محمدرضا شجریان؛ خاک مردم ایران

«همایون» از سنگ مزار استاد شجریان رونمایی کرد

امروز مراحل زیرسازی و مقدماتی لازم برای نصب سنگ مزار انجام شده و فردا سنگ اصلی بر روی مزار استاد شجریان نصب خواهد شد.

«همایون» از سنگ مزار استاد شجریان رونمایی کرد

همایون شجریان با انتشار پستی در صفحه شخصی گزارشی را از روند ساخت سنگ مزار پدرش محمدرضا شجریان به مردم ارائه داد.

همایون شجریان با رونمایی از سنگ مزار استاد نوشت:

با درود به شما مهربانان گرامی. طراحی سنگ مزار پدر پس از به جا آوردن مراسم هفتم توسط استاد بیژن جناب، آغاز و چندین طرح آماده گردید. سپس با عزیزان بزرگوار (استاد سایه و استاد شفیعی کدکنی) مشورت انجام گرفت. هر دو بزرگوار با اینجانب هم عقیده بودند تا تنها به اسم پدر و عبارت خاک پای مردم ایران با دست خط خودشان که دنیایی سخن است بسنده شود چرا که نیاز به هیچ شعر و توصیفی برای پدر نیست و نامشان گویای کامل شفاف همه چیز است.

بنابراین از استاد امیرخانی بزرگوار خواهش نمودم تا نام پدر و تاریخ‌های وفات و تولد ایشان را خوش نویسی فرمایند. ایشان قبول زحمت فرموده و این درخواست را به انجام رساندند. طرح به مرحله نهایی رسید، سپس جناب بهبودی و مجموعه ایشان که سالیان درازی است در داخل و خارج از کشور در زمینه سنگ فعالیت دارند، پیشنهاد سنگ مزار پدر را با خانواده مطرح و به مردم ایران هدیه کردند. ایشان و همکارانشان وقت و انرژی زیادی صرف دقت در انجام این مسئولیت نمودند تا همه چیز آن طور شود که در طرح استاد جناب آمده است.

تمام این مراحل به علاوه توافقاتی که باید با نگاه مثبت‌تر نهایی می‌شد، به زمان و صبوری نیاز داشت و شکر ایزد که انجام پذیرفت.

با وجود نگرانی‌هایی که مجموعه بهبودی از وجود سرما برای نصب سنگ داشتند و دارند به امید خدا در یکی دو روز پیش رو این کار به انجام خواهد رسید.

تصاویر مراحل ساخت تا نصب را در اختیار دوستان در فضای مجازی قرار خواهیم داد تا عزیزانی که علاقه مند هستند به یادگار داشته باشند. سلامت و برقرار باشید.

کانال رسمی خانه شجریان از نصب سنگ مزار استاد شجریان در روز آینده خبر داد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کیان
    0

    همیشه نام شما در قلب ما نقش خواهد بست حتی اگر نام گذری نباشد

  • ناشناس
    2

    خوب دیگه مشکلات کشور از فردا حل میشه ایرانیها برید خوش باشید

  • گرجی
    0

    ناشناس عزیز استاد شجریان اقتصاد دان نبودن بلکه هنرمند پرافتخار کشور ماهست گرانی ارز وکالاربطی به آقای شجریان نداره تخصص استاد در دزمینه موسیقی است که آقای شجریان با هنرش در حد توان در مدرسه سازی وزلزله بم کمک کرد یادمون باشه دیگران را تخریب نکنیم روح استاد بزرگ شاد امین

    نظرات شما -
    • محمد
      1

      اقتصاددان نبود ولی با آدمهایی بود که موافق تحریم ایران بودن مثل بی بی سی و شبکه های ضد ایرانی

  • فراسو
    1

    روحشان شاد و یادشان گرامی...
    تمام هنرمندان ک ب دل مردم را میابند سرمایه های غنی فرهنگی و لطافت روح انسانی جامعه هستند... جوامعی درتاریخ بودندک در بحرانهای اقتصادی و داخلی بدترین قصاوتها و خودخواهیها را نسبت بهم و دیگر مردمان روا داشتند... ولی بهرمندی از لطافت ادب و هنر مانع بیرحمی درحق دیگری میشود. وجدان بیدار هنرمند و هنردوست، روشنی بخش انسانیت در جامعه است...شعر و ادبیات و آواز از درخشانترین استعدادهایی هستند ک خداوند ب انسان عطا کرده ک ب تعالی و کمال او کمک میکند. زندباد تمام هنرمندان بزرگ و نام آور فارسی زبان ایران عزیز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها