استاندار قزوین:

حفاظت از باغستان سنتی قزوین از دغدغه‌های جدی مدیریت استان است

استاندار قزوین گفت: حفاظت از باغستان سنتی قزوین به عنوان یک میراث ارزشمند طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی از دغدغه‌ها و اولویت‌های جدی مدیریت استان است.

حفاظت از باغستان سنتی قزوین از دغدغه‌های جدی مدیریت استان است

هدایت الله جمالی پور در نشست فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: دستگاه های مرتبط از جمله میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی مکلف به صیانت از این مجموعه شده اند و با هرگونه تخریب و آسیب به باغستان برخورد جدی خواهد شد.

وی در مورد تعطیلی برخی مشاغل گردشگری به دلیل مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا نیز گفت: ما نیز با تعطیلی مشاغل مخالف هستیم و همه تلاش خود را انجام داده ایم تا کسب و کارها با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا لازم الاجرا و در حکم قانون است، افزود: در مواردی که استان اختیار داشت نهایت همکاری با اصناف برای فعالیت انجام شده که شرط آن نیز رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

وی اظهار داشت: حفظ سلامت و جان مردم راس همه اولویت هاست بنابراین هر واحد و صنفی که با عدم رعایت پروتکل ها این مساله را تهدید کند با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

جمالی پور در خصوص طرح های سرمایه گذاری گردشگری نیز گفت: قزوین از ظرفیت های بالایی برخوردار است و بدون شک سرمایه گذاران این بخش مورد حمایت ما قرار دارند البته باید توجه داشت که سرمایه گذاران باید اهلیت و توانایی لازم را برای پیشبرد طرح ها داشته باشند.

وی ادامه داد: نمی توان صرف یک درخواست کتبی چندین هکتار را به یک فرد که خواهان سرمایه گذاری است واگذار کرد و باید این درخواست از طریق دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری مورد بررسی و تایید قرار بگیرد.

استاندار قزوین گفت: مجوزهای لازم به سرمایه گذاران در استان باید زیر ۲۰ روز صادر شود در غیر این صورت با دستگاه های متخلف برخورد می شود .

به گفته وی این تصمیم در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش های مختلف از جمله گردشگری اتخاذ شده است.

جمالی پور خاطرنشان کرد: گردشگری می تواند به عنوان محور اصلی توسعه استان قرار بگیرد و این مهم با مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و معرفی جاذبه های این استان قابل تحقق است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها