال را کاهش دهیم که امری بسیار مهم از همه جهات بود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال نیز بالغ بر پنج کیلومتر از از این مسیر کاسته می‌شود، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تخصیص یافته است.

بیان کرد: تصمیم داریم تا با همکاری بنیاد مستضعفان مبلغ ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان را برای تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا پایان سال تخصیص دهیم که این امر با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تورم ایجادشده در کشور هزینه ساخت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال بیشتر از برآوردهای قبلی خواهد شد، در برآورد قبلی برای انجام این پروژه ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بودیم که برآورد امروز چیزی در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد است.

نوبخت با بیان اینکه دولت و بنیاد مستضعفان هر کدام متعهد به تخصیص ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز ساخت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال هستند، گفت: تلاش داریم تا این پروژه را در زمان مقرر به پایان برسانیم، چراکه با طولانی‌شدن روند اجرای پروژه شاهد افزایش هزینه‌ها و به تبع بیشتر شدن اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بزرگترین تونل خاورمیانه در قطعه دوم آزادراه تهران - شمال احداث می‌شود، اظهار کرد: این تونل بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ متر طول دارد و یکی از افتخارات مهندسی کشور است، عملیات اجرایی این تونل تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مسیر ۲۲ کیلومتری قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تونل است، تصریح کرد: مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با ساخت ۴۷ کیلومتر دیگر پروژه آزادراه تهران - شمال تکمیل خواهد شد، متذکر شد: همکاری مناسب دولت و بنیاد مستضعفان باعث شد تا بتوانیم این پروژه را سرانجام برسانیم.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها