تهدید و اخاذی توسط نامزد سابق

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابق خود کرده بود.

تهدید و اخاذی توسط نامزد سابق

سرهنگ ابوطالبی درباره این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی که مدعی بود تصاویر خصوصی اش توسط افرادی ناشناس در فضای مجازی منتشر شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در جریان تحقیقات تکمیلی بیان داشت که طی ماه های گذشته با فردی آشنا شدم و برای شناخت بیشتر چند ماهی با وی در ارتباط بودم که بنا به عدم تفاهم از ازدواج با او منصرف شدم و بعد از بهم خوردن ماجرای ازدواجمان، با پیام هایی تهدید آمیز از طرف نامزد سابقم مواجه گردیدم.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی‌ با مرجع قضایی متهم را دستگیر کردند و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ ابوطالبی بیان داشت: متهم پس از دستگیری، در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود و به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را از این عمل مجرمانه، اخاذی دانست.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر‌نشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

این مسئول انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها