۷ عضو بدن که سن واقعی را نشان می‌دهد

اولین نشانه پیری زمانی که چین های پاکلاغی دور چشم ها پیدا می شود، خودش را نشان می‌دهد.

۷ عضو بدن که سن واقعی را نشان می‌دهد

بیشتر ما تمرکز اصلی را بر مراقبت از پوست صورت می گذاریم اما علاوه بر این بخش ، بخش های دیگری از بدن هم سن واقعی ما را برملا می کند.از جمله:

آرنج ها

با بالا رفتن سن، پوست دور آرنج چروک و آویزان می شود. خشکی و پوسته شدن آرنج دلایل زیادی دارد. هر کاهش وزن شدیدی می تواند باعث شل و آویزان شدن پوست آرنج شود.

دست ها

دست ها معمولاً یکی از اولین قسمت هایی هستند که نشانه های پیری را بروز می دهند. با بالا رفتن سن، پوست کلاژن خود را از دست می دهد و حفظ رطوبت برای آن دشوارتر می شود.این مسئله می تواند باعث خشکی و خارش پوست دست‌ها شود.

ناخن ها

با بالا رفتن سن، سرعت رشد ناخن ها کمتر می شود و ممکن است شکننده تر شود.

گردن

یکی از شایع ترین نشانه های پیری در گردن ظاهر شدن نوارهای ماهیچه ای است. یک نشانه دیگر پیری گردن لکه های قهوه ای است.

قفسه سینه

با بالا رفتن سن لکه های روی قفسه سینه بزرگ تر و تیره تر می‌شود.یک نشانه دیگر پیری در قفسه سینه، قرمزی و بزرگ شدن عروق خونی است. علت این مسئله اغلب پرتوهای فرابنفش خورشید است.

لب ها

لب‌ها هم مانند پوست دور چشم از بقیه بخش‌های بدن بسیار حساس تر است. لب ها هم دچار چین و چروک می شود و برخی عادت‌ها مانند مصرف سیگار یا جمع کردن لب ها می تواند در چروک شدن زودهنگام دور لب ها نقش داشته باشد.

موها

موها به مرور زمان نه تنها رنگ بلکه حجم خود را از دست می دهد. با بالا رفتن سن گردش خون در قسمت پوست سر و دور فولیکول‌های مو کاهش می یابد، به همین دلیل به موها اکسیژن و ویتامین کمتری برای رشد می رسد. در نتیجه موها به تدریج ضخامت خود را از دست می دهد.

منبع: خراسان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها