اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به عشایر کهگیلویه

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی های که با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت مقرر شد مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای مشکلات عشایر حوزه انتخابیه اختصاص داده شود.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به عشایر کهگیلویه

سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در دیدار با شاهپور علائی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر کشور اظهار کرد: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با دامداری، تولید محصولات کشاورزی، لبنیات و صنایع دستی سهم بزرگی در رفع نیاز کشور دارند و ما مسولان باید تلاش کنیم تا موانع و مشکلات آنها رفع شود.
وی افزود: یکی از دغدغه های مهم عشایر حوزه انتخابیه بحث راه های ارتباطی و آب آشامیدنی می باشد.
حجت الاسلام موحد تصریح کرد: با رایزنی های که با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت مقرر شد مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای مشکلات عشایر حوزه انتخابیه اختصاص داده شود.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیرهای ارتباطی چرام -شهرک گره ای به چاسخار، طسوج، سرکرته طسوج و چهل چشمه، مسیر ارتباطی سرفاریاب-مندان پشته زیلایی -بید انجیر،مسیر ارتباطی تاوه سفید شهرستان چرام ،مسیر ارتباطی کوه سفید از طریق روستای مونه و مسیر ارتباطی موگرمون ،کوه سفید دلی مهرجان مشکلات زیادی دارد که انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به حل مشکلات راههای ذکر شده اقدام شود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران در این دیدار نیز با قدردانی از حضور نماینده کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده برطرف شدن مشکلات راه و تردد عشایر را مورد تاکید قرار داد.
علائی مقدم همچنین با اشاره به اجرای ۶۲۵ پروژه آبرسانی در مناطق عشایری در دو سال اخیر، گفت: با اذن و مرقومه مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۳۵۲ میلیارد تومان برای آبرسانی پایدار و شبکه ای به عشایر از محل اعتبارات بند ه تبصره ۴ قانون بودجه در سالهای ۹۸ و ۹۹ اختصاص یافت که افتخاری برای ما است.
وی ادامه داد: با اجرا و بهره برداری از این ۶۲۵ پروژه شاخص برخورداری عشایر از آب آشامیدنی پایدار با ۲۰ درصد افزایش از ۴۳ درصد به ۶۳ درصد رسیده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها