ارائه تسهیلات بلاعوض 30 میلیون تومانی ساخت مسکن به معلولان

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: اولویت سازمان بهزیستی ارائه تسهیلات و آموزش‌هایی برای نگهداری معلولان در خانه است و به همین منظور 53 هزار مسکن ویژه معلولان درحال ساخت و واگذاری است.

ارائه تسهیلات بلاعوض 30 میلیون تومانی ساخت مسکن به معلولان

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: اولویت سازمان بهزیستی برای معلولان نگهداری و درمان آن‌ها در وهله اول درخانه است و در پی آن هستیم که خدمات را تا جایی که امکان‌پذیر است در خانه به معلولان ارائه دهیم.

وی افزود:بسته‌های آموزشی مختلفی را برای خانوارهای معلول‌دار در نظر گرفتیم تا با فراگیری آموزش‌های مختلف از معلولان جسمی و حرکتی در خانه‌ها نگهداری و حمایت کنند و درپی آنیم که نگهداری از معلولان در خانه تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

به گفته رییس سازمان بهزیستی کشور، هم‌اکنون 53 هزار مسکن ویژه خانوارهای دارای معلول یک نفره و دو نفر به بالا در کل کشور با تسهیلات و وام بلاعوض درحال احداث و واگذاری است.

بندپی تصریح کرد: اعتبار بلاعوضی که برای ساخت هریک از این خانه‌ها تعلق می‌گیرد 30 میلیون تومان است به طوری که برای خانه‌های با ظرفیت دو معلول به بالا 25 میلیون تومان توسط سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و 5 میلیون تومان نیز توسط خیرین مسکن ساز تامین می‌شود و برای خانه‌های تک معلول نیز 10 میلیون تومان توسط بهزیستی کمک بلاعوض و 20 میلیون تومان نیز به صورت وام و با بهره 4 درصد پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها