واکنش نوبخت به ابهامات درباره بودجه 1400/ بودجه، سانتریفیوژ نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به ابهامات نمایندگان نسبت به لایحه بودجه 1400 گفت: بودجه، سانتریفیوژ نیست، بلکه مبتنی بر درآمد‌ها و هزینه‌هاست.

واکنش نوبخت به ابهامات درباره بودجه 1400/ بودجه، سانتریفیوژ نیست

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق، با حضور مدیران دیوان محاسبات کشور، چهار نماینده موافق و چهار نماینده مخالف درباره لایحه بودجه صحبت خواهند کرد و بعد دولت باید از منابع، مصارف، سیاست‌ها و احکام بودجه دفاع کند تا رای‌گیری انجام شود.

نوبخت تصریح کرد: نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس دیدگاه‌های کارشناسی خود را بیان کردند و امیدواریم تا پایان امروز نتیجه مشخص شود، البته استدلال دولت این است که مقایسه دخل و خرج در شرایط کنونی که تحت محاصره سخت اقتصادی هستیم، با شرایط عادی واقع بینانه نخواهد بود. البته دولت نظر کارشناسی خود که مبتنی بر واقعیت‌هاست را بیان خواهد کرد.

وی در واکنش به ابهامات نمایندگان نسبت به لایحه بودجه 1400 اظهار کرد: بودجه، سانتریفیوژ نیست، بلکه مبتنی بر درآمد‌ها و هزینه‌ها بوده؛ ما در محاصره اقتصادی هستیم و بحث نفت بر بخش‌های دیگر اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر بخواهیم هزینه‌های فرهنگیان، بازنشتگان، کادر درمان و پرستاران را ذیل درآمد مالیاتی ببریم، آن وقت چه آشوبی در جامعه به پا می‌شود؟ این هنر نیست که بگوییم، چون دخلمان از نظر مالیات در حد ۲۲۵ هزار میلیارد تومان است همه این هزینه‌ها را ذیل آن تعریف کنیم.

نوبخت ادامه داد: آیا اعضای کمیسیون آموزش از بودجه‌ای که برای آموزش و پرورش گذاشته‌ایم، راضی هستند؟ اعضای کمیسیون امنیت ملی معتقدند که دولت برای بودجه دفاعی کم گذاشته، بنابراین اگر قرار باشد همه مواردی که دوستان مطرح می‌کنند در بودجه قید شود که وضعیت بدتر می‌شود. هنر نیست که بگوییم کسری بودجه داریم بلکه هنر آن است که با همین کسری‌ها، کشور را اداره کنیم، معتقدم بودجه تدوینی دولت در شرایط کنونی قابل دفاع است.

وی تاکید کرد: اینکه کنار بنشینیم و با یک سری شاخص‌های اقتصاددانان کلاسیک، بودجه سال آینده را بسنجیم، نشان می‌دهد که واقع‌گرا نیستیم به همین دلیل دولت امروز نظر واقع بینانه خود را به مجلس خواهد گفت و امیدواریم کشور درشرایط سخت محاصره اقتصادی فعلی به خوبی اداره شود.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بازنشسته
    0

    اقای نوبخت تا صبح هم برای این وکیلان حداقلی سخنرانی کنی . نمی فهمند . اینها به استدلال کاری ندارند به انها دستور داده اند نق بزنند . پس خودتو خسته نکن . میخ اهنکی نرود برسنگ...

  • ایرانیم ومسلمان
    0

    مرگ بر نوبخت تنها هنرش کیپ کردن یخشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها