رقص گروهی ربات‌های بوستون داینامکس‌/ ویدئو

ویدیوی جالبی منتشر شده که تعدادی از ربات‌های شرکت بوستون داینامیکس را حین انجام حرکات موزون و هماهنگ نشان می‌دهد.

رقص گروهی ربات‌های بوستون داینامکس‌/ ویدئو

ربات انسان نمای «اطلس» و سگ رباتیک «اسپات» ساخت شرکت بوستون داینامیکس پیشتر موفق به انجام کارهای جالبی شده‌اند که پارکور، نظارت بر پروژه ساختمانی و چوپانی تنها چند مورد از آنها هستند. حال شرکت سازنده ویدیوی جدیدی منتشر کرده که این دو ربات را در حال رقصیدن نشان می‌دهد.

بوستون داینامیکس دو سال قبل نیز ویدیوی دیگری منتشر کرده بود که سگ رباتیک اسپات را در حال انجام حرکات موزون انجام می‌داد، اما حالا اطلس هم به جمع اضافه شده و حرکات را بسیار نرم و طبیعی انجام می‌دهد. اواسط کلیپ ربات دیگری به نام هندل (Handle) که برای کار در انبار ساخته شده به جمع دو ربات دیگر اضافه شده و خودی نشان می‌دهد.

رقص ربات‌ها آنقدر طبیعی بود که ایلان ماسک در توییتر به ویدیوی جدید بوستون داینامیکس واکنش نشان داد و اعلام کرد که این ویدیو CGI یا همان تولید شده توسط کامپیوتر نیست.

هیوندای به تازگی شرکت بوستون داینامیکس را در قراردادی به ارزش ۱.۱ میلیارد از SoftBank خریداری کرد. بوستون داینامیکس نزدیک به ۳۰ سال قبل (۱۹۹۲) به عنوان یکی از زیرشاخه‌های مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) تأسیس شد و با تولید ربات چهارپا شبیه سگ سر زبان‌ها افتاد. این شرکت سال ۲۰۱۳ توسط X (زیرمجموعه آلفابت) خریداری شد و مالکیت آن سال ۲۰۱۷ به دست گروه ژاپنی سافت‌بنک افتاد.

جالب اینکه ساخت مدل نهایی اطلس و هندل هنوز تمام نشده و توانایی بسیار بالای این دو ربات به ویژه اطلس در انجام حرکات موزون قابل توجه است. نمونه نهایی سگ رباتیک اسپات اما تولید و به تازگی با قیمت ۷۴ هزار و ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.

منبع: دیجیاتو

24

حجم ویدیو: 14.06M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها