واکنش‌های سیاسی به یک دستاورد علمی / پای انتخابات در میان است؟

تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۳ داوطلب که یکی از آنها دختر رییس ستاد اجرایی فرمان امام و سرمایه‌گذار همین پروژه بود، واکنش‌های گسترده‌ای به‌دنبال داشت.

واکنش‌های سیاسی به یک دستاورد علمی / پای انتخابات در میان است؟

از یکسو رسانه‌های بیگانه که تلاش دارند تکنولوژی واکسن کرونا را در انحصار کشور خود نگاه داشته و برای بازاریابی تجاری آن برنامه‌ریزی کنند، اثرگذاری علمی واکسن را زیر سوال بردند.

از دیگر سو، برخی چهره‌های داخلی احتمالا به دلیل آغاز رقابتهای پنهان سیاسی انتخابات ۱۴۰۰، نگران از محبوبیت چهره‌های دست‌اندرکار این واکسن، به انتقاد از آن پرداختند.

اینکه چرا فیلمی از لحظه تزریق واکسن وجود ندارد یا واکسن از روی چادر تزریق شده، تنها بخشی از حاشیه‌سازی برای این دستاورد علمی بود.

بعضی دیگر نیز با طرح پرسش‌ها و ابهاماتی، مانند اینکه چرا ستاد اجرایی به‌جای ریال، مطالبه یورو از دولت کرده و یا اینکه چرا مجوز سازمان بهداشت جهانی برای آن صادر نشده، تلاش کردند واکسن ساخته شده را بی‌کیفیت و کپی شده نشان دهند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور، امروز به برخی از این انتقادات پلسخ داد و گفت نیازی به مجوز سازمان بهداشت جهانی برای این واکسن نیست و تایید وزارت بهداشت کافیست.

بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز با دفاع از دستاورد علمی ایران در ساخت واکسن کرونا، انتقادها را نشانه تلاش برای تضعیف قدرت ایران دانستند. مانند رضا رشیدپور مجری تلویزیون که در توییتر، یادآوری کرد ایران پیش از این در عرصه دانش هسته‌ای یا سلول‌های بنیاری هم موفقیت‌هایی کم‌نظیر بدست آورده بود که آنها هم مسخره می‌شد.

فعلا حال ۳ داوطلب تزریق واکسن ایرانی کرونا خوب است و همزمانها تلاش برای واردات واکسن‌های غیرایرانی هم دنبال می‌شود. اما آنچه نکرانی از بازتاب ساخت واکسن داخلی را دامن زده، سیاسی کردن یک دستاورد علمی است که در کمتر کشوری در جهان سابقه دارد.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • مهدی
    0

    اینجا سرزمین عجایبه

  • کیان
    0

    دستاور مهم این اقدام این بود که واکسن کاملا اسلامی هم بوده و از روی چادر مانتو کاپیشن هم تزریق می‌شود این سه نفر اگر آب مقطر نزده باشن اون 56 نفر خدا رحمشون کنه

    نظرات شما -
    • جانباز آتش به اختیار
      0

      حمار .کاسه لیس .منافق

  • محمود
    0

    درود بر دانشمندان ایرانی مرگ بر دشمنان و خارج نشینهای مرفه بدرد هرزه گو

  • ایرانی
    0

    با فتح الفتوح علمی سیاسی برخورد نکنید . واکسن کروید 19برکت را دانشمندان جوان ساختند نه سیاسیون .عوام الناس را نسبت به علم بی اعتماد نکنیم ...

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      اخه شماهایی که منفی زدید . منفی به چی . بهتر خودتان را به دکتر نشان بدید.

  • دنیادیده
    0

    افتخار میکنم مملکتم علیرغم تمام مخالفت ها و دشمنی ها ،جز ء معدود کشور های تولید کننده واکسن هست

  • علی
    0

    وقتی حرفهای احمقانه از دهان افراد صاحب مقام بیرون میاد که نیاز به تائید بهداشت جهانى نیست، مثل باقی حرفها و کاراش قطعا اطمینانی نیست ، فعلا با ماسک و دستکش سر میکنیم تا شاید یه اتفاق خوب افتاد.

  • یاسر
    0

    شما غربگراها هم یک دستاورد علمی داشته باشید ودم اتنخابات بهش پز بدید شما اصلاح طلبان و لیبرالها چیزی ندارید جز گرانی - نگرانی - اضطراب وادادگی-نمی تونیم و نمیشه و امکان نداره ووووو هیچ توی کارنامه سیاسیتون نیست شما اصلاح طلبان استاد تبدیل فرصت به تهدید زمان سوزی استعداد سوزی هدر دادن و حیف میل سرمایه های کشور هستید نمونش دادن ارز بی زبون کشور به دلالان و هم پیاله هایتان بابت واردات سنگ قبر - کود انسانی - شتر - سرشیر - چوب بستنی وووووووووووووووووووووووووو درصورتیکه همین ارز رو میدادید برای احداث نیروگاه - پتروشیمی - پالایشگاه سدسازی کارخانجات کارگاههای نیمه تعطیل وووووووووووووووو

    نظرات شما -
    • ب یاسر
      0

      آ خه ساندیس خور دلواپس همین واکسن دست آورد دولت روحانی است دم خروستان زده بیرون تا کی اراجیف گویی بس کنید عقده ای ها بوفالو و بوقلمون صفت

  • هادی
    0

    خود کم پنداری چیز خوبی نیست . خود باوری را در فرهنگ خودمون تقویت کنیم .

  • رضا
    0

    اکثر دانشمندان وابسته حزبی ندارند حتی توی اطاق کارشان هم هیچ عکسی از هیچ کس قرار ندارد فقط پرچم ایران پس پشتیبان دانشمندان خود باشید هرچند می خواهند اینها را مصادره خود کنند

  • .
    0

    اگه واکسن خوب وبا کیفیت است که امیدواریم چنین باشد.چرا انرا به تایید سازمانهای بین المللی نمی رستانند تا بهانه از دیگران گرفته بشه و اعتماد مردم هم جلب بشه.مطمعن باشید اگر یک ارگان بین المللی بی طرفی این واکسن را تایید نکنند مردم به ان اقبال نشان نخواهند داد.چون وزارت بهداشت بی طرف نیست.

    نظرات شما -
    • حسین گلشن
      0

      هنوز تمام نشده باید دو مرحله تست انسانی بشه کاکام

  • A
    0

    حالا خود کوچک بین ها داخلی و خود فروخته ها خارجی شروع کنن به چرت پرت گفتن.ترو خدا کم نیارین زیر همین خبر کامنت بذارین. میخوام ببینم دیگه در مورد واکسن چه داستان هایی میخواین سر هم کنین

  • دانش
    0

    سلام.بیشتر محققان در کشورهای خارج ایرانیها هستندکه کار را به نتیجه مثبت می رسانند.انشاالله با توکل به خدا این واکسن هم بانتیجه و اثر گذار خواهد شد.

  • ارشادی
    0

    جناب کامنت گذار باحرف A : جناب مثبت اندیش مردم معجزه ای از دیش کرونا یاب مستعان ندیدند پس حق دارند منفی ببافند پروفسور نیک بین .

  • سعدی
    0

    با وجود کرونا یاب مستعان و واکسن تماما ایرانی ،پس چرا به قرنطینه و جریمه های پانصد هزار تومانی پایان نمی دهید ؟

  • دهقان
    0

    من اینقدر که به واکسن ایرانی اطمینان دارم به هیچ وجه به نوع خارجیش مطمئن نیستم. و حاضرم همین حالا بزنم. آخه ما چرا باید اینقدر اعتماد به نفسمون پایین باشه که دستاورد به این بزرگی خودمون رو نبینیم. بدتر از اون مسخره کنیم. زنده باد ایران زنده باد ایرانی زنده باد دانشمند ایرانی افتخارم ایرانه. یه جو خاک وطن رو با همه دنیا عوض نمیکنم

  • ناشناس
    0

    پای انتخابات در میان است تازه فهمیدین مردم خیلی وقته میدونن

  • درزز
    0

    مفت خورها بی که بعد از انقلاب ثروت ملت را گرفتند و کمپانی غطیم راه انداختند

  • نامی
    0

    چراازمتخصصان بیماریهای عفونی مثل دکترمردانی دراین باره اعمال نظر نمیکنند

  • امید
    0

    دقیقا تنها استفاده ای که از این خبر شد همین بود، ما مردم نه به رفتار کووید آگاهیم نه به روند ساخت و روش واکسن فقط طبق حدس، هم کمی زود بود هم تنها چیزی که در اخبار میبینیم پوشش سیاسی آن برای پاسخ به خیلی از بحث هایی بود که مطرح شده بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها