«یکی بخر دو تا ببر، ممنوع»؛ بریتانیا تبلیغ خوراکی‌های چاق‌کننده را قدغن می‌کند 

دولت بریتانیا اعلام کرد برای مبارزه با معضل فراگیر چاقی، از سال ۲۰۲۲، تبلیغ هرگونه خوراک پرچربی، پرشکر و پرنمک را ممنوع می‌کند و نیز کارهایی نظیر دوباره پُر کردن لیوان نوشابه به‌شکل مجانی در رستوران‌ها مجازنخواهد بود.

«یکی بخر دو تا ببر، ممنوع»؛ بریتانیا تبلیغ خوراکی‌های چاق‌کننده را قدغن می‌کند 

فروشگاه‌های بریتانیا از آوریل سال ۲۰۲۲ اجازه نخواهند داشت نزدیک در ورودی، پای صندوق یا در نبش راهروی قفسهٔ کالاها، یعنی جاهایی که بیشتر در معرض دید است، چنین خوراکی‌های ناسالمی را تبلیغ کنند. همچنین ارائهٔ تبلیغاتی نظیر «یکی بخر دوتا ببر» برای این‌گونه خوراکی‌ها به‌کلی ممنوع خواهد بود.

جو چرچیل، وزیر بهداشت عمومی بریتانیا اعلام کرد: «ما تبلیغات را ممنوع و برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم که انتخاب خوراک سالم قطعاً آسانتر شود. ایجاد فضایی که همه را یاری تا به‌‌شکل منظم‌تری غذای سالم بخورند برای بهبود سلامت ملت حیاتی است.»

چاقی مفرط یکی از بزرگترین مشکلات سلامت همگانی مردم بریتانیا است و تقریبا دوسوم بزرگسالان و یک‌سوم کودکان مدارس ابتدایی این کشور به آن دچارند.

دولت بریتانیا از ابتدای تابستان گذشته به‌شکل ضمنی خواستار آن شده بود که هرگونه تبلیغات غذاهای ناسالم به‌شکل آنلاین، و نیز در ساعات پربینندهٔ تلویزیونی ممنوع شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا پس از ابتلا به کووید و بستری شدن در بیمارستان، اعلام کرده بود که خودش باید وزن کم کند. وی تأکید کرد که نتیجهٔ پژوهش‌های پزشکی ثابت کرده چاقی، خطر بیماری کووید-۱۹ و نیز مرگ به‌علت ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها