نقش موثر سازمانهای مردم‌نهاد در زلزله کرمانشاه

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: سازمانهای مردم نهاد در جریان زلزله کرمانشاه به خوبی نقش آفرینی کردند.

نقش موثر سازمانهای مردم‌نهاد در زلزله کرمانشاه

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، کمال اکبری در نشست کارگروه تشکل‌های مردم نهاد استان کرمانشاه با بیان اینکه نیاز انسانها به یکدیگر امری طبیعی است، اظهار کرد: پایه شکل‌گیری سازمانهای مردم نهاد نیز همین کمک به یکدیگر است.

اکبری با اشاره به نگاه وزارت کشور مبنی بر گسترش کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد، اظهار کرد: باید بستر قانونی لازم برای نقش آفرینی تشکل‌های مردم نهاد را نیز مهیا کنیم.

وی به نقش آفرینی تشکل‌های مردم نهاد در بحران‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در زلزله اخیر کرمانشاه سازمانهای مردم نهاد به خوبی نقش آفرینی کردند.

اکبری بر تدام حضور سازمانهای مردم نهاد در مناطق زلزله زده جهت کمک رسانی تاکید کرد و گفت: بویژه در زمینه بازتوانی روحی زلزله زدگان، سازمانهای مردم نهاد می‌توانند نقش آفرینی کنند.

علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به خسارت زلزله کرمانشاه، گفت: بیش از 1900 روستا و هفت شهرستان استان درگیر این زلزله بودند.

گودرزی افزود: در جریان این حادثه سازمانهای مردم نهاد از همان ساعات اولیه در منطقه حاضر شده و شروع به امداد و نجات کردند. در ادامه نیز در حوزه کمک رسانی، توزیع کمک های مردمی و پاکسازی و تنظیف محیط خدمات خوبی ارائه دادند.

وی با اشاره به فعالیت 325 سازمان مردم نهاد در استان، گفت: بیش از 150 سازمان مردم نهاد استان در پی وقوع زلزله به یاری زلزله زدگان آمدند و کمک کردند.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها