مجوز احداث ۲۱۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری صادر شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت احداث گلخانه در توسعه کشاورزی پایدار گفت: مجوز احداث ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان صادر شده است.

مجوز احداث ۲۱۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری صادر شد

حسین برزگر روز شنبه افزود: برای راه‌اندازی این میزان گلخانه در استان یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که تقاضاها برای دریافت تسهیلات این گلخانه‌ها در بانک‌ها ،معطل منابع مانده است.

وی اظهار داشت: کشت محصول توت فرنگی و گل شاخه‌بریده یک ظرفیت‌ و پتانسیل‌ خوب در استان است که باید برای توسعه بخش گلخانه در استان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دارد.

این مسئول بخش کشاورزی، با اشاره به اینکه ۳۰ هکتار گلخانه در استان فعال است،گفت: تولید این واحدهای شامل سبزی و صیفی، توت فرنگی و گل شاخه بریده است.

برزگر با اشاره به سیاست وزارت جهادکشاورزی در برنامه پنج ساله تا سال ۱۴۰۴ مبنی بر توسعه ۶۰ هزار هکتار، به توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: ظرفیت استان در این خصوص ۷۰۰ هکتار برآورد شده است.

وی اظهار داشت: برای فعال ساختن ۷۰۰ هکتار گلخانه در استان به پنج هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است و حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های شهرک‌های باید اختصاص یابد.

برزگر گفت: تعهد جهادکشاورزی استان احداث سالانه ۱۰ هکتار گلخانه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تامین بازار فروش و بازاریابی و ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های گلخانه‌ای، تشکیل تعاونی یا اتحادیه گلخانه‌داران به صورت فراگیر یک مزیت است تا بتوان مشکلات تامین نهاده و تجهیزات و همچنین فروش محصولات گلخانه‌داران را رفع کرد.

به گفته وی، سازمان میادین میوه و تره بار نیز با راه‌اندازی پایانه سورتینگ و صادارت برای محصولات گلخانه‌ای می‌تواند در بازاریابی این محصولات با عرضه مستقیم، ایفا نقش کند.

هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه ۱.۵میلیون تن انواع محصولات در استان در حوزه کشاورزی فعال است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها