مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی:

سهمیه نفت سفید عشایر خراسان شمالی ۲.۵ برابر شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: سهمیه نفت سفید عشایر این استان با ۲.۵ برابر افزایش به ۱۲۵ لیتر در ماه به ازای هر خانوار رسید.

سهمیه نفت سفید عشایر خراسان شمالی ۲.۵ برابر شد

مجتبی شکوری روز شنبه اظهار داشت: پیش از این هر خانوار عشایر استان در ماه ۵۰ لیتر نفت سفید دریافت می کرد که در این زمینه با مشکلاتی روبه رو بودند.

وی افزود: با پیگیری و مکاتبه های انجام شده، تهران با افزایش سهمیه سوخت عشایر استان موافقت کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی اظهار داشت: هر خانوار عشایر از ابتدای ماه جاری، ماهانه ۱۲۵ لیتر نفت سفید دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۸۰۳ خانوار عشایر استان از نفت سفید برای گرمایش استفاده می کنند که بیشترین آن با ۲ هزار و ۷۲۱ خانوار در شیروان است.

شکوری تصریح کرد: در اسفراین هزار و ۴۷۰ خانوار، بجنورد ۹۶۷، فاروج ۴۷۰ و مانه و سملقان ۱۷۵ خانوار عشایر از نفت سفید بهره مند هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: توزیع سوخت میان عشایر به وسیله شرکت های تعاونی در هر شهرستان انجام می شود.

وی درباره تامین سوخت عشایر کوچنده استان که اکنون در مراوه تپه استان گلستان مستقر هستند گفت: عشایر استان که اکنون در مراوه تپه گلستان به سر می برند مشکلی در تامین سوخت نداشته و با هماهنگی انجام شده با شرکت های تعاونی، سوخت مورد نیاز آنان تامین و ارسال می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون مشکل کمبود سوخت در میان عشایر استان حل شده است.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر، که شامل سه درصد جمعیت استان می شود، در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ‌ ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو بین مناطق سردسیر و گرمسیری کوچروی می کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها