راه‌های ارتباطی خلخال ایمنی لازم را ندارد

فرمانده پلیس راه اردبیل گفت: راه‌های ارتباطی خلخال فرعی ،کم‌عرض ،فاقد ایمنی لازم و متناسب با افزایش حجم ترافیک امروزی در راه‌های ارتباطی منطقه نیست.

راه‌های ارتباطی خلخال ایمنی لازم را ندارد

سرهنگ نجات‌حمزه روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: در حالی که بیشتر راه‌های ارتباطی استان اردبیل با وضعیت امروزی تردد خودروها و افزایش عبور و مرور تغییر یافته و تعریض شده‌اند بیشتر راه‌های ارتباطی منطقه جنوب استان با مشخصات فنی راه فرعی ،کم‌عرض ، فاقد ایمنی لازم ، دارای پیچ‌های و قوس‌های تند و همچنین دارای نقاط حادثه‌خیز فراوان بوده و با توجه به افزایش قابل توجه تردد خودروهای بومی و غیربومی در راه‌ها متناسب با افزایش ترافیک نیست.

وی گفت: ادامه چنین وضعیتی و افزایش تردد خودرو در این جاده‌ها موجب افزایش حوادث رانندگی جاده‌های منجر به تلفات انسانی خواهد شد.

وی اظهارکرد: هرچند خطای انسانی در برخی از حوادث رانندگی در راه‌های ارتباطی خلخال عامل ایجاد حادثه اعلام می‌شود ولی بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت و یا جرحی در راه‌های خلخال ناشی از خطای راه و پایین بودن سطح ایمنی راه‌ها از جمله وجود پرتگاه‌های خطرساز در کنار جاده و راه‌های فاقد حفاظ ، گاردریل علایم ایمنی بازدارنده ، پیچ‌های خطرناک و عرض کم محورهای ارتباطی بین‌شهری و روستایی است.

فرمانده پلیس راه اردبیل به سرچم افزود: تنها راه با مشخصات فنی راه اصلی خلخال مسیر ۳۰ کیلومتری خلخال به فیروزآباد و سه‌راهی اردبیل به سرچم و نیز هشت کیلومتر از ابتدای مسیر ۷۰ کیلومتری راه خلخال به اسالم بوده و سایر راه‌های ارتباطی بین‌شهری این شهرستان از جمله راه‌های پرتردد خلخال به پونل ،اسالم ،شاهرود ،هشجین ،گیوی و ماسوله از نوع فرعی درجه ۲ تا سه و چهار با عرض و مشخصات فنی پایین است.

معاون امور عمرانی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات جلسات شورای ترافیک از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان افزود: این اداره همچنان از ارائه برنامه‌های خود را برای ارتقای سطح ایمنی راه‌ها امتناع می‌کند.

رضوان صادقی اظهارکرد: ارتقای سطح ایمنی راه‌ها برای کاهش آمار حوادث جاده‌ای و حفظ سلامت رانندگان ، مسافران عبوری از محورهای کوهستانی منطقه همچنان مورد تاکید اعضای شورای ترافیک و به عنوان یک مطالبه عمومی مردم است که باید مورد توجه مسوولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته و مصوبات این شورا در این خصوص باید بدرستی اجرا شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها