کرونا ۱۵۰ میلیارد ریال به مهدهای کودک چهارمحال وبختیاری خسارت زد

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک گفت: در این ایام مهدهای کودک استان ۱۵۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

کرونا ۱۵۰ میلیارد ریال به مهدهای کودک چهارمحال وبختیاری خسارت زد

اشرف عسگری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه در استان ۳۶۰ مهدکودک شهری و روستایی وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۱۰ مهدکودک در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری فعال است.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی استان استیجاری است و به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مهدهای کودک، منبع درآمد این مهدهای کودک به صفر رسید و پرداخت اجاره بهاء برای مدیران به سختی انجام می‌شود.

به گفته وی،در ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا بخشش تمام یا قسمتی از اجاره مهدهای کودک از سوی مالکان و همچنین سازمان بهزیستی به عنوان صاحب ملک در دستورکار قرار گرفت اما این بخشش فقط برای چندماه از سوی مالکان بود .

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها