سخنگوی حزب اعتمادملی:

اعتماد ملی 3 یا 4 نامزد حزبی دارد

سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: موضع اکثر احزاب اصلاح‌طلب این است که اگر نامزدهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند، حتی به قیمت آنکه اصلاح‌طلبان نامزدی ارائه نکنند به سمت ائتلاف با نامزد غیراصلاح‌طلب نخواهند رفت.

اعتماد ملی 3 یا 4 نامزد حزبی دارد

اصلاح‌طلبان با شکل‌دهی مجمع اجماع‌ساز بنا دارند تا اولا به روشی واحد برای حضور در انتخابات دست یابند و ثانیا از ارائه نامزدهای متعدد جلوگیری کنند تا به زعم خود از تکرار تجربه انتخابات ۸۴ جلوگیری کنند. اما سازوکار این مجمع چیست و آیا می‌تواند باعث از بین‌بردن اختلافات پیشین اصلاح‌طلبان شود.

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی درباره این موضوع گفت: «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در شورای هماهنگی با حضور همه احزاب به تصویب رسید و بناست که محور اصلاح‌طلبان در انتخابات۱۴۰۰ باشد. در گذشته و در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بحثی وجود داشت که چرا افراد حقیقی باید در کنار افراد حقوقی یا همان احزاب حضور داشته باشند که در نهایت در مجمع اجماع‌ساز بنا شد که فقط ۱۰نفر عضو حقیقی وجود داشته باشند. و قرار شد که کمیته‌ای تشکیل شود تا آن ده نفر را انتخاب کند تا مجموعا اعضای مجمع ۴۰عضو متشکل از ۳۰دبیر حزب و ۱۰ عضو حقیقی باشد».

او در پاسخ به این پرسش که سازوکار انتخابت آن ۱۰عضو چیست و سید محمد خاتمی چه نقشی در این انتخاب دارد، اظهار کرد: «تا جایی که من اطلاع دارم قرار است کمیته‌ای ۹نفره شکل بگیرد که این کمیته آن ۱۰عضو را انتخاب کند و این کمیته متشکل از ۵نفری است که اعضای شورای هماهنگی آنها را انتخاب می‌کنند و ۴نفر که آقای خاتمی به انتخاب آنها می‌پردازد و آن کمیته ۹نفره مسئول انتخاب ۱۰عضو حقیقی مجمع اجماع‌ساز می‌شود. البته این سازوکار در حال حاضر در حد مذاکره بین اعضاست و باید به تأیید آقای خاتمی برسد».

این فعال سیاسی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه گفته است یکی از محورهای مجمع اجماع‌ساز بررسی اتخاذ شیوه ائتلاف یا ورود با نامزد اصلاح‌طلبی در انتخابات است، آیا هنوز این دوگانه در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد یا نه، تصریح کرد: «در حال حاضر همه اعضای شورای هماهنگی معتقدند که باید با نامزد اصلاح‌طلب در انتخابات حاضر شد و آنهایی که هنوز بر موضع ائتلاف تأکید می‌کنند، باور دارند این گزینه باتوجه به شیوه بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان می‌تواند در دستور کار باشد و آنها نیز در وهله نخست معتقدند باید با نامزد کاملا اصلاح‌طلب وارد انتخابات شد. در حال حاضر موضع اکثر احزاب اصلاح‌طلب این است که اگر نامزدهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند، حتی به قیمت آنکه اصلاح‌طلبان نامزدی ارائه نکنند به سمت ائتلاف با نامزد غیراصلاح‌طلب نخواهند رفت».

گرامی‌مقدم درخصوص بالارفتن احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از اسحاق جهانگیری هم خاطرنشان کرد: «به هر حال آقای جهانگیری دارای سابقه روشن اصلاح‌طلبی است و یکی از مدیران شناخته‌شده نظام است و همیشه هم در اردوگاه اصلاح‌طلبی تعریف شده است. او یک نامزد بالقوه است؛ البته همه اینها به متغیرهای مختلف بستگی دارد و باید ببینیم که رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها چه خواهد بود و اینکه اصلاح قانون انتخابات به تأیید شورای نگهبان می‌رسد یا نه؟ همه این‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان مؤثر باشد».

او درباره این موضوع که چندی پیش از سوی محمدجواد حق‌شناس مطرح شد که اعتماد ملی نامزدهای حزبی خواهد داشت، گفت: «بله، همین‌طور است و حزب اعتماد ملی نامزد حزبی خواهد داشت؛ البته این موضوع باید در شورای مرکزی حزب به تصویب برسد. خط قرمز حزب اعتماد ملی وحدت اصلاح‌طلبان بر یک نامزد است اما با این حال حزب سه-چهار نفر را در نظر دارد که می‌تواند به عنوان نامزد حزبی معرفی کند».

منبع: نامه نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مورچه
    0

    خودشون میدونن ۸سال۸ساله

  • ریزه میزه
    0

    باباخجالت بکشید،چه حزب اعتمادملی!کدام کشکی! چراشمابرای چاپیدن بیت المال وفریب مردم یادگرفتید دکانی برای خوتان بازکنید وبنام حزب،عنوان پرطمطراق روی خوتان بگدارید! خداوکیلی جزحرص رسیدن ّبه قدرت وثروت بیشتر، وجودتان چه خیری برای مردم داشته ! ازخداوخون امثال حاج قاسم ها ومردم خجالت بکشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها