قزوین به بارانداز صادرات ماهیان زینتی ایران تبدیل می‌شود

مدیر امور آبزیان و شیلات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با راه‌اندازی بزرگترین واحد صنعتی و مسقف تولید و تکثیر ماهیان زینتی جهان در قزوین، به بارانداز و پایگاه اصلی صادرات این محصولات به خارج از کشور تبدیل می‌شود.

قزوین به بارانداز صادرات ماهیان زینتی ایران تبدیل می‌شود

ایرج رحمانی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بزرگترین واحد صنعتی و مسقف پرورش و تولید ماهیان زینتی در جهان با ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه به زودی در قزوین به بهره برداری می رسد.

این مسوول گفت: این واحد که همزمان به تولید غذا، دارو و آکواریوم و تجهیزات آن خواهد پرداخت به دلیل تکثیر عمده و دارا بودن مجوزهای لازم از سوی سازمان دامپزشکی و رعایت استانداردهای مورد نظر کشورهای خارجی، توان صادرات ماهیان زینتی از قزوین و کشور به خارج را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی از استان به خارج از کشور صادرات می‌شود،افزود: ارزش ریالی این مقدار صادرات ماهیان زینتی تقریبا ۱۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر امور آبزیان و شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، ترکیه، افغانستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را عمده مقاصد صادراتی ماهیان زینتی در قزوین نام برد و افزود: فعالیت این واحد می تواند قزوین را به بارانداز و پایگاه اصلی صادرات ماهیان زینتی به خارج از کشور تبدیل کند.

این مسوول یادآور شد: سالانه ۲۷ تا ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان قزوین به تولید می رسد.

وی اظهار داشت: با راه اندازی بزرگترین واحد تولید و تکثیر ماهیان زینتی مسقف جهان در شهرک صنعتی لیا که از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در دست احداث است و فاز اول آن امسال راه اندازی می شود، ظرفیت تولید و تکثیر ماهیان زینتی در استان ۲ برابر رقم فعلی افزایش می یابد.

براساس آخرین آمار، ۸۸ واحد پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در استان قزوین فعالیت می کنند که حدود ۶۷۴ نفر در این واحد ها مشغول کار هستند.

سال گذشته حدود ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در قزوین به تولید رسید.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهدی
    0

    دم هر چی تولید کننده است گرم

  • مانی
    0

    ماهی زینتی تو این اوضاع کرونا ، کیلویی چند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها