بیش از ۴۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان زنجان تحصیل می‌کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: در زمان حاضر ۴۲ هزارو ۶۳۱ دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان تحصیل می‌کنند که این رقم در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد دارد.

بیش از ۴۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان زنجان تحصیل می‌کنند

مسیح الله سطانی روز دوشنبه با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ دانشگاه و مرکز آموزش عالی با ۵۱ شعبه و مرکز در استان فعال است، افزود: نزدیک ۷۳ درصد دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، بومی هستند.

وی ادامه داد: از ۴۲هزارو ۶۳۱ دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، ۵۳.۶ درصد پسر و ۴۶.۴ درصد دختر هستتند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۴۱۴ عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان شاغل هستند، افزود: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی، علمی کاربردی، الغدیر، روزبه، صائب، صوفی رازی و کار خرمدره عضو هیات علمی ندارند.

سلطانی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان با تعداد ۱۲ هزار و ۴۵۸ دانشجو، دانشگاه زنجان با ۱۰ هزار و ۴۳۷ دانشجو، دانشگاه پیام نور استان با پنج هزار و ۲۳۴ دانشجو، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با چهار هزار و ۶۷۷ دانشجو و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با یک هزار و ۴۶ دانشجو، بیشترین دانشجویان استان را در خود جای داده اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در مجموع دارای ۴۶ باب خوابگاه هستند، افزود: این خوابگاه ها ظرفیت استقرار نزدیک هشت هزار نفر را دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها