نکته هایی که باید درباره بیماری های رایج پوستی در فصل سرد بدانیم

دکتر مهری؛ متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در برنامه پزشک شما زا شبکه شما در مورد بیماری های پوستی توضیحاتی ارایه داد.

نکته هایی که باید درباره بیماری های رایج پوستی در فصل سرد بدانیم

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

سرما باعث می شود تعریق در پوست انسان کمتر شود هم چنین غددی که چربی را تولید می کنند از بین برود و باعث خشکی، خارش و گاهی اوقات به وجد آمدن شیار های سطحی و حتی زخم بر روی پوست فرد شود .

♦شایع ترین بیماری پوستی در برابر سرما خشکی و خارش پوست است. اگزما یکی از این بیماری ها شناخته شده که علائمی همچون خارش، سوزش، التهاب پوست و قرمزی را به همراه دارد.

♦بیماری های ویروسی نیز در فصل سرد با شدت بیشتری هستند و فرد باید مراقبت های خود را چند برابر کند.

♦کهیر های سرمایی نیز بین مردم شایع شده است که با آلرژی های فصلی همراه است و گاهی نیز برای فرد مشکلات تنفسی ایجاد می کند.

مواد های شوینده ها در تولید اگزما ها تاثیر بسزایی دارند و فردی که دچار این بیماری است باید با دقت و حساسیت بیشتر از شوینده ها استفاده کند .

♦برخی اگزما ها نیز عوامل خارجی در آن ها بیشتر دخیل هستند و در شغل هایی همچون کشاورزی، ساختمانی و… و همچنین گاهی اوقات نیز با تماس اشیایی مانند زیور آلات به وجود می آید.

♦اما گاهی اوقات بدون تماس با عوامل بیرونی فرد دچار اگزما می شود که ممکن است ارثی باشد.

♦خشکی و قرمزی پوست به همراه خارش های عذاب آور علائمی از اگزماست و فرد بیمار باید برای درمان به پزشک مراجعه کند.

♦شست و شو و استحمام زیاد باعث تشدید اگزما می شود و افرادی که دچار این بیماری هستند به هیچ عنوان نباید زیاد به شست و شو بپردازند.

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده ها و لوسین ها زمانی است که بدن فرد بیمار رطوبت دارد .

♦با هر تغییر پوستی نمی شود و نباید از کرم ها و داروهای اگزما استفاده کرد و باید حتما به پزشک مراجعه شود زیرا گاهی اوقات تشخیص اگزما و قارچ بسیار سخت است و تنها با آزمایش تشخیص داده می شود.

منبع: خبرنیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها