آلمان با تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالف است

وزیر امور خارجه آلمان با اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالفت کرد. او گفت کشورش تحریم تسلیحاتی یک کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی ناتو را درست نمی‌داند. قرار است آلمان به ترکیه زیردریایی بفروشد.

آلمان با تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالف است

هایکو ماس در مصاحبه با خبرگزاری آلمان با درخواست برخی از کشورهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالفت کرد.

برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله یونان، قبرس و فرانسه به خاطر فعالیت کشتی‌های اکتشاف گاز ترکیه در شرق دریای مدیترانه خواستار تحریم تسلیحاتی ترکیه شده بودند.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که تحریم‌ها علیه ترکیه از لحاظ استراتژیک درست نیست و او با اعمال چنین تحریمی علیه یک کشور عضو پیمان ناتو مخالف است.

ماس همچنین افزود ترکیه به عنوان یک عضو ناتو به دلیل عدم موفقیت در خرید سامانه دفاعی پاتریوت‌ از آمریکا مجبور شده است سامانه‌های دفاعی را از روسیه تامین کند.

اشاره وزیر خارجه آلمان به خرید اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه است. آمریکا در زمان اوباما با فروش سامانه‌های پاتریوت به ترکیه مخالفت کرده بود و آنکارا اس ۴۰۰ را به جای پاتریوت خرید.

آلمان قرار است به ترکیه زیردریایی بفروشد. قرارداد ساخت زیردریایی در سال ۲۰۰۹ منعقد شده است.

پس از عملیات نظامی ارتش ترکیه در سوریه، آلمان فروش تسلیحات به ترکیه را محدود کرد. اما اکنون گفته می‌شود که فروش زیردریایی این کشور به ترکیه ارتباطی به این تحریم‌ها ندارد.

آلمان در حال حاضر ریاست نوبتی اتحادیه اروپا را برعهده دارد و تلاش می‌کند اختلافات میان ترکیه و یونان بر سر تقسیم گاز شرق مدیترانه را از طریق مذاکرات سیاسی حل و فصل کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها