ماجرای حمله تکفیری‌ها به حرم عسکریین/ "حاج قاسم" با چه استراتژی خط سنگین حمله داعش را شکست؟

مسئول ستاد بازسازی حرم فرزند امام هادی(ع) در عراق با یادآوری ماجرای حمله تکفیری‌ها به حرم عسکریین در عراق گفت: سردار سلیمانی توانست خط دشمن را شکسته و وارد حرم عسکریین شود.

ماجرای حمله تکفیری‌ها به حرم عسکریین/ "حاج قاسم" با چه استراتژی خط سنگین حمله داعش را شکست؟

سجاد اسماعیلی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به نخستین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی امروز بیش از همه برای ملت بزرگ ایران اسلامی و ملت‌های منطقه شناخته شده است.

مسئول ستاد بازسازی حرم فرزند امام هادی(ع) در عراق ضمن یادآوری خاطراتی از سردار شهید سلیمانی به ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های این شهید عزیز اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات یک الهام الهی به سردار شهید سلیمانی بود و ایشان بنیانگذار این ستاد است.

اسماعیلی یکی از رویکردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات را بازسازی آثار تخریب برجای مانده از دشمنی‌های صدام تکفیری در سرزمین عراق دانست و گفت: این ستاد در کنار بازسازی حرمین، توسعه حرم‌های اهل‌بیت(ع) را هم در کارنامه دارد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا برای ایجاد فتنه در عراق و ایجاد جنگ بین شیعه و سنی خاطرنشان کرد: تحریک صدام و تحمیل جنگ هشت ساله به ایران و پس از آن تحریک صدام و حمله به کویت در واقع مقدمه‌ای برای حضور آمریکا در عراق بود.

وی با بیان اینکه آمریکا در کنار کارزار نظامی در عراق، نقش بسیار منافقانه‌ای نیز ایفا می‌کرد گفت: تقسیم‌بندی نیروهای کارکشته آمریکایی در شکل‌های مختلف و استفاده از بلندگوها برای رسیدن به منافع شوم خود از جمله اقدامات آنها بود و تلاش کردند تا ایران را به‌عنوان یک چهره خشن و آمریکا را یک چهره ناجی برای مردم عراق معرفی شود.

مسئول ستاد بازسازی حرم فرزند امام هادی(ع) در عراق افزود: آن‌ها در سال 86 اقدام به انفجار حرم اهل‌بیت‌(ع) در عراق کردند تا جنگی میان شیعه و سنی اتفاق بیفتد اما هوشیاری مرجعیت شیعه در عراق و مسلمانان مانع از برادرکُشی شد البته اوج این فتنه، آغاز حمله تکفیری‌ها به شهر سامرا بود چون سامرا را نقطه ضعف شیعیان می‌دانستند و آن را هدف قرار دادند و در مدتی، بسیاری از بخش‌های این شهر تحت تصرف تکفیری‌ها و سربازان آمریکایی درآمد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: برخی در مورد اهالی سامرا تصور غلطی دارند در حالی‌که اهالی سامرا دلشان با جمهوری اسلامی و آل‌الله است و عشق به امام هادی(ع) دارند و در تمام مناسبت‌ها جشن‌های باشکوهی برگزار می‌کنند بنابراین اهل سنت و اهالی سامرا دشمن امامین عسکری نبودند اما هدف آمریکا ایجاد فتنه بود.

اسماعیلی تصریح کرد: دشمن با تحرکات خود قرار بود در روز نیمه شعبان خرداد سال 93 حرم عسکریین را تصرف کند و این سناریوی آمریکا در عراق بود و به‌طور همزمان، بلندگوها در داخل شهر اقدام به جنگ روانی می‌کردند و دشمن از فضای مجازی نیز برای خالی کردن دل مدافعان حرم استفاده می‌کرد؛ خمپاره‌ها یکی پس از دیگری به سمت حرم شلیک می‌شد و ما هم بسیار کم قوا بودیم.

وی افزود: آنها می‌خواستند حداکثر تا صبح حرم را تصرف کنند اما نتوانستند به اهداف شوم خود برسند و این‌ها را باید تاریخ از زبان دشمنان شیعه و سنی بشنود که در آن شب چه اتفاقاتی افتاد و چه قوایی از حرم دفاع می‌کرد که آن همه کشته برای تکفیری‌ها بر جای گذاشت و در عین حال نتوانستند حرم را تصرف کنند.

مسئول ستاد بازسازی حرم فرزند امام هادی(ع) گفت: تکفیری‌ها با پول‌های آل سعود بناهای برای خود ساخته بودند و تک‌تیراندازهای داعشی هم مانع از ورود ستون نظامی عراق به مسیر می‌شدند؛ سردار شهید سلیمانی نیز در منطقه حضور و اشراف کامل داشت؛ اینجا بود که قوای نظامی عراق نیاز به یک خط‌شکن و قهرمان داشت تا بتواند خط دشمن را بشکند و وارد حرم عسکریین شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برای سردار سلیمانی مهم بود که حتماً از راه زمینی وارد حرم عسکریین شود و سردار شهید جلو رفت و گفت حتماً باید از راه زمینی برویم و آن روز بزرگ‌ترین سیلی در همان مسیر سامرا به دشمن زده شد؛ خودرویی که سردار سلیمانی در آن حضور داشت را مانند آبکش سوراخ سوراخ کرده بودند اما سردار سلیمانی توانست نیروی مردمی عراق، نیروی قدس و قوای نظامی را از منطقه عبور دهد و در آستانه اذان‌ مغرب به تقاطع شهر بلد و 50 کیلومتری سامرا رسید.

وی افزود: پس از اینکه سردار شهید سلیمانی وارد حرم عسکریین شد روح تازه‌ای در مدافعان حرم دمیده شد اما تهدیدات دشمن پس از حضور او در حرم شدت گرفت و حرم را گلوله باران می‌کردند تا سردار سلیمانی حرم را ترک کند اما این سردار شهید می‌گفت که ما شما را از منطقه بیرون می‌کنیم.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه با تدبیر مرجعیت عراق، خیزش مردم و در پی آن شکل گیری بسیج مردمی در عراق همه پشت شهید سلیمانی برای مقابله با دشمن ایستادند گفت: امروز حرم عسکریین نقطه وحدت شیعه و سنی است و دشمن به هدف خود نرسید.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها