عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس:

دریافت هدایای غیرمتعارف توسط نمایندگان تخلف محسوب می‌شود

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس گفت: ‌براساس مصوبه امروز کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس دریافت هدایای غیرمتعارف از سوی نمایندگان تخلف محسوب می‌شود. همچنین دستگاه‌های دولتی از پرداخت هدیه به نمایندگان منع شده‌اند.

دریافت هدایای غیرمتعارف توسط نمایندگان تخلف محسوب می‌شود

علی اصغر عنابستانی با اشاره به نشست امروز کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در دستور اعضای کمیسیون قرار داشت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه ماده مربوط به دریافت هدایا توسط نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان ملزم شدند هر هدیه‌ای را که دریافت می‌کنند در سامانه ای که به همین منظور در مجلس طراحی خواهد شد به ثبت برسانند. البته این مسئله تنها شامل هدایای متعارف می‌شود.

عنابستانی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه نمایندگان از دریافت هدایای غیرمتعارف منع شده‌اند و این کارطبق مصوبه کمیسیون تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون، اهدای هدیه از سوی ارگان‌های دولتی و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی به نمایندگان ممنوع شد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • قادر
    0

    چرا هدیه این خود یعنی شروع تخلفات و همه فساد مالی که اتفاق افتاده بعنوان هدیه بوده پس بهتر بود قید میشد هر هدیه ای به هر عنوانی از یک ریال تا هزار میلیارد تومن ممنوع باشد

  • محمد علی
    0

    لطفا محدوده هدیه متعارف را تعیین نمایید

  • عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید
    0

    رشوه‌خواری مدرن ؟

  • ناشناس
    0

    سلام این یعنی رشوه ای که میگیرن قانونی میشه مگه حقوق نمیگیرن؟ مگه نرفتن به ملت خدمت کنن؟ یعنی هدیه گرفتن (رشوه) شد خدمت به مردم و خدوم مردم شدن والا خجالت داره انقلاب کردیم دزدی رو قانونی کنیم یارو راست میگفت تا 2 میلیون هدیه محسوب میشه بیشتر از اون رشوه است حقوق یک کارگر هدیه است برای کسی که اون کارگر رای داده بهش

  • داروغه
    0

    مثلا دریافت سکه پنجاه عدد به بالا ممنوع است .مگنه آقای میرسلیم ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها