۷۰ درصد مردم گیلان تاکنون در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۷۰ درصد مردم گیلان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند و تا ۱۰ روز آینده مرحله نخست این طرح به پایان می‌رسد.

۷۰ درصد مردم گیلان تاکنون در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

آبتین حیدرزاده شامگاه یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون حدود 70 درصد از مردم گیلان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند و به نظر می‌رسد تا 10 روز آینده مرحله نخست طرح شهید سلیمانی که غربالگری کل جامعه است را به پایان برسانیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: از 560 هزار خانوار غربالگری شده 8 هزار بیمار مبتلا به کرونا کشف شد که برای همه این افراد تست PCR انجام شد و نتایج آن نشان داد که حدود 6 هزار نفر از این تعداد مبتلا به ویروس کرونا بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوشبختانه تعداد بیماران بستری شده در کل بیمارستان‌های گیلان از 500 نفر نیز کمتر بوده که این آمار نشان دهنده روند تریجی و نزولی شیوع کرونا در استان گیلان است.

حیدرزاده تصریح کرد: در عین همکاری و مشارکت خوب اکثر مردم گیلان در طرح غربالگری متأسفانه در بعضی از محلات مشاهده می‌شود که مردم همکاری خوبی با این طرح ندارند لذا ما باید این طرح را تا جایی ادامه دهیم که آن محلات نیز در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وی افزود: در طی انجام طرح شهید سلیمانی در ابتدای غربالگری به دلیل شناسایی بیماران جدید شمار مبتلایان بالا رفت و در 10 روز گذشته نیز شاهد این امر بودیم اما پس از آن آمار رو به کاهش نهاده و در حال حاضر روند نزولی آرامی را مشاهده می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان عنوان داشت: این طرح، طرح موفقی است زیرا تعداد مبتلایان در 24 ساعت 2 رقمی شده و همچنین تعداد بیمارانی که سرپایی درمان می‌شوند نیز کاهش یافته البته نتیجه این طرح 2 الی 3 هفته آینده مشخص می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها