بیش از یک هزار کارگر ساختمانی کردستان آموزش دیدند

مدیرکل تعاون، رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای آغاز طرح آموزش کارگران ساختمانی تاکنون در این استان یک هزار و ۸۰۰ نفر از این افراد آموزش مهارتی دیده‌اند.

بیش از یک هزار کارگر ساختمانی کردستان آموزش دیدند

برهان صلواتی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه طرح آموزش کارگران ساختمانی از بهار ۱۳۹۸ آغاز و تاکنون نیز تداوم داشته است، اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۸۰۰ کارگر هر کدام به مدت هشت ساعت آموزش دیدند.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف رعایت مقررات ایمنی کار و ارتقای برخی مهارت‌های کارگران در مشاغلی از جمله آرماتوربند، بتن‌ساز و بتن‌ریز، قالب بند و کفراژبند، جوشکار اسکلت فلزی، بنای سفت کار، تاسیسات مکانیکی ساختمان، لوله‌کشی و نصاب وسایل بهداشتی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: دوره‌های آموزشی این افراد با همکاری انجمن کارگران ساختمانی اجرا شده تا بتوانیم در آینده شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

در کردستان حدود ۱۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی وجود دارد که ۷۵ هزار نفر از آنان دارای کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای هستند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح آموزش کارگران ساختمانی را از سال گذشته آغاز کرده و مقرر شده این آموزش‌ها به ۳۵۰ هزار کارگر از این طرح بهره‌مند شوند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها