کاهش تعداد فوتی و بستری مبتلایان به کرونا در استان اردبیل

آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که در ادامه سیر نزولی شیوع کرونا در این استان، طی شبانه‌روز گذشته مجموع مبتلایان بستری به ۲۹۹ نفر رسیده که ۲۰۴ نفر کمتر از بالاترین رکورد است.

کاهش تعداد فوتی و بستری مبتلایان به کرونا در استان اردبیل

پس از حدود ۲ ماه همه‌گیری گسترده در موج سوم شیوع کرونا در استان اردبیل، روند کاهشی ابتلا به این ویروس آغاز شده و اثرات مقررات سخت‌گیرانه و قرنطینه سه هفته‌‏ گذشته در استان، در روند کاهش میزان ابتلا و فوت مبتلایان به کووید.۱۹ به تدریج قابل مشاهده است.

با تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پس از یک دوره اوج ۲ ماهه، طی شبانه‌روز گذشته، علاوه بر جان‌باختن چهار فرد بیمار، ۴۵ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که ۶۸ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز طی گزارشی اعلام کرد: طی ۹ روز گذشته آمار فوتی‌ها در این استان تک رقمی شده و تعداد فوتی‌های کرونا در این استان به چهار نفر کاهش یافته که ۱۸ نفر کمتر از بالاترین رکورد در این زمینه است.

بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، روند کاهشی تعداد بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی استان نیز بعد از حدود ۲ ماه آغاز شده و با کاهش ۹ نفری نسبت به بالاترین آمار، هم‌اکنون ۷۴ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه‌ای با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از هشت روز پیش اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۳۹ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۵۲ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان با روندی کُند در حال کاهش است و انتظار داریم که با کاهش بستری مبتلایان جدید، این آمار نیز روند نزولی بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، خلخال و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز و گرمی در وضعیت زرد قرار دارند.

۲۳ روز پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی آمار امروز ۱۸ نفر کمتر از این رکورد است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها