گلایه رانندگان از دست‌اندازهای آزادراه‌های زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز/ آقای "وزیر راه" به فکر راه‌حل باشید

با اینکه سالهاست رانندگان از وضعیت نامناسب آزادراه‌های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز گلایه می‌کنند سرانجام وزیر راه دیروز بابت وضعیت نامناسب این آزادراه‌ها فقط به یک عذرخواهی اتکا کرده است.

گلایه رانندگان از دست‌اندازهای آزادراه‌های زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز/ آقای "وزیر راه" به فکر راه‌حل باشید

سال‌هاست که مشکلات آزادراه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز به قوت خود باقیست و این رسانه در گزارش‌های مختلف بابت آسفالت‌های نامناسب این آزادراه‌ها از مسئولان مربوطه مطالبه کرده است و متاسفانه مسئولان استانی در پاسخ به این مطالبه فقط "نبود اعتبار" را بهانه می‌کنند.

در حال حاضر هم بسیاری از رانندگان خصوصا رانندگان خودروهای سنگین و اتوبوس بابت آسفالت نامناسبت این آزادراه‌ها از مسئولان گلایه‌‌مند هستند و بابت هزینه‌های سرسام‌آوری که این جاده‌ها به خودروهایشان تحمیل می‌کند اعتراض دارند.ولی نکته جالب توجه این است که هیچ مسئولی تاکنون پاسخ مناسبی به وضعیت نامناسب آسفالت‌ آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین نداده است.

از سوی دیگر با گرانی‌های بی‌سابقه‌ای که در حوزه لوازم یدکی خودرو در این روزهای پرتلاطم اقتصادی شاهد هستیم رانندگان باید عمده هزینه و درآمد خود را برای وسایل نقلیه خود هزینه کنند و بر همین اساس یکی از عواملی که سبب می‌شود تجهیزات و لوازم یدکی خودرو سریعتر فرسوده شود همین دست‌اندازها و چاله‌های آزادراه‌ها، جاده‌ها و خیابان‌های شهری است.

البته خسارتی که به رانندگان زنجانی تحمیل می‌شود از دو جهت است چرا که علاوه بر وضعیت بد آزادراه‌های استان، وضعیت خیابان‌های شهری زنجان هم تعریفی ندارد.

حال با گذشت چندین سال از اعتراض رانندگان برون‌شهری به وضعیت نامناسب آزادراه‌های استان زنجان روز گذشته "وزیر راه و شهرسازی" در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی ضمن عذرخواهی بابت آسفالت نامناسب آزادراه زنجان - تبریز اعلام کرد: آزادراه زنجان - تبریز مشکلاتی دارد که متعلق به بانک‌هاست اما ترمیم و بهسازی آزادراه را انجام ندادند و دیدیم پیگیری جواب نمی‌دهد و نهایتاً کار را به سازمان راهداری سپردیم که بهسازی و روکش آسفالت آزادراه را آغاز کردند.

وی در ادامه مجدداً از کیفیت نامطلوب آسفالت جاده‌ها عذرخواهی کرد و افزود: این کیفیت، در زمان آسفالت‌ریزی یک بی‌تعهدی بوده و نباید روکش آسفالت به این روز می‌افتاد، لذا مأموریت دادیم تا سازمان راهداری نسبت به بهسازی روکش آسفالت اقدام کند که در این فصل کاری بیش از 60 کیلومتر بهسازی کردند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امیدواریم با پیگیری مستمر، بهسازی این آزادراه تا زنجان نهایی شود، تاکید کرد: با هماهنگی بانک‌ها به عنوان سرمایه‌گذار این آزادراه، نهضت بهسازی باید سریعاً سرعت بگیرد تا هر چه سریعتر جاده‌ها به شرایط عادی بازگردد.

اما سوالی که از وزیر راه و شهرسازی پرسیده می‌شود این است که آقای وزیر آیا فقط یک عذرخواهی کفایت می‌کند؟ پس خسارت‌های میلیونی که به رانندگان در این سال‌ها تحمیل شده چه می‌شود؟ چه کسی باید این خسارت‌ها را جبران کند؟ راهکار شما فقط روکش آسفالت‌ها است و آیا نیازی به آسفالت مجدد نیست؟ اداره‌کل راهداری استان زنجان همواره از نبود اعتبار گلایه می‌کند و شما در روز گذشته اعلام کرده‌اید که سازمان راهداری این وظیفه را بر عهده بگیرد، آیا سازمان راهداری می‌تواند اعتبار سنگین ترمیم این آزادراه‌ها را تقبل کند؟

انتظاری که رانندگان از شما دارند این است که آقای وزیر خود شما مستقیما به این موضوع ورود کنید تا مشکل این آزادراه‌ها هرچه سریعتر حل شود چرا که این مسیر یک مسیر بین‌المللی است و شمالغرب کشور را به مرکز کشور وصل می‌کند. علاوه بر این رانندگان کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه روزانه از این مسیر تردد می‌کنند و وضعیت نامناسب این آزادراه‌ها به نوعی می‌تواند به آبروی ملی خدشه وارد کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها