دانشگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان با کمبود منابع بودجه‌ای روبه‌رو است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه با ضعف تحمیلی کمبود منابع بودجه‌ای روبه‌رو است که حل آن بسیاری از مشکل‌ها رارفع می‌کند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان با کمبود منابع بودجه‌ای روبه‌رو است

رضا مهدی روز چهارشنبه در یک نشست خبری با تایید اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بایستی با دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر مقایسه کرد، ادامه داد: اکنون نمی گوییم بودجه‌ای معادل این دانشگاه‌ها به دانشگاه فنی و حرفه‌ای داده شود اما اختصاص همان متوسط دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم هم بسیار راهگشا خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این دانشگاه در گذشته زیر مجموعه آموزش و پرورش بود هنوز سرانه دانش آموزی به دانشجویان آن اختصاص می یابد که اندکی ارتقاء یافته است.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه اواخر سال گذشته پذیرفت این دانشگاه را در زمینه بودجه زیر مجموعه آموزش عالی قرار دهد که امید می‌رود این امر به تدریج و در یک برنامه پنج ساله محقق شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان داشت: اگر این مساله حل شود می توان گفت دانشگاه جایگاه خود را در زمینه منابع مالی از بودجه بدست آورده و مسوولان آن می‌توانند وقت بیشتری برای افزایش کیفیت آموزش و مهارت صرف کنند.

مهدی بیان داشت: دانشجویان این دانشگاه اغلب از قشرهای درآمد و متوسط به پایین هستند که برای کسب ارزش افزوده مهارتی وارد شده اند تا برای خود و دیگران اشتغال ایجاد و کار با کیفیت تحویل جامعه دهند.

وی با بیان اینکه برای دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای شغل وجود دارد، خاطر نشان کرد: از طرف دیگر آنان نخبگانی ماندگار برای کشور هستند که با کار خود در تامین امنیت و ثروت اجتماعی نقش مثبتی ایفاء می‌کنند و هزینه برای این دانشگاه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزون‌بر ۲۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام دارد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: امسال علاوه بر بودجه‌های جاری افزون‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال در سال جاری برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها اختصاص یافته که امید می‌رود تا پایان سال جذب شود.

مهدی افزود: همچنین طرحی به نام چهل سی سی توسط صندوق رفاه دانشجویی در حال اجراست که ۱۵۰ میلیارد ریال از این محل برای خوابگاه‌های این دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اختصاص می یابد که تا کنون نیز خوبی تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ طرح دیگر یکی شامل طرح تحول توسط خود دانشگاه فنی و حرفه ای و طرح ارتقاء توسط صندوق رفاه دانشجویی در خصوص خوابگاه های دانشجویی درحال اجراست.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها در سه سال گذشته منجر به ایجاد تحولی ملموس در رستوران‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی شده و در حال حاضر نیز به احداث ۵۰ خوابگاه با ظرفیتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر نیاز است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطر نشان کرد: از طرف دیگر این دانشگاه افزون‌بر ۲۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام دارد که بخشی از آنها را خوابگاه ها تشکیل می‌دهند، یعنی در حال به تامین ۱۰ هزار ظرفیت خوابگاهی دیگر نیز نیاز است.

برنامه های فرهنگی با وجود کرونا درحال اجرا هستند

مهدی افزود: با وجود بیماری کرونا تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه به مانند قبل اجرا شده و حتی این بیماری زمینه‌ای را فراهم کرده تا با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی هزینه‌ها کاسته شود.

وی عنوان کرد: انجمن‌ها و تشکل ها نیز به مانند گذشته برنامه های خود را به بهره‌گیری از این فضا اجرا کرده‌اند.

به گفته وی، اعتبار فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال جاری حدود ۱۵ میلیارد ریال بوده که امید می رود با حمایت های انجام شده تا ۵۰ میلیارد ریال نیز بتوان در این بخش هزینه کرد.

۱۱۰ زمین چمن مصنوعی احداث می‌شود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان داشت: بسیاری از استان‌ها در زمینه فضاهای ورزشی مشکل داشته و حتی یک متر هم فضای ورزشی نداشتند و با توجه به این مساله و بررسی‌های انجام گرفته بایستی ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی به عنوان کار زودبازده ایجاد شود.

مهدی ادامه داد: ۱۲ زمین چمن مصنوعی در سال گذشته احداث شد و همین تعداد نیز در سال جاری احداث می‌شود که تا کنون ۷ زمین جمن مصنوعی احداث شده است و این کار در سال‌های آینده هم تداوم می‌یابد.

برنامه راهبردی برای آینده تدوین شده است

وی اشاره کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و نیازهای آموزرشی جامعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۵۰ درصد برنامه‌های درسی خود را به روز کرده و برای توسعه بیشتر نیازمند اعتبار هست.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان داشت: این دانشگاه برای آینده و ارتباط با صنعت و سایر کشورها برنامه راهبردی تعریف کرده است و سال گذشته مدرسان خود را نیز برای ارتقاء مهارت ها به کشور آلمان اعزام کرد و حتی از سایر کشورها جذب کرده است.

مهدی گفت: معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه دارای ۱۸۰ مرکز در سراسر کشور و نزدیک به ۲۰۰ هزار دانشجو و یک هزار عضو هیات علمی است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان با کمبود منابع بودجه‌ای روبه‌رو است

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان: ساختمان جاسک به ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیاز دارد

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان هم در این نشست گفت: این دانشگاه در ۵ سال پیش تعداد دختران ۷۰۰ ، پسران ۹۰۰ و میناب ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشجو داشت که اکنون تعداد دانشجویان آن به سه هزار و ۷۰۰ دانشجو رسیده است.

آزاده آریانا خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز رشته های کاربردی و مورد نیاز استان در این دانشگاه تاسیس و دانشجو جذب شد که می‌توان به صنایع شیمایی، ناوبری دریایی و معماری داخلی اشاره کرد که اخبار آن در رسانه های هرمزگان منتشر شد.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان با سه مرکز تنها دارای چهار عضو هیات علمی بوده اکه امسال مجوز جذب عضو هیات علمی به آن داده شد که تحقق این جذب برای ارتقاء کیفیت آموزش و مهارت آموزی جذب آنان ضروری است.

وی افزود: در سال آینده مرکز سندرک فعالیت خود را از سال آینده آغاز خواهد کرد که تعداد و اسامی رشته‌ها در آینده مشخص و اعلام می‌شوند و همچنین این دانشگاه دارای ساختمان نیمه کاره سه طبقه در جاسک بوده که برای تکمیل به ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار نیاز هست.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان تاکید کرد: درحال پیگیری جذب منابع مالی برای تکمیل آن و راه‌اندازی مرکز در جاسک هستیم تا مردم انجا با تحصیل در آن بتوانند جذب صنایعی که براساس طرح توسعه سواحل مکران ایجاد می‌شود شاغل شوند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها