عبدالوهاب الخیل:

سردار سلیمانی توطئه تجزیه سوریه را خنثی کرد

یک مسئول یمنی با اشاره به تلاش های سردار شهید قاسم سلیمانی در نابودی داعش در منطقه، اعلام کرد که آمریکا ایشان را یک مانع مهم در مسیر اجرای «معامله قرن» می دانست.

سردار سلیمانی توطئه تجزیه سوریه را خنثی کرد

در آستانە نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع سپاه قدس قرار داریم. ژنرال نظامی ایران کە در جهان علاوه بر تمجید دوستداران، همیشە مورد تحسین برخی از دشمنان نیز بودە است.

سردار قاسم سلیمانی از سوی برخی نظریه پردازان و مقام‌های سیاسی و نظامی جهان به عنوان مرد شماره یک مبارزه با تروریسم و داعش نام بردە می‌شود. همگان بر این واقعیت اذعان دارند کە برای تغییر موازنەهای نظامی و سیاسی در منطقە و برای شکستن هیمنە سازمان تروریستی داعش، چنین فرمانده و ژنرالی با قابلیت‌های بالای مسائل نظامی و درک تحولات سیاسی لازم بود.

« عبدالوهاب الخیل » مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش یمن اظهار داشت: آمریکا به اهمیت نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در ممانعت از اجرای معامله قرن و در واقع معامله ترامپ پی برده بود. این کشور به شدت از واکنش ملت های محور مقاومت از جمله مقاومت فلسطین که متأثر از سردار سلیمانی است، واهمه داشت. وی در تمام محورها و جبهه ها حضور مؤثر و فعالی داشت. این در حالی بود که آمریکا و مزدوران این کشور از طریق اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش کردند به آرمان فلسطین لطمه وارد کنند.

آمریکا پیش از این، چندین بار تلاش کرده بود از طریق مزدوران خود، سردار سلیمانی را ترور کند و زمانی که در تمام این مراحل شکست خورد تصمیم گرفت بنا به دستور دونالد ترامپ در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ از طریق یک حمله هوایی بزدلانه در عراق وارد عمل شود. بعد از ترور سردار سلیمانی، آمریکایی ها فکر کردند روح مقاومت را از بین برده اند تا مزدوران خود را به اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشویق کنند؛ اقدامی که یک خیانت آشکار در حق آرمان فلسطین و مسائل امت اسلامی به شمار می رود.

بعد از شهادت سردار سلیمانی، منطقه به ۲ دسته تقسیم شد؛ کشورهای خائن و مزدور و صهیونیست و کشورهای آزادی خواه که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی و پروژه های عادی سازی ایستاده اندبعد از شهادت سردار سلیمانی، منطقه به ۲ دسته تقسیم شد؛ کشورهای خائن و مزدور و صهیونیست و کشورهای آزادی خواه که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی و پروژه های عادی سازی ایستاده اند. در واقع شهادت سردار سلیمانی مرزبندی ها را در میان کشورهای خائن و مقاوم مشخص کرد. سردار سلیمانی با شهادت خود، به آنچه که می خواست رسید؛ شهادت در راه خداوند؛ اما آنچه که آمریکایی ها آن را حساب نکرده بودند این است که تمام آزادگان در محور مقاومت روحیه سردار سلیمانی و دیگر شهدای این جبهه را با خود دارند و خون پاک این شهدا، امت اسلامی را زنده نگه می دارد.

وی در خصوص تلاش های سردار سلیمانی برای نابودی داعش در منطقه و مشخصا در عراق بیان کرد: آمریکا تلاش کرد تا از طریق حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی، عراق را به لبه پرتگاه سوق دهد. خطرناکترین گروه تروریستی در این بین، تشکیلات داعش بود که در سال ۲۰۱۴ به عراق یورش برده و فجیع ترین جنایات را در حق زنان، مردان و کودکان عراقی مرتکب شد. روزی نبود که خبر اسارت زنان عراقی و سر بریدن دهها شهروند این کشور در رسانه ها منتشر نشود. آمریکا بر این روند نظارت داشت و عربستان نیز از طریق ترویج تفکرات وهابی تکفیری در میان گروه های عراقی و اعزام عناصر انتحاری به این کشور در این جنایات دست داشت.

مبالغه نیست اگر بگوییم که عراق در سال ۲۰۱۴ در حال نابودی و ذوب شدن در میان داعش، آمریکا و مزدوران آنها بود. سردار سلیمانی در برابر این خطر، توانست عراق را بیدار کرده و مقاومت را در میان شهروندان عراقی گسترش دهد. آزادگان عراقی نیز به دعوت سردار سلیمانی لبیک گفته و وارد میدان نبرد شدند. نکته ای که باید اینجا به آن اشاره کنم این است که سردار سلیمانی خیلی سریع به درخواست کمک مقامات عراقی پاسخ مثبت داد چرا که در آن زمان، آمریکایی ها با وجود وعده های توخالی شان درباره مبارزه با داعش، پشت عراقی ها را خالی کردند اما ایران تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار عراقی ها قرار داد تا بتوانند در برابر عناصر داعش بایستند.

این مسئول یمنی همچنین اضافه کرد: سردار سلیمانی معتقد بود که دفاع از عراق یک دفاع عقیدتی به شمار می رود و به خاک این کشور به عنوان خاک خود نگاه می کرد و عراقی ها را برادر خود می دانست. وی ارتباطات بسیار خوبی با دیگر رهبران عراقی و فرماندهان مقاومت در این کشور از جمله شخصیت های سُنی و کُرد داشت و توانست از این طریق، آنها را وارد میدان نبرد با داعش کند.

این در حالیست که شخص سردار سلیمانی در خطوط مقدم جبهه های نبرد حضور داشت تا بتواند مستقیما بر روند مبارزات نظارت داشته باشد و راهبردهای لازم را به دست مبارزان برساند. بسیاری از مواقع نیز شخصا برای جمع آوری اطلاعات وارد عمل شده و در عملیات نظامی که خود آنها را طراحی کرده بود شرکت می کرد. به راستی که باید سردار سلیمانی را نجات دهنده عراق خواند و ملت این کشور همواره مدیون او باقی خواهند ماند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در سوریه نیز به همین منوال عمل کرد. وی حامی ملت سوریه و تمام کسانی که در برابر تروریسم ایستاده بودند به شمار می آمد. سردار سلیمانی حضور تأثیر گذاری در میادین نبرد علیه تشکیلات تروریستی تکفیری از جمله داعش داشت؛ گروه هایی که از سوی آمریکا و مزدوران آنها در منطقه از جمله عربستان حمایت می شدند. رهبران سوریه و ملت این کشور نیز قدردان فداکاری های سردار سلیمانی که سوریه را از خطر نابودی نجات داد هستند چرا که وی نقشه های مربوط به تجزیه سوریه را خنثی کرد.سردار سلیمانی ایمان داشت که آرمان فلسطین مهم ترین مسأله جهان اسلام است و باید موضع گیری ها در برابر رژیم صهیونیستی یکسان باشد بنابراین از لحاظ نظامی و تسلیحاتی از مقاومت فلسطین حمایت به عمل آورد

الخیل در خصوص ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی نیز گفت: این شهید بزرگ، یک شخصیت مقاوم و انقلابی متمایزی داشت که فرامرزی بود و همانند آن چیزی که سید حسن نصرالله توصیف کرده، بهترین شخص برای برداشتن پرچم انقلاب به شمار می رفت. ایشان در برابر پروژه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریسم ایستاد اما در عین حال ویژگی های انسانی و شخصیتی بارزی داشت که حتی بر ضرورت رفتار انسانی با اسرای دشمن نیز تاکید می کرد.

وی در خصوص نقش سردار سلیمانی در تقویت اتحاد میان گروه های مقاومت تصریح کرد: ایشان ایمان داشت که آرمان فلسطین مهم ترین مسأله جهان اسلام است و باید موضع گیری ها در برابر رژیم صهیونیستی یکسان باشد، بنابراین از لحاظ نظامی و تسلیحاتی از مقاومت فلسطین حمایت به عمل آورد. مقاومت فلسطین توانست در عملیات نظامی خود به صورت محسوسی از سردار سلیمانی یاد گرفته و برای افزایش توان نظامی در زمینه های مختلف به ویژه موشکی از وی بهره بگیرد.

این شهید بزرگ، مقابله با پروژه های آمریکایی صهیونیستی را در رأس اولویت های خود قرار داده و در تمام میادین نبرد در لبنان، عراق و فلسطین حضور داشت. همین مسأله باعث به وجود آمدن تغییرات در جغرافیای سیاسی منطقه شد که کشورهای مستکبر آن را پیش بینی نمی کردند به طوریکه سردار سلیمانی روح انقلابی گری و مقاومت را در منطقه احیا کرد.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ریحانه
    0

    چه فایده که برای عرب های نمک نشناس هر کاری بکنی بازم نمک می خورندونمکدان می شکنند

  • حسین محمدی
    0

    سردار دلها درود بر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها