نذر آزادسازی زندانیان اصفهان به ‌نیابت از سردار سلیمانی/ آزادی ۵۰ زندانی در روز ۱۵ دی‌ماه

مسئول بسیج حقوق‌دانان گفت: به‌مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی زندانیان معسر که بدهی کمتر از ۱۵ میلیون تومان دارند، شناسایی و با کمک خیرین تعداد ۵۰ نفر از آنان در روز ۱۵ دی آزاد خواهند شد.

نذر آزادسازی زندانیان اصفهان به ‌نیابت از سردار سلیمانی/ آزادی ۵۰ زندانی در روز ۱۵ دی‌ماه

بسیج حقوقدانان یکی از اقشار تخصصی بسیج است که در زمینه خدمات به مردم، نقش‌های فعال ازجمله آموزش‌های حقوقی و همگانی و مشاوره‌های حضوری و تلفنی رایگان ایفا می‌کند.

مسئول بسیج حقوق‌دانان بااشاره به فعالیت‌های این قشر در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: 30نفر از وکلای بسیجی جهت ارشاد و معاضدت رایگان مراجعان دادگستری با همکاری دادگستری و معاونت نیروی انسانی این ارگان به دادگستری معرفی شده و به‌نیابت از حاج قاسم، مشاوره حقوقی رایگان انجام شد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات بسیج حقوق‌دانان، فعالیت بعنوان دبیر کمک مومنانه در آزادسازی زندانیان است که با هماهنگی صورت گرفته با اداره‌کل زندان‌ها و پیگیری‌هایی که توسط تمام اقشار بسیج و سپاه انجام شد، کمک‌های خیرانه درقالب آزادسازی زندانیان تاکنون در دومرحله انجام شد.

محمدرضا دست‌پاک پیرامون طرح خیرانه آزادسازی زندانیان تصریح کرد: مرحله اول با آزادسازی 55نفر در هفته بسیج اقدامات خود را انجام داد و به‌مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی طی تفاهمی که سازمان بسیج مستضعفین با سازمان بسیج حقوق‌دانان و سازمان زندان‌ها صورت گرفت، زندانیان معسر که بدهی کمتر از 15میلیون تومان دارند شناسایی شده و با کمک خیرین اقشار مختلف بسیج و سپاه به‌نیابت از سردار سلیمانی تعداد 50نفر از آنان در روز 15دی آزاد خواهند شد.

وی افزود: بخشی از این زندانیان در زندان اصفهان و سایر آن‌ها در زندان شهرستان‌ها هستند و این آزادسازی بااولویت جرائم غیرعمد و جرائم عمدی که جرینمه عمومی را گذرانده‌اند انجام می‌شود و در طرح ما مباحث کیفری هم که جنبه عمومی‌شان را گذراندند آزاد خواهند شد، همچون کسانی‌که بخاطر چک، اجاره‌خانه، نفقه، اقساط مهریه و امثالهم در زندان به‌سر می‌برند.

مسئول بسیج حقوق‌دانان اصفهان بااشاره به ادامه‌دار بودن این طرح بیان کرد: انشاالله این طرح تداوم داشته و در موقعیت‌های دیگر ازجمله ولادت حضرت زهرا(س)، ولادت امام علی(ع) و شهادت امام موسی‌بن‌جعفر(ع) زندانیان دیگر آزاد خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: رضایت بعضی شاکیان توسط زندان‌ انجام شده‌است، برای مثال بعضی از این زندانیان مبلغ بیشتری را بدهکار بودند که با شاکی صحبت شده و بخشی از این بدهکاری را تخفیف داده‌است، در این مرحله 500میلیون تومان توسط خیران اقشار مختلف بسیج جهت آزادسازی زندانیان تامین شده‌است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها