استاندار هرمزگان:

وزیر کشور ارتقای شمیل بندرعباس به بخش را به طور رسمی ابلاغ کرد

استاندار هرمزگان گفت: وزیر کشور با انعکاس مصوبه هیات وزیران، ایجاد بخش شمیل در شهرستان بندرعباس و سایر تغییرات در واحدهای تقسیماتی شهرستان‌های بندرعباس، رودان و میناب را به طور رسمی ابلاغ کرد.

وزیر کشور ارتقای شمیل بندرعباس به بخش را به طور رسمی ابلاغ کرد

فریدون همتی سه‌شنبه شب با اعلام این خبر عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری هرمزگان از طریق وزارت کشور و تصویب هیات دولت، دهستان شمیل در شهرستان بندرعباس به بخش ارتقا یافت.
وی ادامه داد: بخش شمیل از ترکیب دهستان شمیل و حسن لنگی ایجاد شده و مرکز این بخش، روستای شمیل تعیین شده است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: براساس دیگر تغییرات انجام شده در واحدهای تقسیماتی شهرستان بندرعباس، دهستان جلابی در بخش تخت و دهستان حسن لنگی در بخش شمیل ایجاد شده است.
همتی با اشاره به تغییرات در واحدهای تقسیماتی شهرستان رودان نیز، اظهارداشت: براساس مصوبه هیات وزیران، دهستان برنطین از بخش بیکاه جدا و به بخش مرکزی شهرستان رودان پیوست.
وی افزود: همچنین سه روستای (نزک، وزیری و کهنشوییه) از دهستان برنطین جدا و به دهستان بیکاه در بخش بیکاه ملحق شدند و روستای کهنشوئیه به عنوان مرکز این دهستان تعیین شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دهستان اسلام آباد به عنوان تابع بخش بیکاه از ترکیب روستاهای اسلام آباد، سرکهنان، زردگردیال، سورکی، مازغ و زنگیان به مرکزیت روستای اسلام آباد ایجاد شد.
همتی با اشاره به برخی تغییرات در واحدهای تقسیماتی در شهرستان میناب نیز، عنوان کرد: روستاهای جعفرآباد، سرنی، سراتک، پابنان، هلائون، برنزکی، قلمان عبدالله، گچک دادعلی، قلمان مشهدی چراغ، قلات رستم، باغک، تهتان و هنیرک از دهستان کریان بخش مرکزی شهرستان میناب جدا و به دهستان توکهور بخش توکهور - هشتبندی ملحق می‌شوند.
استاندار هرمزگان با قدردانی از همراهی نمایندگان مجلس پیشین و کنونی مردم مرکز و شرق هرمزگان و شوراهای اسلامی مناطق یادشده، تصریح کرد: تغییرات تقسیماتی در این مناطق جزء انتظارات و درخواست‌های پی درپی مردم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی بود که با پیگیری انجام شده، آرزوی دیرینه مردم این مناطق به منظور دسترسی به خدمات مطلوب تر محقق شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها