حادثه تروریستی در نشویل آمریکا شاید نشانه‌ای از اتفاقات هولناک باشد

۳ هفته سرنوشت‌ساز ترامپ / اعلام حالت اضطراری در ۵۰ایالت، جو بایدن را از کاخ سفید دور نگه می‌دارد / جنگی در راه است؟

ساعت ۲ ظهر بیستم ژانویه، یعنی اول بهمن، دونالد ترامپ باید کاخ سفید را ترک کند و جای خود را به جو بایدن، رقیب دموکرات بدهد. اما این اتفاق رخ خواهد داد؟

۳ هفته سرنوشت‌ساز ترامپ / اعلام حالت اضطراری در ۵۰ایالت، جو بایدن را از کاخ سفید دور نگه می‌دارد / جنگی در راه است؟

ترامپ که هنوز حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشده، راه‌های زیادی را برای باقی ماندن در قدرت تست کرده است. از بلوای انتخاباتی برای شکست بایدن و تبانی با اوکراین برای پرونده سازی علیه پسرش تا طرح ادعای تقلب در انتخابات و زیرسوال بردن آرای پستی که البته همه این تلاشها شکست خورد.

اما آیا همه راه ها برای باقی ماندن ترامپ در قدرت بسته است؟ هنوز نه!

قانونی در ایالات متحده وجود دارد که می تواند شرایط را به نفع او تغییر دهد. قانون برقراری حکومت نظامی که در شرایط بسیار ویژه رخ می دهد.

مثلا اگر آمریکا در با یک حادثه تروریستی بزرگ از جنس یازدهم سپتامبر روبرو شود و یا جنگی فراگیر، همه ۵۰ ایالت این کشور را ناامن کند، آنگاه رئیس جمهور می تواند به استناد قوانین مربوط به شرایط خاص جنگی، همه قوانین دیگر مرتبط را به حالت تعلیق درآورده و تا برقراری شرایط عادی، حضور خود را در کاخ سفید تداوم بخشد.

چنین اتفاقی البته برای ترامپ ساده نیست. شاید برای همین است که براساس روایت رسانه های امریکایی، او به طور مداوم با مشاوران خود برای تحقق این امر تشکیل جلسه می دهد.

برخی پیش بینی می کنند که ترامپ ممکن است یک بحران تروریستی را در کشورش موجب شود یا اینکه شرایطی را ایجاد کند که براساس آن، آمریکا وارد یک جنگ نظامی شود. جنگی که البته باید ۵۰فرماندار ایالات آمریکا را راضی کند که همگی به اتفاق اعلام وضعیت اضطراری کرده و از به ترامپ مجوز دهند، حکومت نظامی برقرار کند.

ایران یا کره شمالی، می تواند گزینه هایی در دسترس برای ترامپ به شمار آید تا با راه اندازی یک جنگ ناگهانی، امنیت آمریکا را با ایجاد ترس از حمله خارجی متشنج کند

چنین اقدامی البته بی سابقه است. آخرین بار در نیمه قرن نوزدهم یک رئیس جمهور آمریکا در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب شرکت نکرده و پس از آن، همیشه انتقال قدرت در ایالات متحده همراه با آرامش بوده است.

اما از یاد نبریم که دونالد ترامپ همواره خود را رئیس جمهوری متفاوت معرفی کرده است که خارج از قواعد مرسوم سیاسی عمل می کند. پس شاید بعید نباشد که او به دنبال بحران سازی برای کشورش تنها برای چند روز حضور بیشتر در قدرت باشد.

ایران یا کره شمالی، می تواند گزینه هایی در دسترس برای او به شمار آید تا با راه اندازی یک جنگ ناگهانی، امنیت آمریکا را با ایجاد ترس از حمله خارجی متشنج کند.

حملات تروریستی کریسمس که دیروز در "نشویل" آمریکا رخ داد می‌تواند شروعی برای این عملیات روانی باشد.

در آمریکا به نظر نمی رسد هیچ کس با این نقشه موافق باشد؛ حتی گفته می شود مایک پنس معاون اول او هم مخالفت خود را با سنگ اندازی در مسیر انتقال قدرت اعلام کرده است؛ اما برای رئیس جمهوری که می ترسد بعد از ترک کاخ سفید به دلیل تخلفات مالی و اخلاقی راهی دادگاه و یا شاید زندان شود، هیچ بعید نیست که حماقت را به اوج برساند.

او سه هفته فرصت دارد تا بهانه ای برای این حربه خود بیابد. سه هفته نفس‌گیر برای همه آنها که می خواهند پایان ترامپ را با کمترین هزینه شاهد باشند.

17

حجم ویدیو: 12.80M | مدت زمان ویدیو: 00:03:33 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ....
    0

    ۵۲۸ ساعت تا ترک کاخ سفید توسط مو زرد.

  • انسان
    0

    تو قرن 21یعنی همچین چیزی اون هم در امریکا ؟یعنی ممکنه ؟

  • ...
    0

    این خبرها را کار کنید تا مبادا قیمتها پایین بیاید اورین

  • $//
    0

    بر کلیسا دعا کنه شاید بایدن مرد

  • محمد
    0

    یعنی اینقدر احمق تشریف دارند که بخاطر اینکه در سیاست بمونه دست به همچین کار خطرناکی بزنه بعید می‌دونم دست تو لونه زنبور بکنه بیشتر کار ترامپ بخاطر پول هست عربهای خواورمیانه رو خوب تیغ میزنه و میره جنگ با ایران براش گران تمام میشه ما ازش کینه داریم اگه جنگ شد آمریکا و اسراییل و کشورهای خاورمیانه ضربات بدی میخورند به چهار سال ریاست جمهوری یه آدم کودن نمی صرفه ما ملت امام حسین ایم

  • جنوبیم
    0

    عجب !!!! این ترامپ عجب سیریشیه

    نظرات شما -
    • مازیار
      0

      چرا؟ چون شجاعت اینو داره که از حق خورده شدش دفاع کنه و براش بجنگه؟! شما بودی از حقت میگذشتی؟

  • یزدان
    0

    ترامپ به آرامی از کاخ سفید خارج خواهد شد و این کارها فقط برای پایه ریزی ریاست جمهوری در ۴ سال آینده است.

  • ابراهیم
    0

    عجب بلایی این یارو ترامپ خدا شرشو بخودش برگردونه تا خدای نکرده دنیا رو به آتش نکشیده

  • بی طرف
    0

    ازکاخ سفید بره بیرون یا نره ! به حال ما چه فرقی می کنه؟اگه دلار ارزون شد حسابه!!

  • هادی
    0

    خیالتون راحت که جنگی نمیشه به این دلیل: 1. برای جنگ نیاز قبلا سنا این اجازه رو از ترامپ گرفته و حتما باید هماهنگی صورت بگیره تا ارتش رو حرکت بده. مگر در موارد جزیی که قطعا منجر به جنگ نخواهد شد. 2. اینطور نیست که ترامپ همین امشب متوجه این مورد شده باشه که میتونه با جنگ و ناامنی رییس جمهور بمونه، قطعا خیلی وقته و تنها کاری که میتونه بکنه چنتا آتش افروزی و کشوندن مردم به خیابونه. 3. در صورتی نا امنی ای که دلیلش رییس جمهور "سابق" باشه قطعا ارتش آمریکا این اجازه رو داره تا با ترامپ مقابله کنه به دستور کسی مثل بایدن یا سنا. قطعا آمریکا فقط ترامپ نیست. این شلوغ کاریا برای اینه که مردم حق بدن بهش ولی دیگه دیر شده.

  • رضا
    0

    منهم اعتقاد دارم یک جنگ محدود درخاورمیانه دوراز انتظار نیست بهترین نشانه انفجار درآمریکاست که بعداز۱۱سپتامبر سابقه نداشته چنانچه حوادثی ازاین دست درآمریکا رخ دهد بطورقطع ویقین بدانید یازده سپتامبر هم کار اصحاب قدرت درآمریکا بوده است . ۱-تروروانفجار درآمریکا که قوانین آمریکا را برای تصمیم فرامنطقه ایی هموار کند ۲-بهانه برای شکل گرفتن یک جنگ محدود خصوصا با ایران وحزب الله لبنان برای بدست آوردن مجوز وبقای ترامپ درقدرت حتی بمدت محدود -البته ایندفعه اگر بهرشکلی درخاورمیانه اتفاق بیفتد اول از همه اسرائیل نابود میگردد وسازش کشور های عربی حاکی از وقوع یک جنگ ودرمحدوده یازده سپتامبر میدهد . اما اگر مقاومت هوشمندانه موضوع را کنترل کند قطعا رسوایی عجیبی درسطح بین المللی ایجاد وحتی منجر به فرو پاشی سازمان ملل ونهادهای وابسته به آن خواهد شد . ایران من هوشیار باش -ایران من فضا ودریا وقاره ها را تحت کنترل بگیر

  • استاد اسناد
    0

    به زودی زود شاهد فروپاشی امریکا خواهیم بود

  • بی طرف
    0

    ترامپ قمار بازِ فاسد !!! خدا در دنیا و آخرت لعنتت کنه

  • کیان
    0

    برای ایران ؛ نه ترامپ و نه بایدن و نه اوباما هیچ فرقی ندارن ؛ همه در پی منافع خودشون و تحریم ایرانیان اند . تمام سرمداران امریکایی غیر قابل اعتمادن

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      دوست عزیز این که کشوری فقط به فکر منافع ملی خود باشد چیز خوبیست.

    • کیان
      0

      پس چرا حکومت ما منافع عربها براش مهمه

  • شهروند
    0

    آقای ترامپ ! در انتظار محاکمه باش ! بابت تمام جنایت هایت باید تقاص پس دهی . هم تو و هم نتانیاهو !!

  • مریم
    0

    به ما ربطی ندارد

  • علی
    0

    پس از پایان جنگ سپاه کل انرژی خود را بکار گرفت تا در زمینه تولید جنگ افزار و موشک به خود کفایی رسیدیم چون در جنگ ۸ساله هیچ کشوری به غیر از کشور عربی سوریه به ما تسلیحات نداد و الان هم که ایران از سوریه دفاع میکند این است که نمک خورده و نمکدان نمیشکند . و همانند جنگ ۸ساله جنگ اقتصادی لازم بود تا کشور ایران به کم و کاستی های خود پی برده و از خواب بجهد و تلاش کند . چرا مرغ تخم مرغ گوشت قرمز و لبنیات گران است چون نهاده یعنی ذرت و سویا و جو وارداتی گران است چرا باید کالایی همچون ذرت و سویا و جو که صد در صد میشود در عرض سه سال خودکفا شد از آرژانتین و برزیل وارد شود که اگر تنها کرایه و بیمه حمل از ان کشورها را به عنوان کمک و وام ارزان جهت کشت مکانیزه به روستاییان کشورمان بدهند خودکفا میشویم و میدانم تا بحال برخی مقامات و مسول نماها بخاطر نفع شخصی در واردات اجازه خودکفایی نمیدادند. اوباما و ترامپ دیوانه اگر سردارمان را شهید و خود را در نزد ما منفور نمیکرد بزرگترین خدمت را به ایران کردند و آن هم این است که دیگر تنبلی و راحت طلبی کافیست باید کار کرد و موانع تولید که همانا خودِ برخی از مسول نماها هستند از سر راه تولید برداشته شود .من خودم کشاورزم اگر لوله آبیاری قطره ای نوارتیپ پلاستیکی ارزان باشد می توانم با ایکس متر مکعب آب ٬ زیر کشتم را با همان ایکس متر مکعب آب تا صد برابر کنم و بهترین بازده داشته باشم .

  • A
    0

    حادثه تروریستی تو آمریکا :-) اگه برین تحقیق کنین میفهمین حادثه ای که برا برج ها دو قلو پیش اومد هم کار خود امریکایی بود.کشوری که خودش داره کلی ترور علنی میکنه مثل ترور حاج قاسم سلیمانی و همچنین خودشون اعتراف کردن که داعش هم کار خودشون بوده خودش رییس تروریستا هست.

  • مهدی
    0

    از یک احمقی مثل ترامپ که همه چیزو باخته هر کاری میتونه سربزنه

    نظرات شما -
    • طاها
      0

      بله درست میفرمایید از این احمق هر جنایتی بر میاد

  • اسدی
    0

    ترامپ ان قدر که در ایران وخاورمیانه منفور است چندین برابرش در امریکا واروپا منفوره ، قطعا ارتش وکنگره امریکا اجازه این کار را به او نمی دهند ، در امریکا حتی در بازشماری ارا ویا قضایی کردن انتخابات با او همکاری وهمراهی نکردند حتی جمهوری خواهان ، پس بدانید که جنگی نخواهد شد وان مردک متوهم رفتنی است این مقالات وتبلیغات هم که مدام بر طبل جنگ می کوبنداز طرف کسانی است که کلی دلار وسکه وخانه وماشین دپو شده روی دستشان مانده ومی دانند با رفتن ترامپ سقوط نجومی قیمت ها حتمی است .

  • ناشناس.
    0

    ترامپ نشان داده که اهل قماراست وخبرهایی که از ورود تجهیزات نظامی پیشرفته واز رده خارج، که در چند هفته اخیروجلسه مخفی امریکا اسرائیل وعربستان همزمان با تروردانشمند ایرانی امکان ریسک روبالابرده وامکان طعمه قراردادن تجهیزات فرسوده آمریکای درخلیج همیشه فارس برای تحت فشار قراردادن ایران دور از انتظار نیست ولی انسجام واتحاد در یک ماه آینده نقشه روباه قمار باز رو نقش بر آب خواهد کرد البته مشکل از داخل است که چشم امید به بیرون از مرزها بسته اگر به ایران فکر کنیم باید تمام اختلافات حداقل تا یک ماه آینده کنارگذاشته شود وبه معیشت مردم خصوصأ از دهک ششم به پایین توجه ویژه وخاص شود

  • پریوش شمسایی
    0

    اگر مسئولین کار شکن وطماع که صدها شرکت تولیدی را به مرز نابودی کشاندن وهزاران نفر را بیکار کردن درایران پاکسازی شوند ایران بهترین قدرت درجهان میشود

  • عباس دارابی
    0

    الان دوره ای نیست که دو کشور باهم بجنگند و سایر کشورها فقط نظاره گر باشند. مخصوصاً اگر آن دو کشور، کشورهای مهمی مانند ایران و آمریکا باشند. خیلی سریع آتش جنگ بخش وسیعی از دنیا را گرفته و به یک فاجعه جهانی تبدیل میشه. فاجعه ای که ابعادش غیرقابل تصور خواهد بود. لذا اغلب عناصر سیاسی و نظامی آمریکا علی رغم تلاش اسرائیل و عربستان برای جنگ با ایران، سعی در جلوگیری از جنگ دارند و اختیار کشورشان را در دست دیوانه ای مثل ترامپ قرار نمی دهند. گرچه جرقه اولیه جنگ می تواند خارج از اختیار طرفین باشد، با اینحال فعلاً تحرکات در حد خط و نشان کشیدن است و جای نگرانی زیادی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها