وقاحت رئیس جمهور آمریکا نوعی جنون استکباری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وقاحت رئیس جمهور آمریکا در طول تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده و نشان دهنده‌ نوعی جنون استکباری است. 

وقاحت رئیس جمهور آمریکا نوعی جنون استکباری است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه های پیش از نماز جمعه تبریز، با بیان این‌که دوشنبه گذشته رئیس جمهور کشور آمریکا در اعلام راهبرد امنیتی آمریکا، بارها از ایران به عنوان تهدید برای آمریکا یاد کرد، اظهار کرد: در این راهبرد جمهوری اسلامی ایران متهم به همکاری و حمایت از تروریسم شده و ترامپ، ایران را به عنوان مشکل اساسی منطقه مطرح کرده است.


وی افزود: مردم جهان می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران، خود قربانی تروریست بوده و همواره با پدیده‌ شوم تروریست که توسط کشورهای غربی حمایت می شود، مبارزه کرده است.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر آمریکا با همکاری کشورهای عربی منطقه، با ایجاد تروریسم در عراق و سوریه موجب کشته شدن و آوارگی میلیون‌ها نفر شد که جمهوری اسلامی با فداکاری و مجاهدت‌های نیروهای مقاومتی در مقابل این اقدامات تروریستی، کشورهای عراق و سوریه را از وجود شرور تروریست آزاد کرد.

حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که آمریکا با اعلام و اعمال این راهبرد می‌خواهد مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین را به فراموشی بسپارد، اظهار کرد: آمریکا نمی داند که اکنون مردم منطقه در مقابل توطئه‌های آمریکا بیدار شده و نسبت به راهبردها و سیاست های استعماری و استکباری آمریکا کاملا آگاه و هوشیار هستند و تا آخر در مقابل آنها خواهند ایستاد.

وی با اشاره به این‌که دوشنبه هفته گذشته قطعنامه‌ شورای ملی در خصوص قدس پیشنهاد شد، افزود: ۱۴عضو این شورا از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان در این خصوص رای مثبت دادند ولی آمریکای جهانخوار با وتوی این قطعنامه مانع تصویب آن شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان با بیان این‌که امروز هزارمین روز تجاوز عربستان به کشور مسلمان یمن است، افزود: اکنون هزار روز از تجاوز و کشتار مسلمان یمن توسط عربستان می گذرد و عربستان خونخوار این کشور را به جرم آزادی و استقلال خواهی محکوم‌ کرده است.

وی با تاکید بر این‌که عربستان در این هزار روز، ۶۰۳هزار و ۱۳نفر از مردم یمن را به خاک و‌خون کشیده است، گفت: در هزارمین روز تجاوز به کشور یمن، حدود ۸۱۲ هزار نفر زخمی و آسیب دیده اند و ۸۲۷ مدرسه، ۳۰۱ بیمارستان، ۵۹۳ بازاز تجاری، ۶۹۲ انبار مواد غذایی در حمالات بی رحمانه‌ی عربستان از بین رفته‌اند که از خداوند متعال خواستار نابودی هر چه سریع تر عربستان و کمک به مردم مسلمان یمن هستیم.

حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به این‌که نیروهای مقاومت یمن در مقابل تجاوز عربستان در عرصه‌ موشکی به پیشرفت‌ها و‌ موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است، اظهار کرد: طی دوران اخیر موشک بالستیک نیروهای مقاومت یمن کاخ آل یمامه ریاض را مورد هدف قرار دادند، اگر چه عربستان نابودی این موشک را قبل از اثابت آن به کاخ، مدعی است اما برخی رسانه‌های معتبر صحت این خبر را تایید و نشر کرده اند. در این رابطه عربستان، جمهوری اسلامی را متهم می‌کند اما حتی سازمان ملل متحد به طور رسمی ادعای آن‌ها را رد می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع)، با بیان این‌که امام حسن عسگری با تمام فشارها و مراقبت های بی وقفه حکومت عباسی، فعالیت های سیاسی، اجتماعی و علمی را جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی انجام داد، اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) در آن دوران با ایجاد شبکه‌ ارتباطی با شیعه‌ها از طریق نمایندگان، فعالیت‌های سری سیاسی، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعه‌ها، آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت و ‌‌‌... انجام داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، گفت: نهضت سواد آموزی یکی از برکات و یادگار ارزشمند امام راحل بوده و هدف از تشکیل این نهضت، سواد آموزی افراد بی‌سواد و ریشه کنی بی سوادی در جامعه بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان با بیان‌ این‌که پنجم دی ماه روز ایمنی در مقابل زلزله‌ است، گفت: تمامی مسئولان از جمله شهرداری‌ها، مهندسان ناظر و بنیاد مسکن باید به ایمن‌سازی ساختمان‌ها توجه ویژه داشته باشند تا در حین وقوع حادثه‌ای مانند زلزله، تلفات جانی نداشته باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر این‌که معضل آلودگی هوا نیازمند توجه ویژه و اقدامات سریع مسئولان در کاهش و رفع آن است، افزود: مردم جهت کاهش آلودگی تبریز همکاری خوبی کردند و مسئولان نیز باید در این راستا تصمیمات و تدابیری اساسی برای این مشکل بی‌اندیشند.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها