رونمایی از تندیس ۵ قهرمان المپیکی/ ویدئو

با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، از تندیس ۵ قهرمان المپیکی و پارالمپیکی ایران رونمایی شد.

رونمایی از تندیس ۵ قهرمان المپیکی/ ویدئو

با اینکه چند ماهی بود روند رونمایی از تندیس مدال آوران المپیکی ورزش ایران به خاطر شیوع کرونا متوقف شده بود، اما امروز بار دیگر در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و برخی از فدراسیون گرد هم آمدند تا از تندیس 5 قهرمان المپیکی و پارالمپیکی رونمایی کنند.

جعفر سلماسی (دارنده مدال برنز المپیک 1948 در وزنه برداری)، سیدعبداله مجتبوی (دارنده مدال برنز المپیک 1952 در کشتی آزاد)، محمدعلی صنعتکاران (دارنده مدال برنز المپیک 1964 در کشتی آزاد)، عسکری محمدیان (دارنده دو مدال نقره المپیک در کشتی آزاد) و مختار نور افشان (دارنده 7 مدال پارالمپیک در دوومیدانی) قهرمانانی هستند که امروز یا خودشان و یا نماینده و اعضای خانواده شان با حضور در آکادمی المپیک شاهد رونمایی از تندیس خود بودند.

این تندیس ها قرار است در تالار مشاهیر موزه کمیته ملی المپیک نگهداری شود.

عسکری محمدیان هم در واکنش به اینکه اعلام شد حاضر نیست مدال‌های خود را به موزه بدهد، گفت که یک سال به صورت قرضی مدال نقره المپیک بارسلون را در اختیار موزه قرار می دهد.

در حالی که کمیته ملی المپیک در تلاش بود تا با محمدعلی صنعتکاران که در کانادا اقامت دارد، ارتباط تصویری بگیرد این امکان فراهم نشد.

منبع: ورزش سه

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها