انتقاد مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی از اظهارات سردار کوثری و رفیقدوست:

یک نظامی پیشکسوت، شهادت را ابزاری برای امتیازخواهی انتخاباتی قرار داده است

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از «ارزان‌فروشی شهادت» و اصولاً «فروختن شهادت» پیداست که افرادی چون سردار کوثری اگر قدرت سیاسی نصیبشان شود، معامله‌گران قهاری خواهند بود.

یک نظامی پیشکسوت، شهادت را ابزاری برای امتیازخواهی انتخاباتی قرار داده است

حجت الاسلام مسیح مهاجری در سرمقاله این روزنامه نوشت: پدیده عجیبی که این روزها در کشاکش مخالفت و موافقت با ورود نظامیان به عرصه رقابت بر سر تصاحب صندلی ریاست جمهوری مشاهده شده، سخنان بعضی از خود نظامیان در توجیه رئیس‌جمهور شدن نظامیان است. یکی از همین حضرات[سردار کوثری] گفته چطور است که ما نظامی‌ها باید برویم شهید بشویم ولی حق نداریم رئیس‌جمهور شویم؟

ایشان لابد به این نکته توجه نداشته که شهادت مخصوص نظامیان نبوده و نیست. چند برابر نظامیانی که شهید شده‌اند، مردم عادی، چه در جبهه جنگ و چه قبل و بعد از جنگ به شهادت رسیده‌اند و این یک امر اختصاصی برای نظامیان نبوده و نیست.

مهم‌تر اینکه از نظامیان صاحب‌نام و پیش‌کسوت انتظار نبود پای امور مقدسی از قبیل شهادت در راه خدا را به عرصه رقابت‌های سیاسی باز کنند و چیزی را که وسیله‌ای برای معامله با خداست را در بازار سیاست به حراج بگذارند. از همین «ارزان‌فروشی شهادت» و اصولاً «فروختن شهادت» پیداست که این قماش افراد اگر قدرت سیاسی نصیبشان شود، معامله‌گران قهاری خواهند بود و این خود یکی از دلایل روشن صلاح نبودن ورود نظامیان به رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری است. درست در همین قبیل بزنگاه‌هاست که می‌توان به عمق نگاه آن امام روشن‌ضمیر پی برد که نظامیان را از ورود به سیاست منع فرمود.

عجیب‌تر از سخن این نظامی پیش‌کسوت که شهادت را ابزاری برای امتیازخواهی قرار داد، سخن یک نظامی پیش‌کسوت دیگر[محسن رفیقدوست] است که گفته اگر یک نظامی رئیس‌جمهور شود، در مدت یکسال تمام مشکلات کشور را حل خواهد کرد! مواجهه با چنین پدیده‌های عجیبی هرچند در کشور ما رایج شده، ولی خوشبختانه مردم ایران با رشد سیاسی و فکری بسیار بالائی که دارند این قبیل تبلیغات سیاسی بی‌پشتوانه را نمی‌پذیرند و حتی چنین مبالغه‌هائی را نشانه عدم صداقت و یا لااقل عدم آشنائی گوینده آن با شرایط کشور تلقی می‌کنند.

مردم می‌دانند که همین افراد با حمایت‌های همه‌جانبه تبلیغاتی، سیاسی و تدارکاتی خود، رئیس دولت‌های نهم و دهم را بر سر کار آوردند و در دوران آن دو دولت آتشی در این کشور برافروختند که هنوز دود آن به چشم مردم می‌رود و خلاص شدن از لهیب این آتش به سال‌ها تلاش و همت و زحمت نیاز دارد. حالا وقتی همین افراد می‌فرمایند یکساله می‌توانیم تمام مشکلات کشور را حل کنیم، مردم احساس می‌کنند قرار است بار دیگر هیزم چنان آتشی بشوند.

آفات ورود نظامیان به رقابت‌های سیاسی مثل روز روشن بود، سخنان این دو نظامی پیش‌کسوت، آن را روشن‌تر کرد؛ آفتاب آمد دلیل آفتاب.

نمایندگان مجلس یازدهم متأسفانه با بی‌اعتنائی به نقطه‌نظرهای خیرخواهانه صاحب‌نظران، راه را برای ورود نظامیان به رقابت انتخاباتی باز کرده‌اند. تنها امیدی که باقی مانده اینست که شورای نگهبان، با توجه به عوارض شدیداً منفی ورود نظامیان به عرصه سیاست و نیاز کشور به وحدت و انسجام ملی، این راه را سد کند. مخالفت با ورود نظامیان به رقابت‌های سیاسی، نه‌تنها به معنای بی‌حرمتی به آنها نیست بلکه ایجاد سپر حفاظتی برای اعتبار و حیثیت آنها و فراهم ساختن فرصت بیشتر برای تقویت بنیه دفاعی کشور است که نیاز مبرم امروز است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • کاربر ناشناس
    0

    امام روحانیون چی منع نکردن،حالا یک نظامی هم میخواد وضعیت نظمی بده یکی مثل تو نمیذاری،تامیدان برای امثال خودت بازباشدسپاه تاالان خدمات زیادی به نظام کرده امایکی مثل توچی

  • علی خیری
    0

    اقای مسیح خان تو اصلاصلاحیت نداری درموردنظا میان حرف بزنی،هشت سال جنگ بودتوچندساعت درجنگ بودی؟تووامسال توجزسواستفاده درطول این سالها کاردیگه ای نداشتیدان شاالله خدا ازشماها نگذره

  • کاربر ناشناس
    0

    جناب آقای مهاجری لطفا برای شورای محترم نگهبان تعیین و تکلیف نفرمائید جنابعالی مثل یک روحانی دیگری را پیدا و به مردم قالب کنید تا پدر مردم را د بیار اینها بهترین سوژه برای روزناهه پر تیراشتان است لطفا با مطالب واهی فکر مردم را خراب نکنید .

    نظرات شما -
    • رحیم آب منگول
      0

      اگر جان بر کفان بسیجی جنگ تحمیلی نبود سپاه هم در حدی نیرو نداشت و 90درصد سپاه بسیجی بودن شاید اگر آنها نبودن اهل بیت امثال من عرب زاده بودند من تا قیامت سر تعظیم در مقابل بسیجی فرود میارم

  • کاربر ناشناس
    0

    بله از واژه شهادت سواستفاده میکنند تا مردم را فریب دهند

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر آقای مهاجری خوب تحلیلی کردند

  • کاربر ناشناس
    0

    لابد با کلید حسن میخواین یک ساله مشکلات مردم را حل کنین

  • دادفر فتاحی
    0

    سلام جناب مهاجری منظور سردار این بوده که ما امتحان پس داده ایم پس مرد روزهای سختیم اما بعضیا که این لطف شامل حالشان نشده امتحان نداده اند.

    نظرات شما -
    • دادفر
      0

      اگر کسی امتحان پس داده باشد بسیجیان بودند که پیشاپیش از همه بر دشمن تاختند و نه مقام نه مادیات هیچ نمیخواستن پس حق بسیجی بیشتر از دیگران است سفسته بازی و شامورتی بازی بس است خجالت بکشید

  • رحیم اب منگل
    0

    راست میگه ریاست جمهوری فقط حق دار ودسته مسیح مهاجریه مگه خانواده هاشمی مردن که کس دیگه بیاد

    نظرات شما -
    • ب آب منگول احمق
      0

      ملا ک قانون اساسی است و ديدگاه امام خمینی نظامیان حتی نباید اظهارنظر سیاسی کنند چه رسد رییس جمهور شوند خطر کودتا ......

    • رحیم اب منگل
      0

      اگه همین نظامیها نبودن صدام هم شوهر ننه ات بو د هم شوهر خواهرت هم شوهر خاله ات هم شوهر عمت شاید هم شوهر خودت

  • ستم‌دیده
    0

    فقط‌مایلی‌کهن‌در‌لیست‌کمه‌بیاد‌لیستتون‌کامل‌میشه

  • نامی
    0

    دوستان کی جرات داره حرف حق بزنه خدا وکیلی چند درصد مردم ازاین اوضاع راضی هستند

  • رحیم آب منگول
    0

    من یادمه در خوزستان عراقی ها به خانه ما هجوم و من فرار کردم نمیدانم چی به سر اهل خانواده و فامیل آوردند خیلی ترسیدیم .....

    نظرات شما -
    • رحیم اب منگل
      0

      نگران نباش ما از شهرهای دورتر وخیلی دورتر رسیدیم نجاتشون دادیم الحمدلله سالمند

  • رحیم آب منگول اخمق
    0

    لعنت به من دیگه گول سیب زمینی و ساندیس خوری رو بخورم از من یه ابلیس ساخته چه معنا دارد یه نظامی رییس جمهور شود مگر شعور نداشته باشم به نظامی ها رای بدهم فقط اصحاب کهف رای میدم مرسی ممنونم

    نظرات شما -
    • رحیم اب منگل
      0

      ساندیس خوری ا ین مملکت شرف داره به جیره خوران میلیون دلاری سعودی مثل مسیح مهاجری

  • م
    0

    میشه بفرمایید زمان جنگ شما کجا تشریف داشتی ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها