افزایش پناهجویان اتیوپیایی در سودان به بیش از ۵۸ هزار تن

خارطوم گزارش داد، تعداد پناهجویان اتیوپیایی سودان که از درگیری‌ها در اقلیم تیگرای واقع در شمال این کشور فرار کردند، به ۵۸ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافته است.

افزایش پناهجویان اتیوپیایی در سودان به بیش از ۵۸ هزار تن

کمیسیاریای امور پناهجویان سودان در گزارشی اعلام کرد: ۳۸۹ پناهجوی جدیدی دیگر خود را به منطقه "حمداییت" در استان کسلا رساندند و به این ترتیب تعداد کل پناهجویان اتیوپایی در این استان سودان به ۴۰ هزار و ۲۲۶ تن افزایش یافت.

در ادامه این گزارش آمده است: ۱۱ پناهجوی دیگر نیز خود را به استان القضارف رساندند و به این ترتیب تعداد کل پناهجویان اتیوپیایی این استان به ۱۸ هزار و ۲۲۸ تن رسید.

کمیساریای امور پناهجویان سودان در گزارش خود تاکید کرد: تعداد کل پناهجویان اتیوپیایی که خود را به دو استان کسلا و القضارف رساندند، به ۵۸ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت.

طبق آمار رسمی اعلام شده در روز پنج‌شنبه، تعداد پناهجویانی که به شرق سودان رسیدند، به ۵۷ هزار و ۶۷۹ تن افزایش یافت.

سودان یکی از کشورهایی در آفریقا است که میزبان تعداد زیادی از پناهجویان است به شکلی که تعداد پناهجویان در این کشور بیش از یک میلیون تن است و بیشتر آنها از کشور سودان جنوبی هستند.

منطقه تیگرای در شمال اتیوپی از چهارم نوامبر گذشته شاهد درگیری‌های مسلحانه‌ای میان ارتش اتیوپی و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای است تا اینکه آدیس آبابا ۲۸ نوامبر پایان عملیات را با کنترل کامل این منطقه اعلام کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها